Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting, kan det betale sig?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen :)

Jeg samt en god ven har rigtig fint styr på at hoste hjemmesider, voice servers, game servers mm. Vi har arbejdet med dette i et par år. Pt. snakker vi om for altvor at starte et hosting firma, men jeg er i tvivl om hvorvidt det er en god idé. Derfor vil jeg gerne høre om nogle her har erfaringer?

Planen er i grove træk: Leje store servers i tyskland. Sætte en række dedicated op, som så kan sættes op som gameserver, voice server eller hvad kunden nu ønsker.

Men er der marked for det? Er konkurrencen for hård?

Alle svar er velkomne :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:47

Kommer an på hvilke slags gamere du vil have fat i, hardcore gamere går allerede i spåner hvis Pingtiden kommer over 25ms .. og det skal du nok forvente hvis du hoster i tyskland.

Mvh

Markus

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:52

Thardmann:
Planen er i grove træk: Leje store servers i tyskland. Sætte en række dedicated op, som så kan sættes op som gameserver, voice server eller hvad kunden nu ønsker.

Hvad er din erfaring med servere? Kort svar herfra.. Det er et benhårdt marked, men intet er umuligt, og hvis i fandt en niche, hvor ingen andre gør så meget i 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 00:00

Som Markus også skriver, så er pingtiderne i Tyskland over 25, men det er vel også kun counter-strike og andre fps-spil hvor en så lav ping er nødvendig. Men udover pingen, så skal du jo også regne på trafikken. I eksempelvis cs kan der jo godt ryge omkring 20 kb/s pr. spiller. Det er selvfølgelig ikke så galt, men alligevel noget man skal have in mente, når man vælger host.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 00:19

Joachim Løvgaard:

Som Markus også skriver, så er pingtiderne i Tyskland over 25, men det er vel også kun counter-strike og andre fps-spil hvor en så lav ping er nødvendig. Men udover pingen, så skal du jo også regne på trafikken. I eksempelvis cs kan der jo godt ryge omkring 20 kb/s pr. spiller. Det er selvfølgelig ikke så galt, men alligevel noget man skal have in mente, når man vælger host.

Der har Joachim fuldstændig ret, skal så sige at de fleste forspørgsler på gaming servere vi får er på FPS spil..  (ca. 8 ud af 10) Så det skal ihvertfald overvejes.

Fordelen ved tyskland er helt klart trafikprisen, da man her i Danmark hurtigt kan blive fattig på en gameserver.

Mvh

Markus

Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Fra  DirectHost Skrevet kl. 02:47

Aha..

Tusind tak "so far".. Well, det er jo primært FPS spil der skal hostes for, så pingen er vigtig (CS feks. som i selv siger).

Når man regner på det, ved leje af servers i Tyskland, kan det løbe rundt, men en mindre fortjeneste, men det er regnet ud fra nogle ca tal. Jeg er jo ikke helt sikker på hvor mange gameserver jeg er i stand til at trække ud af hver dedicated server.

Men tak : )

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 03:49

Er trafik priserne i danmark virkelig saa slemme?

Hvis i foreksempel regner med at have 2TB trafik/maaned

saa burde i kunne faa trafik til danske kunder for ca 0.1KR/GB, til det meste af EU for 0.5KR og ca 1 Kr/GB til resten af verdenen.

Hvis i skal bruge den slags trafik og det primaert er til danmark/tyskland/norge/sverige (Og det skal det vel pga latency) saa burde i kunne kontakte nogle danske hosting firmaer og faa svaret "Det kan vi sagtens give billigt" eller "Saa meget trafik kan vi desvaere slet ikke klare"

Proev eventuelt at kontakte telemetro (http://www.telemetro.dk/serverhosting.htm).

Deres website ligner godt nok at deres grafikeren hader dem, deres html er saa slem at ikke engang frontpage ville outputte den slags tag soup, deres pris liste er saa uoverskugelig at Nostradamus kunne have lavet dem, men hvis du ringer til dem faar du fat i et saelger der faktisk ved hvad de saelger og som sikkert kan give dig et godt tilbud. Som alternativ proev at kontakte Jay Net, de burde ogsaa kunne give dig et godt tilbud.

Ovenstaaende er baseret paa mine erfaringer sidste gang jeg var indvolveret i et project der kraevede den slags trafik maengder. Projected blev dog stoppet inden vi fik brug for serverer, saa jeg har ikke nogle praktisk erfaring med nogle af ovenstaaende firmaer.

PS: Hvis de giver dig en pris/pris eksempel maa du meget gerne poste det her(Eller enentuelt priv besked hvis det er hemligt) da jeg er lidt nyskerrig efter hvor billigt de kan goere det.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Fra  DirectHost Skrevet kl. 10:15

Jeg har netop skrevet til dem :) Mange tak.

Og puha ja, sikken dog en gang rod af en hjemmeside de har.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 11:37

Hej,

Nu hoster vi kun "normale" hjemmesider og portaler, og det er f.... en guldmine, vi er ved at have stor succes med at hoste for mindre og mellem store virksomheder - det eneste det gælder om at have en super fair pris, og en oppetid der hedder 99-100%.

Lille input her fra :)

Glædelig 10. december - og god dag!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)