Hej igen, sådan i korte træk, og jeg fyre løs, med nogen bud som lige falder mig ind,,,det er nemme... Jeg har været alt det igemmen bare for ca 14 år siden... Jeg sælger også mærkevare tøj, dog ikke børne tøj.... Dine indkøb skal være sådan: Køb det sikker! altså ikke alt for sjove ting og sager -det bruger du ca. 80% på, og så ca 20% på alt "gejl/fancy tøj/det som er lige lidt for fremme i skone" Der skal være noget sjovt og frækt for kunderne, men du vil opdage det er ikke det dine kunder køber anyway (gælder også farve og styls, køb "kedlige" = sikker salg). Og klap hensten når sælger/grosisten TROR han har et hit... Køb kun lidt af hver, altså kun 1 lot max 2lot af de sikkere ting. Det gælder med at have MANGE forskelige ting i sin butik, så kunden følger der noget at vælge og gider komme igen, og gider at snakke om din butik. (vare sælger vare) så skidt pyt med om du lige ikke har den fedeste butik Look. heller masser af vare. -udvalg og udvalg og udvalg :-) Når man sælger mærke tøj, så er det som regl "dyrt", men HAVE IKKE KUN dyrt tøj i butikken, men en mellem klasse pris er det som rykker mest anyway, og så går rygtet ikke om den butik er "skide dyrt" kun... Det du skal regne med at starte en forretning, tager ca +2år så have penge til det ved at købe "rigtig" Regne også med at de 2-3 år, skal du ikke forvente at kunne smide penge til egen forbrug, alt overskud skal gå til butikkes vare (udvide hele tiden langsom) så lev på en sten, eller måske du er heldig at du har en mand som tjener nok til at i kan leve af det kun... De første 3-5 år, af min start gik ca sådan,,, men i dag 14 år later har jeg mere en de fleste :-) Være fair med prisen, snyd ikke folk, byt med et smil, sige HEJ med et smil til ALLE også selv om du ikke syndes om dem osv osv. 300.000 skulle være ok ville jeg mene, hvis du gør sådan, som jeg har skrevet. og du så bruger overskud igen til butikken/vare... |
Hej Lene
Tak for svar.
Jeg må tage det som det kommer, hvis lokummet brænder må jeg i banken igen. Jeg tror de er villige til at spytte lidt mere i kassen. Det er specielt efterår/vinter kollektionen, der bliver den besværlige, da jeg nok ikke har nok penge til det gode store indkøb.
Men tak for din tid.