Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer tilbageholdt af toldmyndigheder i Kina

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender godt regler for import, og igen vil jeg sige at de fleste firma i Kina som sælger mærkevarer er svindlere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:10

Sam50:

Jeg kender godt regler for import, og igen vil jeg sige at de fleste firma i Kina som sælger mærkevarer er svindlere.

Hvordan kan du smide sådan en påstand ud, uden nogen former for bevis? Der er over 1 milliard kinesere. Hvor mange firmaer kender du?

Din påstand svare til at sige, at de fleste danskere arbejder sort og stjæler...

Tilmeldt 20. May 07
Skrevet kl. 20:51

En kinesisk grossist vil ikke eksportete mærkevarer til Europa, da det som du selv siger er ulovligt at købe varer fra dem, men også for dem er ulovligt at eksportere dem til Europa.

Det kan godt være at du kan finde enkelte firmaer der vil bryde loven, men slet ikke ligeså mange som udbyder mærkevarer til Europa. Og det kan ikke betale sig for dem at eksportere dem, da producenterne har sørget for at priserne er stort set de samme over hele verden.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:34

Sam50:

En kinesisk grossist vil ikke eksportete mærkevarer til Europa, da det som du selv siger er ulovligt at købe varer fra dem, men også for dem er ulovligt at eksportere dem til Europa.

Hvor meget kender du egentlig til lovgivningen? Det er overhovedet ik ulovligt for en kinesisk grossist, at eksporterer til EU. At EU så er et lukket marked, der gør det ulovligt for importøren, er en helt anden snak. Hold nu lige æbler og pærer skilt!

Sam50:

Det kan godt være at du kan finde enkelte firmaer der vil bryde loven, men slet ikke ligeså mange som udbyder mærkevarer til Europa. Og det kan ikke betale sig for dem at eksportere dem, da producenterne har sørget for at priserne er stort set de samme over hele verden.

Igen en masse forkerte påstande. For det første så brydes der ingen lovgivning, hvis et kinesisk firma vil sælge til EU eller USA. Det er de i deres fulde ret til. Dernæst så vil jeg gerne se bevis for din påstand, som er understreget. Det er alment kendt, at mærkevarer koster 1/3 i USA i forhold til EU, og 2/3 dele i de bedre stillede dele af Asien. Så hvor du får dine ens priser fra, må være et svar du kan bidrage med.
Synes du slynger om dig med mange påstande, som intet har på sig, og du skriver ting, hvor du aldrig never ever nogensinde ville kunne finde bevis for det. At EU er et lukket marked, har intet med en evt eksportør i resten af verden at gøre. De kan sælge hvorhen de måtte ønske, men det er den Europæiske importør, som ik må importere, og som bryder reglerne!!!

Tilmeldt 20. May 07
Skrevet kl. 18:58

Fashion-Seller:

Self findes der ægte mærkevarer i Kina, men prisen er sjovt nok tæt på den samme, som i EU (nogle mærke på niveau med USA). Så derfor er det ik attraktivt, at importerer…

...

Det er alment kendt, at mærkevarer koster 1/3 i USA i forhold til EU, og 2/3 dele i de bedre stillede dele af Asien. Så hvor du får dine ens priser fra, må være et svar du kan bidrage med.

- Ved ikke hvilket af dine svar du vælger? Men du har i hvert fald selv bidraget med et svar mht. ”ens priser”.

Fashion-Seller:

Dernæst så vil jeg gerne se bevis for din påstand, som er understreget.

Det er der jo utallige eksempler på. Hvis du ser på f.eks. Parfume, Gilette, Levi’s, TV m.m. i et land som Polen hvor gennemsnitslønnen er ca. 4.000 kr, koster de det samme som i Vesteuropa, hvor lønningerne er langt højere. Og tro mig det er ikke butikkerne i Polen der har valgt hvad udsalgsprisen skal være (her taler jeg af egen erfaring).

Fashion-Seller:

”De kan sælge hvorhen de måtte ønske, men det er den Europæiske importør, som ik må importere, og som bryder reglerne!!!”

Du har ret i at man ikke må importere mærkevarer uden for EU. Men hvilke aftaler den Amerikanske autoriserede forhandler har med mærke-ejeren aner du jo intet om. Der er utallige eksempler på amerikanske eksportører, der ikke må sælge varer (f.eks. Levi’s bukser) uden for USA, og det kan man læse i deres forretningsbetingelser på deres hjemmeside. Det er selvfølgelig ikke noget de selv har valgt. (Igen egen erfaring – Jeg har talt med flere amerikanske forhandlere, som har svaret at de ikke må sælge uden for USA.)

Tror vi skal til at stoppe denne debat, da det bedste bevis på mine ”påstande” er erfaring, som du tilsyneladende ikke har.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:08

Sam50:

Tror vi skal til at stoppe denne debat, da det bedste bevis på mine ”påstande” er erfaring, som du tilsyneladende ikke har.

Starter lige med at fremhæve det der og sætte en smile Skype-BigSmile

Sam50:

Fashion-Seller:

Self findes der ægte mærkevarer i Kina, men prisen er sjovt nok tæt på den samme, som i EU (nogle mærke på niveau med USA). Så derfor er det ik attraktivt, at importerer…

...

