"3. indebærer en nærliggende risiko for, at internetbrugere, der søger en tredjeparts domænenavn, ved en fejlagtig indtastning ledes over på en hjemmeside eller anden tjeneste, der er tilgængelig under domænenavnet, der ønskes suspenderet (typosquatting). Det er dog en betingelse for suspension, at registranten ikke har varemærkerettigheder, navnerettigheder eller øvrige kendetegnsrettigheder til domænenavnet, der ønskes suspenderet, og at registranten eller en anden, som må formodes at drive virksomhed i nær tilknytning til denne, har foretaget registreringer af andre domænenavne med nærliggende risiko for en tilsvarende forveksling."
.. Og hvis de rent faktisk sender brugerne videre til de rigtige sider, mod en lille bitte fortjeneste, er det dælme fint med mig.
Så Telia, 3, Call Me m.v. skal betale for at få trafik, der ville være endt på deres hjemmeside ganske gratis, når brugeren havde fået en fejlside, og tjekket at de havde stavet forkert?
Der er ihvertfald en klokkeklar økonomisk motivation fra domænesnylterne i at have domænerne. (Og en økonomisk skade for de berørte kan man vel også argumentere for?)
på min computere stod der nyt indhold på vej på denne www3.dk/ og de 2 andre var nede , så mon ikke der er nyt indhold på vej jeg skriver vel ikke url forkert ?
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Hvis du gør det som affiliate,
vil du kunne risikere at få (alvorlige) problemer med netværket, da det
stiller dem i et rigtig dårligt lys hvis de sender traffik fra
wwwtelia.dk til www.telia.dk eller for den sags skyld et andet
teleselskab.
Man "kan" slippe afsted med sådan nogle ting i begrænsede perioder, men det betyder ikke, at det er en god ide.
Det er lidt ligesom at køre 200 km/t på en lille villavej. Man kan godt, men det er ikke nogen god ide, og hvis det bliver opdaget, har du et alvorligt problem.
Det er pænt dårlig stil og det forhåbentligt fanget på sigt af de affiliate netværk som de bruger, må så håbe at de tager det videre med annoncører og får sat en stopper for det.
Hvis min kigger på dem som ejer wwwcallme.dk, så har de vist lavet en forretning ud af det og har over 20 domæner i samme stil (dårlig stil).
Dem som ejer www3.dk har også et par stykker, men ikke nær så mange som wwwcallme.dk ejeren.
Hvis jeg var affiliate manager og fanget dem så var alt deres kommision røget og de var blevet smidt af programmet og jeg ville nok også se om jeg arbejdet sammen med dem på andre programmer og lukke dem der.
Jeg tænker bare at nogen af dem der ejer de sider rent faktisk er media (afilliate) partnerne selv..
Kan desværre ikke huske hvad det ene firma hedder der har vildt mange stavefejl domæner og selv har selskaber som partnere og derefter udnytter dem, med deres egne domæner