Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino råd og hjælp søges

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg ønsker at starte en virksomhed, hvor igennem man køber mit produkt via sms transaktioner.

- Hvilke metoder er nemmest, billigst og hurtigst?

- Hvilke juridiske konsekvenser eller betingelser, en sådan virksomhed medfører?

Håber i vil hjælpe

Mvh

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 18:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Maiwand,

Der findes 2 metoder til at "udføre" transaktionen - via normal overtaksering og m-payment. Forskellen på disse 2 metoder er, at ved m-payment vil operatørens andel af takseringsbeløbet ligge mellem 8-15 %, fremfor mellem 25-35 % ved en normal overtaksering.

Der er en række lovgivningskrav, som skal opfyldes ved sådanne SMS transaktioner - læs mere her: http://teleindustrien.dk/t2w_604.asp (jeg linker til rammeaftalen indenfor indholdstakserede tjenester).

Hvis du søger råd, vejledning eller tilbud på en løsning, kontakt undertegnede på sl@inmobile.dk eller ring direkte til os på (+45) 88 33 66 99.

God søndag aften!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:12

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15

Tak for svaret :)

Hvorfor bliver der opkrævet 8-15 %

Vil det samtidig sige at hvis der bliver foretaget en transaktion så slipper jeg for at betale teleselskaberne 25-35 % af transaktionen og istedet bare skal betale 8-15 %

Er der et engangsbeløb man skal betale?

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 19:30

Hej igen,

Det er jo den måde hvorpå operatørerne tjener penge.

Ved m-payment skal der indledes en forhandling med operatørerne før der kan fastsættes en procentsats og et månedlig abonnement.

Der skal betales et oprettelsesgebyr (forhandles), abonnement for drift og vedligeholde, og en procentsats af transaktionsbeløbet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35

Jeg er ikke helt inde på det her område så jeg beklager for nysgerrigheden.

Hvad er det helt konkret der skal sættes op, og hvad gør sms-gatewayen?

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 20:32

Det er bare helt i orden.

Der er en række krav, som skal opfyldes i markedsføringsmaterialet og i selve opsætningen, således lovgivningen overholdes. Denne lovgivning linkede jeg til i et af mine tidligere indlæg. Jeg vil foreslå, at du læser lidt på lovgivningen og/eller kontakter mig på mail/telefon.

Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig videre, hvis det har din interesse.

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Fra  MoreThanIT Skrevet kl. 08:57

Hej Maiwand

Tillader mig at deltage i denne tråd også. M-payment eller microbetaling som det også kaldes, har indtil nu kun kørt som pilot-projekter bla. ved FynBus og HT. Det du skal være opmærksom på er at procentsatsen operatørerne tager, afhænger af om det er fysiske varer som leveres udenfor telefonen eller det er elektroniske services der leveres på telefonen, hvilket du ikke skriver noget om i din tråd.

Procentsatsen operatørerne tager kan ikke fastsættes før du har beskrevet overfor hver enkelt operatør hvilket produkt det er du vil sælge og dette er godkendt af disse. Det er trods alt dem der skal håndterer betalingen og sørge for du får dine penge for produktet.

Så skal du i gang skal der søges godkendelse ved hver af de 4 operatører; TDC, 3, Telia og Telenor

Bemærk også at max. beløb for en microbetaling er kr. 225,-

Håber det i første omgang var svar nok.

Med venlig hilsen

Mikkel Overgaard

Salgschef

CoolSMS A/S

Rådgivning i IT og SMS løsninger - MoreThanIT.dk

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 09:11

Hej Mikkel,

Tak for din forklaring!

Som jeg også skriver til Maiwand, så vil jeg gerne være behjælpelig med forhandlingerne ved operatørerne. Udover disse godkendelser, er det meget vigtigt at rammeaftalen overholdes. Derfor vil jeg råde dig til at læse nærmere på denne.

God dag!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:44

Tak for den gode respons :)

Jeg vil sætte mig ned og læse materialeret igennem. Jeg takker mange gange for alt jeres hjælp, og sig endelig til hvis jeg kan gøre noget for jer.

Jeg vil tage kontakt til jer ved senere lejlighed.

Kan i ha' en rigtig god uge :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)