I forbindelse med at vi har flere og flere portaler, og sider, hvor vi tilbyder forskellige ydelser, som Hosting, Jobannoncer med mere, bliver det lidt irriterende at skulle styre betalingerne på hver sin side.
Er det ikke lovligt? (PBS) at fører kunden over på en side herbetalerduforvoresyderlser.dk og lave betaling og ordre der, og så tilbage til den oprindelige side igen. Lidt ala google checkout?
Det er stadig den samme virksomhed der står bagved. Altså samme CVR nr. for det hele, og det CVRnr. som PBS har lavet aftale med.
Jeg har set det nogle steder i udlandet, og det ville løse mange administrative problemstilinger.
Og henlede kunden dertil, hvor han så køber mine produkter igennem.
Lidt som hvis jeg kigger på HP's hjemmeside og de henleder mig til en forhandler, som sælger alle mulige produkter, men jeg betaler for det ved forhandleren.
Det tekniske har jeg ikke forstand på, så i må ikke spørge hvordan og hvorledes det hænger sammen. Men vi bruger samme betalingsløsning/aftale på både www.AAimport.dk og det nye site www.iCykel.dk
Først og fremmest tror jeg ikke, at PBS er med på den ide. Dernæst er det de færreste, der ønsker at sende kunder væk fra egen side i frygt for, at de vil hoppe fra.
Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv
Hej jeg tror jeg vil passe lidt på med at gøre et for PBS siger at de skal laves en aftale med den sælgende side - altså domænenavnet som siden har og ikke en fælles betalingsside.....
Men det kan vist nok også laves på den måde at I under handelsbetingelser skriver noget med at det er den og den virksomhed som administrere al betaling for hjemmesiden.. det og det, således at man har skåret det ud i pap under handelsbetingelser... Dette er i hvert fald lovligt med tyske betalingsfirmaer... sidestillet med EPAY / PBS...
Men pbs plejer at sige at man kan lave subdomæner.. altså shop1.betalingsside.dk derefter shop2.betalingsside.dk osv... men det er igen vigtigt at det står under handelsbetingelser...
Har du integreret betalingsløsningen eller er det en separat side (som f.eks. DIBS)?
Hvis det er en integreret løsning (med betalingsoftwaren installeret på domænet og eget certifikat), så er det nok ikke så nemt. Men hvis du alligevel sender kunden over på en betalingsside hos eks. DIBS, så kan det muligvis lade sig gøre - hvis betalingssiden accepterer flere domæner!
Det hedengange Fribetaling kunne nemt sættes op til at acceptere kald fra flere forskellige domæner. Det var fuldt lovligt, det er jo samme virksomhed, og pengene havner på samme konto.
Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler
men først lander kunden på herbetalerduforvoresprodukter.dk hvor de bekræfter de produkt de vil køber og hvad der ellers skal til,
herefter sendes de til Quickpay for at indtaste kortnr etc.
Quickpay sender dem tilbage til herbetalerduforvoresprodukter.dk, som bekræfter at transaktionen er gennemført, dernæst sendes kunden tilbage til oprindeligt site.
Da det er vores sites alle sammen, kan vi lægge kundeoplysninger i samme DB og styrer det hele der.
nu kender jeg ikke Quickpays software, men behøver du sende folk til "nubetaler....." først? kan du ikke bare sende dem fra de forskellige sider direkte til Quickpays side?
Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler