Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kære venner...så er der sku lidt at tænke over her op til jul...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 09:55

Ja, læste den godt den anden dag, det var nu ikke noget der overraskede mig.

Som Allan fra Coloplast siger:

"Vi siger ikke, at nu er Kina eller Ungarn løsningen på alting, men det er hensigtsmæssigt at lave en stor del af masseproduktionen i lande med lavere omkostninger og så beholde den del af produktionen i Danmark, der ligger tæt op af de nye produkter, fordi vi er dygtige til innovation"

Det har vel altid været det vi kunne i DK, være innovative? At andre kan lave tingene billigere når de først er udviklet er vel ikke noget nyt?

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:00

Michael:
At andre kan lave tingene billigere når de først er udviklet er vel ikke noget nyt?

tjaa det  har du måske ret i, det jeg ville være bange for er at de bliver innovativ i Kina og Ungarn....det er nemlig det som sker i stor stil, hva fa'en gør vi så?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:07

Et par forslag hvad man kan gøre , ved denne udvikling .Smile

Vi skal jo bare ikke lade lønningerne stige de næste 10 år , de stiger og stiger set i forhold ,hvad varerne stiger , de stiger jo ca. 3 % hver år , vi vil bare have mere og mere luksus hvert år festen vil enden tage , for en ting er sikker i udlandet hvor arbejdskraften er ekstrem billigt vil den stige.

Vi skal også prøve at bibeholde , den veludannet arbejdes , ved en anderledes skattepolitik , hvor moms og afgifter omlægges mv.

Vi skal også prøve at gøre vores udannelser bedre så vores arbejdskraften bliver endnu  bedre , det er udvikling frem

Danmarks Statistik har opgjort den årlige lønstigningstakt for den private

sektor til 3,0 pct. i 2. kvartal 2009, på baggrund af deres stikprøvebaserede

lønindeks. Det er et fald på 1,2 pct.-enheder i forhold til 1. kvartal, hvor

stigningstakten lå forholdsvist højt, jf. figur 1.

http://www.fm.dk/Arbejdsomraader/Okonomiske%20vurderinger/Konjunkturovervaagning/~/media/Files/Okonomiske%20vurderinger/Loen%20og%20priser/dspriv09q2.ashx

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:12

Vi må vel også spørge os selv om hvorvidt vi kan overleve med at være innovative?

Det er trods alt kun en lille del af virksomhederne der ønsker innovation..... prisen er trods alt en fortsat afgørende faktor.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:25

Ja Kenneth enig, men hvad sker der når man kan få innovation til lave priser...hva så?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg deler ikke denne pessimisme. Lidt kuriøst er jeg fra en tid hvor computeren vandt sit indtog efter hulkortet, og hvis man kunne spole tiden tilbage til dengang, ville i have oplevet den samme bekymring vedr. EDB.

Det gik jo så lidt anderledes ;-)

Jeg tror at klimadebatten, (ikke den vi har idag, men den der kommer om 5-10 år)  radikalt vil ændre på masseproduktions mønsteret som vi kender det idag, så det ikke længere vil være rentabelt at transportere fysiske produkter den halve klode rundt. Produkterne som sådan vil også blive smartere, f.eks har jeg netop set et køle/fryseskab hvor man simpelthen kan lave fordelingen om mellem køl/frys som det passer aktuelt. Der er simpelthen en hylde i, som trækkes op/ned og trinvis kan dele køl/frys sektionen. På mit bord står en flaske med vand, som hvis jeg ryster flasken bliver dejlig kold, og samlet set er kummefryseren så gjort overflødig, (medmindre man kun opbevarer og ikke forbruger løbende).

På den måde bliver vi "smartere" forbrugere og der bliver behov for færre fysiske produkter. Mobiltelefoner idag har udmærkede kameraer, nogle endda udmærkede videoptagere (heddet det stadig det?) og det er også et eksempel på den udvikling jeg forudser.

Kampen kommer til at stå omkring uddannelsen, og her har Danmark et kæmpeforspring. Ikke at vores uddannnelser er specielt gode, men vi er en homogen befolkning som for de flestes vedkommende behersker både modersmålet og et eller flere fremmedsprog. Kan vi bibeholde det naturlige i, at alle gennemgår et skoleforløb på 10-12 år har vi allerede vundet meget.

Så jeg er fortrøstningsfuld.

Michael

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)