Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sprængfyldt med idéer, men mangler et spark bagi....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer

Så er det min tur til at søger gode råd, efter at jeg i meget lang tid blot har læst med på sidelinien....

Som overskriften lyder er jeg fylst med gode ideer, men ville ønske at jeg var lige så god til at realisere dem....

Jeg syr boligtekstiler til børn og har i længere tid solgt dem via min egen hjemmeside og trendsales. Nu er jeg blevet rigtig godt træt af at sy det samme og sammme, så jeg har besluttet at jeg vil prøve at få dem produceret herhjemme eller Polen, Jeg har fået priser hjem fra en systue i Polen.

Er der en eller flere der kan fortælle eller råde mig til hvad det er jeg skal gøre...... Mine tanker gik på at pakke bilen med mine vareprøver og tage på tur til udvalgte butikker, selfølgelig med håbet om en ordre, eller 2.

er dette realistisk eller hvordan skal jeg gribe det an, alle gode råd er velkommen..... for som i nok kan læse er jeg lidt i vildrede...

Og hvordan tager man kontakt til evt. internet butikkerne???

Håber meget i kan hjælpe.

Betina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hejsa

Kundebesøg er altid en god ide. Pak bilen og kør ud og besøg potentielle kunder. Vær opmærksom på at butikker typisk har bedst tid først på dagen.
Mange steder vil du opleve at du bliver afvist, her er det vigtigt at fortsætte med at klø på.

Alle de virksomheder hvor jeg har arbejdet med salg, kan der de følgende 2-6 måneder direkte aflæses et øget salg i det område hvor der er besøgt nye som gamle kunder.

Held og lykke. 

Tilmeldt 15. Oct 05
Skrevet kl. 13:43
Hej Jakob

Tak for dit svar, tillader mig lige at spørge......

Når jeg nu vil tage ud havde jeg tænkt mig at sene en skrivelse med en lille folderjeg har fået lavet, og efterfølgene ringe op med henblik på en aftale.

Kan det være en måde at starte ud på???

Når jeg så møder op i butikken som ny på markedet... hvad er det så vigtig at medbringe, skal jeg have en ordreseddel med og hvor lang tid efter at en butik har afgivet en ordre, plejer man at skulle levere varen??

Hvad med en ordrebekræftigelse?

Håber du eller en anden har tid og lyst til at svare.

Betina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01
Hej Betina

En aftale er altid god at have, men ikke nødvendig.

Jeg skal ikke gøre mig klog på denne branche, da den er udenfor mit normale speciale, men ordreblokken skal du altid have med.

Det vigtigste for butikkerne vil jeg tro er vareprøver, specielt når du er ny. Kend dine konkurrenter og gør dig klart hvorfor butikkerne skal vælge dig. Der er sikkert andre om budet.

Held og lykke

Tilmeldt 15. Oct 05
Skrevet kl. 22:30
Er der ikke andre med gode råd og ideer???
Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 12:26
Hej Naluc

Måske du kunne allerede nu starte strategisk med at sætte dig et mål for dette

Eks. du vil have dit tøj ud i X antal butikker

Du vil have dit tøj ud i een butik i hvert postnr

Du har sikkert selv en masse ideer.

Derefter design en plan der gør at du når disse mål.

Del op i del mål, og sørg for at der til hver dag er beskrevet hvad du skal gøre for at nå delmålene - så finder du hurtigt ud af om det virker/virker ikke(besøg, dire3ct mail, eller sende biller af prøver osv:-)

Der findes en god model som vi bruger i Junior Chamber der hedder SMART som mange iværksættere kan drage fordel af..( apro pos at få tingene gjort - her kommer de enkelte punkter som du kan opdele dine mål i

S - Specific

M- Measureable

A - Achieveable

R - Relevant

T - timed

Eksempel.

Specifikt mål - Jeg skal have min kollektion ud i 20 butikker

Målbart - når du har kontrakter med 20 butikker og man faktisk kan besøge butikken, og se din kollektion

Opnåeligt - måske 10 er for lavt sat butikker eller 30 butikker er fpr højt

Relevant - Er det Det der skal til for at din kollektion/du får fremgang/osv

Tid -inden hvilken dato skal dette være gjort

Good luck

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:39
Hej Betina

Du kan bare klø på! Det var jo sådan Mads Skjern startede, og se hvordan det gik ham.

Tilmeldt 15. Oct 05
Skrevet kl. 15:56
op igen...
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)