Jeg sidder med en skoleopgave i IT vedrørende ovenstående virksomheder. Min opgave er en analyse af E-takeaways hjemmeside, idet jeg sammenligner med Just-eat. Jeg skal have fokus på brugervenlighed, anvendelsen af designelementer, og i hvor høj grad målgruppen nås.
Jeg har selv en masse meninger og idéer, men ville også lige høre jer? (:
Her er der nogen pegemærker, hvis i ikke kan finde på noget:
Er der noget som irritere jer? Er der noget på siden der er irrelevant? Er de vigtigste informationer øverst i strukturen? Kan du se hvilke muligheder der er på sitet? Nogen forslag til forbedringer?
Hmm underligt svar at give - han beder jo bare om lidt hjælp! Altid godt at få andre til at se på tingene, for når man sidder med det alene kan man overse nogen ting!
@Niko: vil sige at for mig betyder hjemmesiden ikke så meget når det kommer til at bestille mad, men mere hvilke restauranter hjemmesiden kan tilbyde samt hvad det koster at få leveret..
Derudover føler jeg mig mere sikker ved at købe fra just-eat.dk, kan ikke helt forklare hvorfor men måske fordi de er mest synlige i medierne.. Når man går ind på e-takeaway så har de ikke mange bedømmelser fra andre brugere, hvorfor jeg ikke kan være helt sikker på hvor god maden er fra et sted jeg ikke kender..
Med hensyn til brugervenlighed synes jeg de er meget ens opbygget og design kan jeg meget bedre lide just-eat.dk! Virker til at flere penge er blevet brugt på designet..
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
At du finder noget bedre og bruge tid på, end at høste amino karma på så ligegyldige besvarelser.."
Selvfølgelig skal i ikke skrive min opgave på 10 sider? Hvis dette er til at misforstå, burde i læse beskrivelsen inden i svarer. Jeg skriver hele rapporten selv, og intet andet har været mit hensende, søger blot andre meninger"
Hej KennM
Tak for dit svar! Har det på nøjagtig samme måde når jeg skal ind og bestille mad
- Lav sammen ligninger....Hvor mange kliks skal der til at bestille mad på det ene site kontra det andet. Hvor lang tid er en standard forbruger om det (ikke dig)... Lav evt. 2 test grupper.
- Indgå en dialog med firmaerne... Det kunne jo være de ville "dele" lidt statistik om hvor mange af deres besøg der ender med et salg... mm.
- Det kunne vel også være interessant at se hvad de tilknyttede firmaer giver for at være med kontra hvad de får ud af det... (så man dækker både "kunderne" og de tilknyttede firmaer).
osv...
mvh. Anders Holm Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.
Nu skal du bare høre hvorfor Just-eat.dk har fået mere sucsses end E-takeaway.
Just-eat er eksperter i at gøre reklame for sig selv. De har klisteret Just-eat mærker på næsten alle pizzarier over hele Danmark.
Det som fik folk og pizzarier til tag just-eat alvorligt, var at de placerer en lille ordre apparat i pizzaria.Når folk bestilte mad på just-eat.dk gik ordren direkte til den apparat...og så kunne pizzarieejer, accepter,annullere osv ordren ved tryk på en knap...og kunden på just-eat.dk fik med det samme besked på skærmen om orderen var accepteret og hvad tid kunden vil få mad osv!
¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har ** Skriv pm
Nu arbejder jeg selv for just-eat i Århus, ganske vidst kun på deltid.
Jeg kan fortælle dig at vores marketing-afdeling har været rigtigt gode til at få vores navn sat på ca. samtlige af vores samarbejdsrestaurenter. En af vores forcer i forhold til til E-takeaway (og pizzaplus) er at vi har været rigtig gode til at komme i medierne. Især Jesper Buch som var med til at starte firmaet har været fremme i skoen og det giver en masse hos folk.
Vi har som der bliver nævnt, været first mover på dette marked og det giver også en masse goodwill. MHT til design, så er det værd at bemærke at just-eat for nyligt har skiftet interface. De velkendte rød/gule farver er skiftet ud med et mere enkelt website, netop for at komme væk fra brand som "pizza-portal". Der er nemlig så meget mere.
Desuden har vi et callcenter som det (som regel) er nemt at komme igennem til, men dygtigt personale der kan løse de fleste problemer gennem telefonen.
Udover det så er just-eat meget synlige i gadebilledet i de store byer. F.eks. har vi 2-3 biler der konstant drøner rundt i Århus midtby med take-away og så vidt jeg husker er det en 7-8 stykker i København, foruden Roskilde på nogle dage.