Jeg må desværre nok sande, at jeg ikke bliver lukket ind igen: Og mon ikke BT skal udvises? ;-)
Det er ikke et spørgsmål om at blive lukket ind eller være holdt ude af landet. Det handler om rettigheder og forpligtelser som borger i nationalstaten. Altså at blive betragtet som dansker på lige fod med hjemmefødninge
Jeg må desværre nok sande, at jeg ikke bliver lukket ind igen: Og mon ikke BT skal udvises? ;-)
Det er ikke et spørgsmål om at blive lukket ind eller være holdt ude af landet. Det handler om rettigheder og forpligtelser som borger i nationalstaten. Altså at blive betragtet som dansker på lige fod med hjemmefødninge
Puuuu haaaa, det var godt du sagde det. Så vil jeg glæde mig til at komme hjem til Danmark igen. Men dog med følelsen af ikke at være dansker på lige fod med hjemmefødninge hvad det så end er. Men jeg har oplevet mange sten på vejen, så mon ikke jeg også overlever det? ;-)
Jeg siger det bare, fordi nogen virker til at forveksle det med noget andet. Nu trykkede jeg "quote" ved dig, fordi du var den sidste i tråden. :)
Uanset hvor uintelligent og historieløs, jeg måtte være, er jeg jo dansker pga. min arv og oprindelse. Da er jeg officielt dansker på lige fod med enhver anden med dansk statsborgerskab. Ved at gennemføre denne prøve bliver man uanset oprindelse officielt dansker på lige fod med du og jeg, og dette statsborgerskab vil videreføres til efterkommere i generationer. Det er efter min mening sagens kerne. Når først vi er danskere, kan det ikke umiddelbart tages fra os. Heller ikke selvom vi ikke kender detaljerne om Danmarks besættelse.