Jeg har på det sidste bemærket "Er du fra 1984?" annoncer på Facebook som påstår at der kører en konkurrence forbeholdt folk fra 1984 - hvilket jo øger mine vinderchancer betydeligt. Jeg tror dog ikke en meter på dem og mener helt ærligt at det er usmageligt og et tegn på at vi bevæger os ud i en wild-west situation. Tjek lige nedenstående markedsføringsforsøg på at sælge et eller andet (sikkert ulovligt eller uvirksomt) kosttilskud: http://www.alexmuscleblog.com/dk/ Lang tekst med før og efter-billeder om hvor fantastisk det er. Samtidig er denne knægt tilfældigvis fra samme område som en selv (geotargeting - for at læseren bedre kan identificere sig med personen). Og ikke om bloggen også er velkommenteret med masser af mennesker der bekræfter disse gode resultater - bare indenfor de sidste par dage (mon ikke datoerne ændrer sig automatisk). Hvis du er i tvivl om svindlen, så bemærk disclaimeren i bunden eller besøg: Engelsk: http://www.alexmuscleblog.com/en/ Er det i orden at lyve og opfinde falske testimonials? Endda med billeder af folk som højest sandsynligt ikke ved at deres billeder bliver brugt til at endorse sådan et produkt. Er vi ikke på vej ud i noget der kræver nogle effektive sanktioner? Siden bliver markedsført i Danmark, på dansk og målrettet et dansk publikum - så dansk lov er gældende selvom domænet er .com (det har det da i hvert fald været med casino-sites). Eneste positive lektie, som jeg kan finde er; Vi skal selv lærer at tænke internationalt og bruge geo targeting (e.g. vise testimonials fra folk fra Aalborg hvis man er i besiddelse af sådanne, når folk fra Aalborg besøger ens site). |
Jeg ser aldrig 'Er du fra 1984?' annoncer .... mine hedder 'Er du fra 1964?' he he he
Jeg har ikke klikket på annoncerne, men umiddelbart vises der produkter, der passer til mig (kvinde, midt 40) som f.eks. cremer.
Det ser da ud til at nogen har tænkt grundigt over deres målrettede markedsføring. Men de har så måske været FOR smarte ....
På mig virker den slags bare useriøst.
Mvh. Sanne