Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lmtd/Aps ?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det var måske lidt fra karskn bælg en sen nattetime... Naturligvis kan man ikke generalisere.

Men jeg har mødt flere, hvis bankrådgiver mener, at ApS-et er det endegyldige svar, fordi det virker mere sikkert.

Diskussionen startede ud med, hvad der virker mest troværdigt, og da kommer ApS-erne ikke højere på listen end de øvrige virksomhedsformer. Men som tidligere nævnt, kan der være rigtig gode grunde til at lave et ApS - det eneste argument skal bare ikke være, at det er mere solidt end et I/S for eksempel.

De fleste iværksættere er faktisk rigtig gode betalere, de bekymrere sig om deres gode navn og rygte, og mange har endda holdninger til, at hvis det kniber, vil de betale de små først, så må de store (f.eks. SKAT) vente. Men i den store engleflok kan der jo godt være et broddent kar imellem, og dem jeg har stiftet bekendtskab med, har været nye, unge ApS-ere med engelskklingende navne og skiftende adresser.

Jeg har hverken blind tillid til A/S-ere eller indbygget mistrohed over for ApS-ere, og er da forfærdelig ked af det, hvis mit foregående indlæg blev opfattet sådan.

Mange hilsner

Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:50
Jammen dog - her smutter man på weekend uden computer - og debatten kører alligevel

Men jeg skulle måske have været lidt mere uddybende i mit spørgsmål (det beklager jeg). Jeg skal jo til at starte virksomhed, og her regner jeg kun det danske marked som et "startland" et sted hvor jeg får bygget nogle referencer, lidt startkapital og skruet forretningsgangen ordentlig sammen.

Herefter er det det store udland der skal være det egentlige marked. Så pointen med at Aps ikke er kendt i udlandet er jo en fornuftig pointe. Hvad jeg egentlig spurgte efter var, hvad der virker mest troværdig - og får een til at virke som andet end en fusker.

Men som jeg umiddelbart forstår er det egentlig lidt ligegyldigt til at starte med? forretningspartnere er egentlig sidelæns ligeglade?

mvh

Jakob

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:18
Nu er det måske også lige at skyde over målet at betegne Annettes bemærkninger som påstande. For såvidt angår LTD''et er vi vist alle enige: at når man taler om danske aktiviteter er det useriøst at køre som LTD.

Vedr. de danske driftsformer og hvad bankrådgiverne siger, så skal det nok med til historien at de netop vil kræve personlig kaution fra anpartshaveren/aktionæren, og det hvad enten det er et A/S eller et ApS.

I praksis mener jeg det er bedøvende ligegyldigt om man kører som ApS eller A/S.  Der er mange fordele ved at køre som ApS fremfor som I/S men som Annette siger  får det ikke virksomheden til at fremstå mere solid.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)