Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn til virksomhed -virker mit forslag på den danske marked?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at registrere en enkeltmandsvirksomhed og vil sælge økologiskt fremstillede boligting, indretning, brugskunst, tekstil m.m.

Jeg starter op med en webshop og retter mig primært til danske og svenske kunder. Men planen er, at også åbne en fysisk butik i Sverige fremtiden.

Smuk living er mit forslag

Og har betydelsen:

smuk design, smukke ting
og smuk jord, smuk natur, smukke relationer, smukke betingelser...

Min dansk er ikke den bedste, så jeg vil spørge hvad I danskere associerer til navnet. Er navnet sproglig  generende? M.h.t. dansk-engelsk, bøjning ...
Får I romantiske associationer? Det vil jeg gerne undgå, da mine produkter vil være i et stilrent moderne design.

Det er et godt navn for den svenske marked synes jeg, da smuk ikke har en betydning på svensk, men at det alligevel er en forklaring til firmanavnet. Ordet smuk er ellers et ord som jeg rigtigt godt kan lide, jeg synes det er smukt.

Venlig hilsen,
Elin

Fra Århus C
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Fra  Connseb Travels ApS Skrevet kl. 11:29

Hej,

Jeg syntes navnet er helt super. Troed faktisk du var dansk, som bare syntes det svenske var mere spændende samt en udfordring. Desuden klinger svensk / dansk meget godt sammen så jeg tror bestemt ikke du vil få problemer med det.

Er spændt på at se, din hjemmeside når forhåbentligt snart poster den her inde. Håber du formår at knytte navnet samt den stil navnet henviser til sammen med det rette design.

Held og Lykke her fra,

Connseb Travels ApS - Ski og Sportsrejser til skoler og grupper.

www.connseb.eu

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:59

Tak Patrick og sjovt at du synes navnet er godt!
Selvfølgelig  vil  jeg poste hjemmesiden for kommentarer  her inde, når den bliver klar, men jeg er ikke rigtigt kommet så langt endnu.

Er det nogen mere som vil sige sin mening?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:09

Hej Elin

Jeg vil sige at jeg ikke kan relatere ordet smuk til noget, da det er individuelt, hvad man synes er smukt. Jeg er mere interesseret i, at dine produkter er økologiske, hvilket jeg synes burde komme frem i navnet  såsom Din Grønne Bolig eller andet.

Glæder mig til at se siden, når du er klar.

Michael

Fra Tystrup
Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 13:16

Elin Lennartsson:

Er det nogen mere som vil sige sin mening?

Ja, jeg vil da også gerne komme med en lille kommentar :-)

Smuk Living

Lyder anderledes, men ligger godt på tungen. Jeg tror det er vigtigt at du flankerer dit navn med et logo som får folk til at stoppe op, og få lyst til at vide mere.

Go for it, glæder mig til at se mere ...

Hilsen Martin

Sigma Gruppen - Rengøring til tiden - Fordi Service og kvalitet er et valg. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)