Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man skrive det i et nyhedsbrev?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har meldt mig til nyhedsbreve fra et internetfirma, som sælger herre, dame og børnetøj.

Umiddelbart kan jeg ikke se at sitet henvender sig mere til unge fyre end til kvinder på min egen alder.

Forleden modtog jeg et nyhedsbrev med overskriften: "4 tegn på at hun er god i sengen" - Derefter en uddybelse af de fire tegn sammen med et par produktbilleder.

Jeg sender selv nyhedsbreve ud og tænker meget over indhold og ordvalg, så det passer til den målgruppe, jeg henvender mig til.

Da jeg modtog omtalte nyhedsbrev tænkte jeg straks, at jeg havde taget fejl af sitet og at jeg ikke var i deres målgruppe. Måske til mine teenage sønner, men ikke til mig selv.

Er jeg bare en gammel snerpe. Er det bedre at provokere frem for det sikre.

Det er ikke emnet, jeg gerne vil debattere, det ville helt sikkert passe fint til M's læsere. Det er mere spørgsmålet om, at tilpasse et nyhedsbrev så det ikke skræmmer potentielle kunder væk.

Hvad er din holdning. Hvor meget tænker du selv over indholdet af dit eget og andres nyhedsbreve.

/Miriam

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 08:40

Hej Miriam,

jamen du har dog fuldstændigt ret i at nyhedsbrevet ikke er målrettet. Nu har jeg selv et webbureau og dem som tilmelder sig min nyhedsbrev, får da nyheder og tilbud om webdesign, søgemaskineoptimering osv.. Derfor har jeg jo ikke så meget at tænke over. Hvis jeg nu havde en webshop som måske havde flere målgrupper, altså f.eks. tøj til drenge og tøj til piger. Der ville jeg være bedre til at indsamle den nødvendige information, når man tilmeldte sig mit nyhedsbrev. Felter med alder og køn, så jeg nøjagtig kunne se om der nu er en pige eller dreng bag den pågældende mail. Der kunne man så have flere nyhedsbreve, altså en til piger en til drenge.

Enten så er det pågældende firma bare ligeglad og samler ikke nok informationer ind om deres kunder. Eller så har du også modtaget nyhedsbrevet ved en fejl. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet, ellers er det godt nok ikke særlig effektiv markedsføring de kører !

Hilsen Dino

webarena.dk

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:02

Som med så meget andet, gælder det om at lave målrettet markedsføring. Når man bruger nyhedsbreve aktivt, så er det altid en god ide at få nogle data på dem der tilmelder sig, i form af køn, alder, geografi osv.

Alternativt, så kan man have flere grupper i sit nyhedsbrev, så hvis man har en shop der sælger dametøj, herretøj og børnetøj, så vil det være praktisk at man kunne vælge hvilke emner der er interessant når man tilmelder sig.

Hvis jeg køber en skjorte i sådan en shop, risikerer jeg få dage efter at modtage et nyhedsbrev med et tilbud på en flot kjole, men det er jeg af naturlige årsager ikke interesseret i, og vil højst sandsynligt framelde mig igen.

Så det gælder altså om at ramme sine modtagere med nogle præcise tilbud, og ikke bare skyde med spredehagl, som det tydeligvis har gjort i det eksempel du nævner.

jeg syntes som udgangspunkt ikke der er noget i vejen med at "provokerer", men man skal gøre det med omtanke. I dette tilfælde risikere de at miste en masse modtagere, netop fordi de ikke har segmenteret deres modtager liste.

Så mit svar må være: man skal provokerer på den sikre måde :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:19

Firmaet rammer helt forbi, og det koster kunder.

I mit blogindlæg om nyhedsbreve indleder jeg med:

Som i al anden professionel kommunikation, skal du tænke dig godt om, før du skriver:
Hvem er din læser?
Hvilken situation er din læser i, når din mail kommer?
Svarene på disse to spørgsmål har stor betydning for, hvordan du mest effektivt når igennnem med dit budskab.

Det firma, som har sendt til dig har tilsyneladende ikke tjek på, hvem deres læsere er.
Du har helt ret i, at der findes masser af læsere, der ville blive indfanget af overskriften. Du finde den i stedet provokerende - måske endda grænseoverskridende.

Hvis man laver en provokerende overskrift i en salgskommunikation, bør man komponere sin tekst, således at læseren bliver trukket lidt (men kun lidt) rundt i følelsesregisteret og lander trygt og godt i sin egen komfortzone.

Provokerende overskrift => Læserreaktion: "Åh Nej, er det sandt???"
Underbygning af forudsætningerne for provokationen => "Nå, er det sådan de mener."
Løsning af konflikten mellem overskriften og læserens reaktion (Køb vores vare) => "OK, så må jeg hellere få mig en ny støvsuger."

mvh Hans

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:24

Miriam Frank:
"4 tegn på at hun er god i sengen" - Derefter en uddybelse af de fire tegn sammen med et par produktbilleder.

Venter stadig Hmm

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:33

Boysen:

Miriam Frank:
"4 tegn på at hun er god i sengen" - Derefter en uddybelse af de fire tegn sammen med et par produktbilleder.

Venter stadig Hmm

Skriv din mail, så skal jeg nok lige videresende det.

Jeg er nok i målgruppen, og er også tilmeldt nyhedsbrevet, men blev også en del overrasket. Opmærksomhed fik de da, men kunne godt forestille mig at nogle blev lidt stødt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)