Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Re-design af logo

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Fra  Connseb Travels ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Eftersom jeg har ændret min virksomheds navn fra Connseb ApS til Connseb Travels ApS syntes jeg mit logo skal have en tur så hele virksomhedsnavnet er med. Jeg har selv designet det nuværende logo www.connseb.eu og vil egentlig godt selv designe mit nye logo. Jeg sidder bare med det problem, at når jeg arbejder på et nyt logo, syntes jeg hurtigt det bliver for lang.

For langt, i den facon, at Connseb Travels ApS er et langt virksomheds navn. Jeg har derfor besluttet, at jeg kun vil bruge Connseb Travels da ApS kun er en betegnelse som rent image mæssigt  samt for mine kunder er ubrugelig.

Er der nogen der kan komme med ideer til hvordan og hvad jeg kan gøre for at skabe et godt logo ??

Connseb Travels ApS - Ski og Sportsrejser til skoler og grupper.

www.connseb.eu

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 11:40

Hej Patrick

Ja, du har ret i, at det er et langt navn. Men jeg synes at den måde, du har løst det på i dit nuværende logo er fint. Altså at bruge Connseb som stort og travel som lille. Men det nuværende signalere hverken rejse eller sne!

Nu du skal lave om på det, så synes jeg, at du skal gøre noget for at få inkorporeret en illustration/bomærke i dit logo som signalere skirejser. Så ville kunne du faktisk komme ud over dit problem, idet at bomærket vil være det der træder frem og Connseb Travel står som byline i logoet. Det ville styrke rejsebureauets image - og at man ved allerede første gang man ser dit logo, at det er skirejser, du sælger. 

Du kunne også kombinere en illustration og Connseb. Hvad ved jeg... sætte et par ski igennem O'et eller noget i den stil - kan du følge mig? Eller som jeg skrev finde en rigtig fed illustration under den og så skrive hele navnet med en fed skrift med mindre skrift.

Men jeg kan kun anbefale dig at lægge den ud som en opgave på Amino freelancer. Der kan du jo selv sætte prisen og så får du en hel masse forslag.

:-) Dorthe

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 11:47

Har du planer om at udvide forretningen så den omfatter mere end skirejser? For så er det smartere med et generisk logo, fremfor et logo der signalerer, at du sælger skirejser.

Jeg synes personligt prioriteten skal ligge andetsteds. Den skal ligge på tillid. Aviserne bugner med artikler om konkurser i rejsebranchen og derfor er det jo ideelt at fokusere kræfterne her istedet. Jeg vil i dit tilfælde fokusere på et simpelt, professionelt logo, uden så mange dikkedarer. Medmindre logoet indgår i en decideret branding strategi, så synes jeg ikke du skal bruge for meget krudt på, at lave det om.

Du kan evt. se på et af de rejsebureauer som klarer sig bedst: Team Benns. De har et ganske simpelt logo.

Fra Århus C
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Fra  Connseb Travels ApS Skrevet kl. 12:08

Hej Dorthe,

Tak for det, jeg kan sagtens følge dig. Men samtidig har jeg det som planer at udvikle konceptet til at være mere end bare skirejser. Er der har BZR ret i, at det vil være bedre at holde det enkelt.

Jeg sad og læste en guide til logo design på: http://www.breadlinedesign.com/logo-design-guide

Og jeg syntes han kommer med nogle utrolig gode vinkler på hvad et godt logo indebærer.

Men tusind tak for synsvinklen!

Connseb Travels ApS - Ski og Sportsrejser til skoler og grupper.

www.connseb.eu

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:21

Hej

Jeg tror der skal meget lidt til for et professionelt reklamebureau at give dit logo det sidste pift.

For mig at se er det et udemærket logo der kan anvendes på alskens artikler og branding og som samtidig fremstår rimeligt troværdigt.

Jeg ville nok fokusere mest på connseb og så en model der kunne tilføje travels, skitravels, adventure, survival eller hvad du nu måtte finde på af kategorier.

Køb ren argan olie her

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 12:27

Ja hvis du skal udvide kan jeg selvfølgelig godt se det ikke duer med ski-relationer.

Enkelt skal det være. Team benns har jo så også lige den glade mand... Så generelt er det hele navnet og et lille bomærke. Du skal ikke være skræmt over længden, den må man så tage højde for i layoutet på hjemmesiden og tryksagerne,

:-) Dorthe

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 13:36

Hej Patrick,

Først og fremmest skal du vist først se på, hvad der sker med logoet, hvis du bruger det i en stor kontra en lille størrelse. Når dit logo bliver brugt i en lille version, vil "Travels" umiddelbart blive ulæseligt. Altså - der skal være et bedre forhold mellem "Connseb" og "Travels".

Derudover skal jeg lige høre, om du faktisk har registreret Connseb Travels som et varemærke? Umiddelbart ser det ikke sådan ud Smile
Hvis ikke det er registreret, er der vel ikke den store grund til at have symbolet for varemærkeregistrering med i logoet? Hvis det er registreret skal dette symbol også kunne ses tydeligt, når logoet bruges i en lille version. Som det ser ud nu, vil det hurtigt blive alt for lille, og blot komme til at ligne en lille prik....
Der er vist også forskellige regler for brug af varemærkesymbolet i forskellige lande, så måske skal du lige tjekke disse forhold før du bruger symbolet ifht. andre lande. Det ser nemlig ud som om, du henvender dig til engelsk- og tysktalende lande også?

Måske kan du strække C'et og O'et i højden, så du kan få skabt plads til at "Travels" kan stå under Connseb - altså så det strækker sig fra første "n" i Connseb til "b'et". Håber du forstår hvad jeg mener?

OG husk lige at gøre sådan at når du linker til din hjemmeside i et opslag herinde - at så åbner det i et separat vindue, istedet for at man skal klikke frem og tilbage mellem siderne Wink

Med venlig hilsen

Maj-Britt Kjær Sørensen
Creation Nation

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)