Det er alment kendt, at mærkevarer koster 1/3 i USA i forhold til EU, og 2/3 dele i de bedre stillede dele af Asien. Så hvor du får dine ens priser fra, må være et svar du kan bidrage med.

- Ved ikke hvilket af dine svar du vælger? Men du har i hvert fald selv bidraget med et svar mht. ”ens priser”.

Der er forskel på engrospriser, som der omtales først, og retailpriser som der omtales til sidst. Med dine enorme erfaring, så ved du vil os hvilken margin der køres med i Asien vs EU... Noget tyder på det ik helt er tilfældet!

Sam50:

Det er der jo utallige eksempler på. Hvis du ser på f.eks. Parfume, Gilette, Levi’s, TV m.m. i et land som Polen hvor gennemsnitslønnen er ca. 4.000 kr, koster de det samme som i Vesteuropa, hvor lønningerne er langt højere. Og tro mig det er ikke butikkerne i Polen der har valgt hvad udsalgsprisen skal være (her taler jeg af egen erfaring).

Nu snakker vi retailpriser, og så har du ret. Men du ved vil også hvordan mærkerne sikre den samme pris i disse lande! En højere indøbspris = lavere margin!

Sam50:

Du har ret i at man ikke må importere mærkevarer uden for EU. Men hvilke aftaler den Amerikanske autoriserede forhandler har med mærke-ejeren aner du jo intet om. Der er utallige eksempler på amerikanske eksportører, der ikke må sælge varer (f.eks. Levi’s bukser) uden for USA, og det kan man læse i deres forretningsbetingelser på deres hjemmeside. Det er selvfølgelig ikke noget de selv har valgt. (Igen egen erfaring – Jeg har talt med flere amerikanske forhandlere, som har svaret at de ikke må sælge uden for USA.)

Yes men du påstår at kineserne ik må sælge, hvilket er forkert.

Og at Amerikanske autoriserede forhandlere ik vil sælge til dig i EU skyldes jo simpelt, at de mister deres autorisation. Så der er noget på spil.

Men det var ik USA vi snakkede om, men Kina, og derfor er ovenstående eksempel ik brugbart! Hold dig nu til emnet erfarne Sam ;D

Tilmeldt 20. May 07
Skrevet kl. 19:29

Fashion-Seller:

Yes men du påstår at kineserne ik må sælge, hvilket er forkert.

Og at Amerikanske autoriserede forhandlere ik vil sælge til dig i EU skyldes jo simpelt, at de mister deres autorisation. Så der er noget på spil.

Men det var ik USA vi snakkede om, men Kina, og derfor er ovenstående eksempel ik brugbart! Hold dig nu til emnet erfarne Sam ;D

Det er jo akkurat det samme der gælder for Kina. Om det er en forhandler fra Kina eller USA er ligegyldigt, da mærke-ejeren er den samme.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:33

Sam50:

Det er jo akkurat det samme der gælder for Kina. Om det er en forhandler fra Kina eller USA er ligegyldigt, da mærke-ejeren er den samme.

Jeg synes din erfaring halter mere og mere... Det er almen kendt, at de fleste brands i Asien sælges via distributører (her tales om markeder som Syd Korea, Japan, Kina, Indien, Singapore, Australien mm), dvs ik mærkerne selv. Det er først indenfor de sidste par år, at flere af de større brands selv har overtaget salget med svingende succes.

Så nej det er langt fra samme mærke og samme markeds interesse, som er gældende i Asien, som i dit USA eksempel.

Tilmeldt 20. May 07
Skrevet kl. 11:21

Mht. dette emne har mærke-ejeren den samme politik i hele verden, og det er at beskytte sine forhandlere, så det du nævner vil aldrig blive tilladt.

Hvis en mærkevare er billigere i Kina og ejeren af den tillader de kinesiske forhandlere at sælge/exportere den til Europa, så kan alle forhandlere i Europa lige så godt lukke
sin forretning, og det er ikke i mærke-ejerens interesse.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:29

Sam50:

Mht. dette emne har mærke-ejeren den samme politik i hele verden, og det er at beskytte sine forhandlere, så det du nævner vil aldrig blive tilladt.

Øhhh kender du forskellen på et mærke og en distributør? En distributør har kun salg for øje, mens et mærke har salg, branding mm for øje. De har med andre ord mange flere interesserer i, at distributører mm overholde de aftaler de laver indbydes. Så igen forkert udsagn fra din side!

Sam50:

Hvis en mærkevare er billigere i Kina og ejeren af den tillader de kinesiske forhandlere at sælge/exportere den til Europa, så kan alle forhandlere i Europa lige så godt lukke sin forretning, og det er ikke i mærke-ejerens interesse.

Nu kan et mærke ik bestemme, hvor en vare skal og må sælges, blot udstede nogle retningslinier for, hva de forventer af en forhandler/grossist. Bryder disse retningslinierne, så har det ofte en konserkvens. Men det er ik ensbetydende med at noget er ulovligt eller forbudt!
Og nej forhandlere i EU vil INTET mærke overhovedet. Kender du ordet ILLEGAL PARALLELIMPORT? I såfald har du svaret på din urealistiske situation...

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)