Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle der har erfaringer og vil dele dem vedrørende etablering i England?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg overvejer kraftigt at etablere et Ltd. i England primært af skattemæssige årsager. Jeg er helt med på hvilke virksomheder jeg kan kontakte for etableringen, og har fuld tiltro til dem, da de har lavet selskaber i mange år.

Men det jeg vil høre om, er der nogen der har haft nogle udfordringer med Skat eller andet i forbindelse med at holding selskabet er i England og den primære aktivitet i Danmark?

Skal man ansætte sig selv i det engelske selskab eller i datterselskab herhjemme?

Er der en fordel i at lade en anden juridisk enhed eje selskabet i England, således at man som ansat her i DK af et engelsk firma kan få noget ud af det?

Er der nogen der ved, f.s.a. 180 dages reglen med ophold her, om det er personen det gælder eller om det også f.eks. gælder køretøjet der er stillet til rådighed?

Jeg håber I har nogle erfaringer og input.

Fortsat god aften.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:32

Europas kommende skatteparadis er Tyskland, og der findes et alternativ til LTD, nemlig de tyske UG...

Så måske det er værd at kigge mod syd fremfor vest?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:44

Lagerslag123 - JEN:
England primært af skattemæssige årsager

At det næppe kan betale sig at etablere sig i UK, hvis man ikke har tænkt sig at udøve virksomhed i dette område. Som holdingselskab skal du overveje omkostningen ved at have et ltd opvejer fordelene. Det er de færreste som har gjort sig den erfaring. Jeg kan sige dig at "papirarbejdet" kan være ganske omfattende.

Dertil kommer at du under alle omstændigheder vil blive beskattet af driften i Danmark, hvis aktiviteten er der.

Henrik.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:19

Fashion-Seller:

Europas kommende skatteparadis er Tyskland, og der findes et alternativ til LTD, nemlig de tyske UG...

Så måske det er værd at kigge mod syd fremfor vest?

Hej Fashion

Jamen det vil jeg da lige undersøge i morgen, det der trækker med England er den skattebegunstigelse der er for db under 3 mill.

Tak for råd.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:25

Henrik Krogh:

Lagerslag123 - JEN:
England primært af skattemæssige årsager

At det næppe kan betale sig at etablere sig i UK, hvis man ikke har tænkt sig at udøve virksomhed i dette område. Som holdingselskab skal du overveje omkostningen ved at have et ltd opvejer fordelene. Det er de færreste som har gjort sig den erfaring. Jeg kan sige dig at "papirarbejdet" kan være ganske omfattende.

Dertil kommer at du under alle omstændigheder vil blive beskattet af driften i Danmark, hvis aktiviteten er der.

Henrik.

Hej Henrik

Jeg har skam tænkt mig også at udføre business derovre, da markedet er ekstremt for de produkter jeg udvikler, men konkurrencen er væsentligt hårdere derovre.

Når man alligevel bliver beskattet af driften her, så kommer størrelsen af skatten jo an på db. Der er jo ingen grund til at kanalisere mere fortjeneste her til DK en hvad der kan forventes af en lignende forretning, der blot er agenturhaver. Jeg har ikke noget imod at betale skat i DK, men der er utvivlsomt forskel på om man betaler 10% eller 28% i skat af overskud og dermed mener jeg at en opsparing ligeså godt kan foregå i England som i Danmark da man få mere sparet op og dermed øger sine ekspansionmuligheder hurtigere.

Men tak for input, og kom gerne med dine betragtninger, da jeg tager dem til efterretning.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:32

Lagerslag123 - JEN:

Jamen det vil jeg da lige undersøge i morgen, det der trækker med England er den skattebegunstigelse der er for db under 3 mill.

Tak for råd.

Selskabsskatten falder til 15% indenfor 18 mrd... Indskud ved et UG er 1 euro... Det er ik nær så tungt rent administrativt som et LTD... Så ret attraktivt ;D

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 22:43

Hvis du gerne vil operere med et LTD i Danmark, så kræver SKAT stadig 125.000 kr i depositum. Det samme som at oprette et APS. Det kan ikke betale sig.

Dino

Webarena.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:57

Fashion-Seller:
Selskabsskatten falder til 15% indenfor 18 mrd... Indskud ved et UG er 1 euro... Det er ik nær så tungt rent administrativt som et LTD... Så ret attraktivt ;D

Men den hage at der er tvungen opsparing indtil et vist kapitalniveau er nået. En del af årets overskud skal hensættes.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:00

Dino:
Hvis du gerne vil operere med et LTD i Danmark, så kræver SKAT stadig 125.000 kr i depositum

Øh Det er efterhånden nogle år siden at Danmark tabte den sag ved EU og den praksis er efterfølgende ophævet.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:05

Dino:

Hvis du gerne vil operere med et LTD i Danmark, så kræver SKAT stadig 125.000 kr i depositum. Det samme som at oprette et APS. Det kan ikke betale sig.

Dino

Webarena.dk

Hej Dino

Det er ikke af hensyn til kapitalkravet, der iøvrigt falder til 80K efter nytår, men af hensyn til skat af fortjeneste af virksomhedens aktivitet, og der er en stor forskel på beskatningen, samtidig med de goder der evt. følger med som billigere bil osv. Men klart også et ønske om at sælge mine produkter i England.

Iøvrig mener jeg i princippet ikke der er behov for at selskabet opererer i DK, da mine distributører ligeså vel kan købe i DKK fra et udenlandsk selskab som fra et dansk. Og i princippet bliver deres købekraft jo et eller andet sted forstærket, da de ikke skal betale momsen ved varekøb, så likviditetsmæssigt har de jo 25% mere til rådighed.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)