December måned brager bare afsted og jeg har aldrig solgt så mange mobiltelefoner på MobilTjek, som jeg gør lige nu. Jeg startede først med mine mobilsider i januar i år, så jeg har ikke haft december salg før.
Jeg forestiller mig at salget vil gå i stå om en uges tid, når kunderne ikke længere kan få leveret mobilen inden juleaften. Men hvad med dagene mellem jul og nytår, vil der være online salg i de dage?
Jeg kan tilslutte mig og sige ja der er godt gang i salget her i December. Jeg har som du ved heller ikke haft en december før, men ja rigtig godt gang i salget :-)
Sidste år havde vi de største salgsdage mellem Jul og Nytår. Hvorfor er uvist, men noget tyder på i år igen, at de sidste dage i December bliver store...
Så ja der er salg, men det afhænger nok meget af branche mm...
Nogen der ved om der findes noget statistik på nethandel generelt. Hvor meget stiger og falder salget først på måneden, sidst på måneden, på helligdage, når folk får børnepenge eller feriepenge osv. osv.
Må skynde mig at sige, at jeg absolut ikke kender til nethandel.
Men vi er jo en hel generation, der har ufattelig svært ved at købe tekniske julegave til teenagerne, og derfor giver pengegaver.
Disse pengegaver skal vel omsættes til noget af alt det I sælger - og mon ikke dagene mellem Jul & Nytår bliver brugt til det.
Tror os det har meget stor indflydelse, samt alle de gaver der bliver byttet/returneret. Det betyder penge, og ja de skal jo helst bruges før der gror mug på dem ;D
Nu har jeg lavet marketing på nettet i nogle år efter hånden, og ja - salget falder mellem jul og nytår. Man bare rolig, det stiger igen med det samme efter.