Hej med jer! Jeg står og skal i gang med at lave en webshop, men er uerfaren på området, har prøvet at læse en del, men er blevet endnu mere forvirret! Er der nogen her inde der kan hjælpe mig lidt i gang?? Jeg har nemlig prøvet 3 forskellige gratis demo webshop hos 3 af de store spiller i Dk, men synes de er meget stive. Der skal tilføjes at jeg ikke har store kendskab til programmering af sider. Jeg fandt en skabelon på en side som jeg ville kunne bruge, men der er nogen ting som jeg intet aner om: indkøbskurv kan den virke i Danmark? når det er en amerikansk side? sprog - den har 3 sprog pakker men selvfølgelig ikke dansk (hvad gør man?) Der er 3 typer af skabelonen: Zen cart, creloaded og Oscommerce - hvad skal man vælge? jeg vil gerne styre siden så vidt muligt selv, men er det muligt med nogen af dem uden større indblik i programmering? Jeg spurgte til råds hos diverse webudgiver men, det blev jeg ikke klogere af, enten vil de ikke have noget med en fremmed skabelon at gøre, ellers så henviser de mig til firma som tager det vide ud af øjne for alt! og det er ikke lige det jeg har mest lyst til i opstartsfasen. Er der nogen herinde der kan hjælpe mig, eller kender i nogen i Sønderborg område, som kan vejlede mig uden det koster ret meget! Ville være glad for alt respons ;-) |
Hej Filemon,
Velkommen til! Det virker som om du har en masse spørgsmål til hvordan og hvorledes med en webshop. Du kan muligvis få afklaret nogle af dem i på : http://www.e-pusher.dk/
Og lige nøjagtig i din situation, så vil det være et rigtig godt sted at starte!
For lige at gå i detaljen i din tråd:
- Du har kigget på osCommerece - du kan sagtens få lavet din egenskabelon til det system, og er ikke tvunget til at vælge i mellem de tre.
- Vedr. sproget så skal der nok være en venlig sjæl som har oversat det, ellers må du selv i gang. Der er dog danske sprogpakker til de mest almindelige webshop løsninger
- Indkøbskurv er ikke afhængig af land. Men for at modtage dankort skal du have en aftale med PBS og adgang til en betalingsgateway. Men hey, det står også i ePusher.
Og ja, skal du have et profesionelt firma til at lave noget så koster det (ligesom når bilen skal laves, eller der skal bygges en ny carport). Kig eventuelt forbi Amino Auktion eller på QXL, der kan du være heldig at finde nogen som vil lave en standard løsning til dig for 500kr.
Held og lykke med dit projekt :-)
Med venlig hilsen
Casper Schneider