Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan hjælpe dansk/amerikaner med job i KBH???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Tillader mig at gøre brug af dette fantastiske netværk i håb om at kunne hjælpe min fætter, Michael Jensen som har satset alt og er rykket fra solkysten i L.A. til KBH for at forsøge at blive integreret i det danske samfund i en periode på ubestemt tid.

Michael er 26 år, født i DK, men flyttede til USA som 6-årig. Han har talt flydende dansk, men husker stort set intet længere. Taler rimelig godt spansk.

Michael har dansk arbejds - og opholdstilladelse, er dansk/amerikansk statsborger og søger arbejde for at lære dansk, tjene penge, blive en del af det danske samfund og forsøge at skabe en ny tilværelse som "dansker".

Michaels udd.   Drew University, Madison New Jersey USA

B.A. Philosophy, Political Science Minor

2006 Graduate

Erhvervserfaring:  Flere forskellige advokatkontorer i Santa Monica CA og Philadelphia PA

Herudover har Michael haft sommerjobs som bartender og arbejdet for et gartneri.

Michael er en meget rar fyr som man bliver i godt humør af at være sammen med. Han har netop rejst Europa tyndt de sidste 3-4 mdr og er nu bosat i KBH. 

Da jeg ikke selv kender så mange i KBH, tænker jeg at Amino muligvis er stedet, hvor der sidder en eller ti som kan se det spændende i at tilbyde et arbejde til en ung energisk amerikaner.

Håber at høre fra jer.

:-) Nanna

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34

rengøringsjob, kan man jo få smidt i nakken, hvis man bare behersker engelsk--det ku da være en start på tilværelsen i dk.Smile

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 15:49

Ja, klart. Tror heller ikke han ville være ked af at svinge kosten. Men var der andet som også rent socialt kunne give lidt....så ville det jo være super.

Nanna

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24

en ide ka jo være at han lader sig indskrive på universitetet, et eller andet fag,og  derved møder jævnaldrende danskere+udlændinge, som typisk har arbejde ved siden af, og derved  kan anbefale ham på en arbejdsplads--jeg ville kringle den den vej rundt hvis det var mig. Det er vanskeligt at komme til ny by/og nyt land oveni, så universitetet vil være smart som social base, so to speak.Smile

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 07:50

Ja, han skal helt sikkert på skolebænken. Faktisk skal han også til session ved militæret. Lidt sjovt, når man ikke kan sproget og ikke har boet i DK i 20 år.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)