Jeg vil prøve at lave adwords kampagner på google.gl for at prøve det af i en periode.
Kan ikke finde ud af hvordan jeg kan se hvor mange der søger på mine søgeord ?
Selvom jeg vælger grøndland og taster mit søgeord ind, så kommer der 12 op og det samme antal hvis jeg skriver det samme søgeord men vælger hele verden. Så noget må jeg gøre forkert ?
Hej med dig, Jeg går slet ikke ind i noget andet end i toppen, under muligheder og så vælger jeg søgeordsværktøj til venstre og taster "USB nøgler med logo" og vælger i grøndland. Der kommer 12 op og det gør det også hvis jeg vælger alle lande ? den viser samme resultat hvis jeg skriver "fisk" eller "usb keys". Den ændrer sig ikke om jeg vælger grønland eller alle lande ? Kan du regne ud hvor jeg gør noget forkert ?
Hej med dig, Jeg går slet ikke ind i noget andet end i toppen, under muligheder og så vælger jeg søgeordsværktøj til venstre og taster "USB nøgler med logo" og vælger i grøndland. Der kommer 12 op og det gør det også hvis jeg vælger alle lande ? den viser samme resultat hvis jeg skriver "fisk" eller "usb keys". Den ændrer sig ikke om jeg vælger grønland eller alle lande ? Kan du regne ud hvor jeg gør noget forkert ?
Hej Signe,
Jeg kan ikke se problemet? Du kan ikke på forhånd vide, hvor mange, der søger på et enkelt søgeudtryk. Keyword tool'et er meget upræcist, især når det gælder søgninger med en mindre volumen.
Sæt du bare din kampagne op i Grønland og find dernæst ud af om det er din tid værd...
Søgeordet "USB nøgler med logo" er et meget
specifikt søgeord, så det passer nok meget godt med resultatet. Det vil
ikke ændre så meget at du ser resultatet for alle lande, da det er en
dansk søgesætning, så den får ikke flere søgninger i andre lande.
Jeg vil nok anbefale dig at starte med også at bruge nogle fleksible og brede søgeord. Lad dem køre lidt og gå så i dybden med de søgeord der får
klik og sorter derefter løbende de irrelevante søgeord fra som negative
søgeord.