Ville spørge hvis jeg har hovedsøgeordet seje hunde, og har domænet seje-hunde.dk. Ligesom når jeg tilføjer mit link et sted med ankerteksten Seje Hunde som giver linkjuice.
Giver det så også linkjuice når man fks. skriver linket sådan her: http://www.seje-hunde.dk/ og ankerteksten er det? Fordi det består jo af hovedsøgeordet?
Håber i kan forstå hvad jeg mener, ellers må jeg prøve at formulere mig anerledes.
- Christopher Roelann
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
hej, ja du vil ranke temmelig højt på det i søgemaskinerne da det er et eksakt match af dit søgeord og din url , om du får noget trafik er nok et nej da der ikke er særlig mange der søger på seje hunde f.eks
men f.eks et keyword som "cool toys" vil ramme url www.cool-toys.com og vil ranke temmelig højt om end ikke position 1 :-)
Ankertekst som url vil tælle højt, men ikke ligeså højt som blåt ankertekst med din søgefrase. Især hvis linket indgår i en sammenhængende tekst, hvor din søgefrase bliver benyttet vil det give points ;)
Spændende at man kan lave linkbuilding på steder hvor man kun kan skrive url, og ikke ankertekst. Og stadig optimere på fks. søgeordet Sej hund, når det er domænet.
Ankerteksten er langt fra den eneste parameter, der spiller en rolle i linkbuilding. (Og ej heller antallet af links til den side, der linker til dig).
Et link uden nyttig ankertekst kan stadig være rigtigt gavnligt, hvis det f.eks. kommer fra en side med dit foretrukne søgeord i sidetitlen, eller hvis dit foretrukne søgeord bliver brugt i den umiddelbart omliggende tekst. Eller hvis det blot kommer fra et domæne med høj trust indenfor din niche. Blot for at nævne nogle parametre udover selve ankerteksten, der kan spille en rolle.