Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan google søge i en tekst som ligger som .jpeg på hjemmesiden?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nørager
Tilmeldt 6. Dec 09
Indlæg ialt: 41
Fra  Nørager Taxi og Turist Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har et katalog liggende på vores hjemmeside som .jpeg kan google gå ind og søge i den tekst?

Link: http://www.noragerturist.dk/grupperejser_i_danmark.php

Nogen der kan hjælpe mig, hvad der er mest fornuftigt at gøre med sådan et katalog.

Med venlig hilsen
Jakob Jensen

Tel.: +45 86 48 65 60 |  Mobil: +45 22 87 75 30
Fax: +45 86 48 65 11| E-mail: Jakob@noragerturist.dk
Web:  www.noragerturist.dk
Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 12:01

Som udgangspunkt nej. Da et billede opfattes som et billede. Du kan så lave nogle alt tags med tekster i, men det er ikke det bedste.

Jeg vil anbefale at I kigger på at få lavet teksterne som tekster.

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:02

Hej Jakob,

Nej, Google kan ikke læse teksten ud fra et billede.

Den bedste brug af sådan et katalog er at få lagt teksten ud på hjemmesiden i læsbar tekst. Måske med et menupunkt, der hedder "katalog" og så med en ny underside for hvert eneste tur. Det vil give maksimalt udbytte af omtalen af de forskellige ture.

Tilføjelse: Menupunktet kan selvfølgelig også fortsat hedde "Grupperejser i Danmark" (det er noget mere sigende end katalog) - og så skal det bare føre til en samleside, hvorfra man kan komme videre til teksterne om de forskellige ture på hver deres underside.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 12:46

Husk generelt altid alt tags på billeder :). Det giver lidt ift. seo.

Mvh.

Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:54

Når i får skrevet teksten og lagt hver rejse på hver deres side bør i desuden huske at give hver tekst en rigtig titel (som sammenfatter indholdet i stikord og er på max. 65 tegn) samt at give overskrifter H1, H2, H3 osv. tags.

Mvh.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:49

Søgerobotterne har testet billedlæsning før - uden noget rigtigt held. Måske er det noget der kommer i fremtiden - men det er ikke noget jeg vil anbefale dig at satse på.

Hvis jeg var dig ville jeg gøre følgende:

Udgiv det som .pdf fil med rigtig tekst i - du kan ikke bare kopire teksten. Under hver tur ville jeg så linke til en side på noragerturist.dk hvor der står meget mere om den valgte tur (skriv noget mere deligt tekst, du må ikke genbruge det samme igen), samt en kontaktformular hvor turene kan efterspørges (eller link til http://www.noragerturist.dk/bestil_tilbud.php).

Udgiver du din pdf uden links og info om jer som selskab, risikerer du at de besøgende sidder og savler over jeres fantastiske ture - men ikke har nogen mulighed for at sende en forespørgsel på en.

By the way: Jeres titler er ens på hjemmesiden - hvilket er noget som søgemaskinerne bestemt ikke kan lide!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)