Hej Aminoer Den korte ->Hvilken webshopløsning er bedst når det kommer til import af varekataloger fra danske IT distributører? Jeg har googlet mig blind, og læst alverdens tråde mht importering af varekatalog fra Danske IT distributører. Jeg ønsker at oprette en webshop som skal holdes i det små, og forsendelser af produkter skal primært sendes direkte fra distributørerne så jeg dermed kan minimere et varelager. Jeg har kigget på et utal af webshop løsninger og fundet mange gode. Pt. hælder jeg mest til openbizbox fra Goldenplanet. Mit problem er, at jeg ikke er en haj til Excel og endnu ikke har adgang til de forskellige eksporteringsmuligheder hos distributørerne. Jeg ved derfor ikke hvilke formater der er de mest brugte. Openbizbox bruger udelukkende .ods (Openoffice) formatet, men jeg har endnu ikke fundet en distributør som bruger dette format. Sådan som jeg har forstået bruger de primært .CSV filer? Derfor er mit spørgsmål: Hvilken webshopløsning er bedst når det kommer til import af varekataloger fra danske IT distributører? |
Du vil godt kunne benytte osCommerce (som openbizbox er). Funktionen hedder Easy Populate er er stort set standard i alle osCommerce shops. (i hvert fald dem du køber med fast abonnement). Selve upload funktionen kan ofte automatiseres, så der køres en fast update inden for et tidsinterval. Et såkaldt cronjob.
Jimmy