Jeg har meldt mig til nyhedsbreve fra et internetfirma, som sælger herre, dame og børnetøj. Umiddelbart kan jeg ikke se at sitet henvender sig mere til unge fyre end til kvinder på min egen alder. Forleden modtog jeg et nyhedsbrev med overskriften: "4 tegn på at hun er god i sengen" - Derefter en uddybelse af de fire tegn sammen med et par produktbilleder. Jeg sender selv nyhedsbreve ud og tænker meget over indhold og ordvalg, så det passer til den målgruppe, jeg henvender mig til. Da jeg modtog omtalte nyhedsbrev tænkte jeg straks, at jeg havde taget fejl af sitet og at jeg ikke var i deres målgruppe. Måske til mine teenage sønner, men ikke til mig selv. Er jeg bare en gammel snerpe. Er det bedre at provokere frem for det sikre. Det er ikke emnet, jeg gerne vil debattere, det ville helt sikkert passe fint til M's læsere. Det er mere spørgsmålet om, at tilpasse et nyhedsbrev så det ikke skræmmer potentielle kunder væk. Hvad er din holdning. Hvor meget tænker du selv over indholdet af dit eget og andres nyhedsbreve. /Miriam
|
Hej Miriam,
jamen du har dog fuldstændigt ret i at nyhedsbrevet ikke er målrettet. Nu har jeg selv et webbureau og dem som tilmelder sig min nyhedsbrev, får da nyheder og tilbud om webdesign, søgemaskineoptimering osv.. Derfor har jeg jo ikke så meget at tænke over. Hvis jeg nu havde en webshop som måske havde flere målgrupper, altså f.eks. tøj til drenge og tøj til piger. Der ville jeg være bedre til at indsamle den nødvendige information, når man tilmeldte sig mit nyhedsbrev. Felter med alder og køn, så jeg nøjagtig kunne se om der nu er en pige eller dreng bag den pågældende mail. Der kunne man så have flere nyhedsbreve, altså en til piger en til drenge.
Enten så er det pågældende firma bare ligeglad og samler ikke nok informationer ind om deres kunder. Eller så har du også modtaget nyhedsbrevet ved en fejl. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet, ellers er det godt nok ikke særlig effektiv markedsføring de kører !
Hilsen Dino