Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handelsuddannelsen eller Markedsføringsøkonom?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 08:44

Umiddelbart er forskellen jo niveauet.

Den ene forudsætter eksamen fra gymnasiet eller lign, hvor den anden kan man komme direkte fra folkeskolen.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 08:52

Hej Master Wind

Jeg læser i din profil at du er 16, så jeg gætter på du er igang med folkeskolen eller har lige afsluttet den.

Jeg vil anbefale at du tager en HH uddannelse så er du bedre fundamentalt rustet end den nævnte handelsuddannelse.

Derefter kan du bestemme om du vil læse videre (markedsføringsøkonom, finansøkonomi, eller økonomi/HA/HD på universitet eller måske noget helt tredje). Med en HH som baggrund så har du mange valgmuligheder efterfølgende.

Nicklas

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 08:58

Forskellen ligger jo i at den ene lægger vægt på handel, indkøb osv.

Den anden lægger meget vægt på marketing, altså hvordan du reklamerer for din virksomhed, og hvordan du påvirker salget ved at markedsføre dig rigtigt.

Så de store forskelle er jo Handel vs Markedsføring.

Vil dog anbefale markedsføringsøkonom uddannelsen, kender til rigtig mange iværksættere som er markedsføringsøkonomer og som har en rigtig god virksomhed.

Man kan bedre selv sætte sig ind i indkøbsfunktionen, end man kan i marketingsdellen. Det hjælper jo ikke noget at være god til at indkøbe produkter, hvis man ikke kan få dem solgt videre :-)

Hilsen Dino

Fra København K
Tilmeldt 30. Nov 07