Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen stjæler alt min tekst!

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hvis ikke du selv har 100% styr på lovgivningen, så lad være med at spille smart og starte med kontakte "tyven" Begynder du at vakle når han måske begynder at udspørge dig lidt, så får du intet ud af det.

Spørg en advokat til råds først så du har noget konkret at fortælle.

xxx

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Hans.

Jeg har taget 30-40 Screendumps er det nok og er der andre måder jeg kan sikre mig på?

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fremadrettet kunne du gøre det sværere for dem ved at flette dit navn ind i teksten gerne således, at teksten ikke giver mening, hvis man bare sletter den. Hvis I samtidig kan spille(*) på jeres navn, så det kræver en omskrivning at genbruge teksten i en anden butik er I kommet(*) langt.

(*) no puns intended Devil

ps. overvej også om I skal have nogen til at korrekturlæse/gennemrette jeres tekster, der er en del skønhedsfejl.

pps. jeg tog en tekst fra jeres side, og kylede den i Google, kun ét resultat dukkede op, det var fra en butik med navnet TiVa, som endda ligger i samme by, som Sinful.


Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå at du laver en pdf-udskrift at samtlige sider hvor dine tekster bliver (mis)brugt, så har du bevis om du prøver at gå efter økonomisk kompensation. Jeg tror ikke du får problemer emd at overtale fyren til at fjerne teksterne, du kan jo starte med at hænge ham ud her på amino, så står han ret skidt i det danske iværksætter-miljø!

Anders

vilter.dk - digitale godnathistorier med barnet selv i hovedrollen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Ja vores tekster har rigtig mange fejl, vi er ved at rette dem alle til (i den forbindelse at jeg fandt den anden side). Kan du smide mig et personligt link med den tekst Tiva har som er ens?

Fra Østjylland
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 123
Fra  Plustech Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - Jeg mener du skal sende ham et skriftligt brev hvor du gør opmærksom på at han bruger dit materiale uretmæssig, stil ham et ultimatum/frist om at du bliver nødt til at gå videre med sagen mht. erstatning osv.

MEN er du sikker på du har en sag? - Har du selv fået taget alle produkt billederne? ellers kan han jo sige at han har dem andet steds fra. Det samme med teksten på produktet - dette er jo navnet på produktet og det kan han vel ikke klantes for at skrive.

Men skriv til, så har du også dokumentation.

/Jørgen

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart kan jeg ikke få øje på, at du kan sikre dig beviser på andre måder en ved at tage screendumps.

Du virker ret konfus omkring, hvad den rigtige fremgangsmåde er, og det kan jeg godt forstå. Derfor synes jeg nu også du bør kontakte en advokat inden du gør noget.

Såfremt I er markante spillere på jeres marked, vil dette under alle omstændigheder sikkert ikke være sidste gang du bliver udsat for dette, og ved at få hjælp nu, har du en skabelon for, hvad du skal skrive til krænkerne fremover. Desuden er vil det ikke koste en bondegård at få rådgivning til et første skriv til krænkeren.

Du skal i hvert fald ikke begynde at fakturere noget som helst uden at have talt med en advokat!!!! Du risikerer at bringe dig selv i en situation hvor du krænker loven eller evt. indskrænker dine muligheder for erstatning, hvis dine fakturaer er lavere end hvad en erstatning kunne have indbragt.

 

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Inden du kører det tunge skyts i stilling, så overvej om personen overhovedet har penge til at kunne betale dig erstatning.

Hvis vedkommende ikke har nogen penge, kan det nogle gange være en bedre løsning "bare" at bede dem om at fjerne indholdet, og ikke gå videre med sagen når det er fjernet.

Hvis du vil skulle bruge 40 timer blot at søge erstatning, og derefter 6 måneder på at inddrive pengene, så vil det i nogle tilfælde være bedre bare at få indholdet fjernet, og i stedet bruge tiden på at din virksomhed.

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der er bedst at gøre i din situation, men da det lyder til det er første gang dit indhold er blevet kopieret, så tror jeg det er en god ide, at du har tidsforbruget med i dine overvejelserne.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selektiv:

Du skal i hvert fald ikke begynde at fakturere noget som helst uden at have talt med en advokat!!!! Du risikerer at bringe dig selv i en situation hvor du krænker loven eller evt. indskrænker dine muligheder for erstatning, hvis dine fakturaer er lavere end hvad en erstatning kunne have indbragt.

Jeg er 100% enig.
Jeg har lige kigget på de to sider, og krænkelsen er helt utvetydig.

- Ring til en advokat med det samme, så du kan begrænse skaden på din forretning.

mvh Hans

 

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med JacobP.

MEN, Jeg tror nu heller ikke trådstarter nødvendigvis ser dette som en mulighed for at få en fed erstatning, det virker mere som om, han blot er interesseret i at få fjernet det kopierede materiale. Dette ændrer dog ikke på, at det stadig er en god ide at tagescreendumps.

Vi er alle, uanset vores baggrund for at udtale os, ikke eksperter på området, så den eneste måde du kommer ud af dette på er ved at kontakte en der er ekspert!

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)