Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ikke mega frækt ??

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er dette ikke frækt eller er det okay ?

wwwtelia.dk

www3.dk

wwwcallme.dk

Og der er mange mange flere sider på den måde

Nogen domæner der videresender afilliate aftaler direkte.

Ved godt de tjener en del penge på det, men er det iorden ??

Mikkel

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:00

Jeg tror ikke problemet er ret stort og hvis det var, så kunne Callme og 3 Mobil jo bare meddele mediebureauet at de ikke ønsker trafik fra de sider.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 14:03

Det er overhovedet ikke i orden... Det er et af punkterne i suspensionsreglerne, og jeg vil mene, det uden tvivl er typosquatting.

https://www.dk-hostmaster.dk/klager-og-suspension/suspension/ 

"3. indebærer en nærliggende risiko for, at internetbrugere, der søger en tredjeparts domænenavn, ved en fejlagtig indtastning ledes over på en hjemmeside eller anden tjeneste, der er tilgængelig under domænenavnet, der ønskes suspenderet (typosquatting). Det er dog en betingelse for suspension, at registranten ikke har varemærkerettigheder, navnerettigheder eller øvrige kendetegnsrettigheder til domænenavnet, der ønskes suspenderet, og at registranten eller en anden, som må formodes at drive virksomhed i nær tilknytning til denne, har foretaget registreringer af andre domænenavne med nærliggende risiko for en tilsvarende forveksling."

https://www.dk-hostmaster.dk/klager-og-suspension/suspension/typosquatting/

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 14:27

Det er helt korrekt at det er imod reglerne. Men så længe det ikke er et konkurrence selskab der ejer domænerne, rører det sket ikke mig.

.. Og hvis de rent faktisk sender brugerne videre til de rigtige sider, mod en krone, er det dælme fint med mig.

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 14:28

Der fik jeg stavet helt forkert, vi prøver igen;

Det er helt korrekt at det er imod reglerne. Men så længe det ikke er et konkurrende selskab der ejer domænerne, rører det sket ikke mig.

.. Og hvis de rent faktisk sender brugerne videre til de rigtige sider, mod en lille bitte fortjeneste, er det dælme fint med mig.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 14:40

Lazerto.dk:

.. Og hvis de rent faktisk sender brugerne videre til de rigtige sider, mod en lille bitte fortjeneste, er det dælme fint med mig.

Så Telia, 3, Call Me m.v. skal betale for at få trafik, der ville være endt på deres hjemmeside ganske gratis, når brugeren havde fået en fejlside, og tjekket at de havde stavet forkert?

Der er ihvertfald en klokkeklar økonomisk motivation fra domænesnylterne i at have domænerne. (Og en økonomisk skade for de berørte kan man vel også argumentere for?)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:40

på min computere stod der nyt indhold på vej på denne  www3.dk/ og de 2 andre var nede , så mon ikke der er nyt indhold på vejSmile jeg skriver vel ikke url  forkert ?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 15:02

Det er absolut ikke i orden.

Hvis du gør det som affiliate, vil du kunne risikere at få (alvorlige) problemer med netværket, da det stiller dem i et rigtig dårligt lys hvis de sender traffik fra wwwtelia.dk til www.telia.dk eller for den sags skyld et andet teleselskab.

Man "kan" slippe afsted med sådan nogle ting i begrænsede perioder, men det betyder ikke, at det er en god ide.

Det er lidt ligesom at køre 200 km/t på en lille villavej. Man kan godt, men det er ikke nogen god ide, og hvis det bliver opdaget, har du et alvorligt problem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20

Det er pænt dårlig stil og det forhåbentligt fanget på sigt af de affiliate netværk som de bruger, må så håbe at de tager det videre med annoncører og får sat en stopper for det.

Hvis min kigger på dem som ejer wwwcallme.dk, så har de vist lavet en forretning ud af det og har over 20 domæner i samme stil (dårlig stil).

Dem som ejer www3.dk har også et par stykker, men ikke nær så mange som wwwcallme.dk ejeren.

Hvis jeg var affiliate manager og fanget dem så var alt deres kommision røget og de var blevet smidt af programmet og jeg ville nok også se om jeg arbejdet sammen med dem på andre programmer og lukke dem der.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:30

Jeg tænker bare at nogen af dem der ejer de sider rent faktisk er media (afilliate) partnerne selv..

Kan desværre ikke huske hvad det ene firma hedder der har vildt mange stavefejl domæner og selv har selskaber som partnere og derefter udnytter dem, med deres egne domæner

Mikkel

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)