Hej jeg har købe et butik d.01.07.09 og nu er der stilladser ud for den fordi de skal har lav ny tag på men det er nu over 3md sige stilladser kom op og det er ikke kom ny tag på i nu
er der en lovgivning og regler for udleje ?
kan jeg kræve erstatnings for den oms der ikke er kom ind ? skal jeg stævning udleje ?
|
Det er en ulykkelig situation for jer begge (udlejer og dig). Et stillads koster penge hver dag at have stående, så jeg tror heller ikke udlejer er glad eller tilfreds med situationen. Der kan være mange årsager til at et byggeri bliver forsinket, som ikke er bygherrens/udlejers årsag. Men udlejeren er selvfølgeligt forpligtet til at fremme byggeriet mest muligt.
Jeg vi anbefale dig at få det bedst mulige ud af situationen, gå i dialog med udlejer og få lov til at ophænge diverse reklame for din forretning på stilladset, så du bevarer din synlighed på trods af stilladset. Du kunne foreslå udlejer at han deltager i denne udgift og gå efter en løsning, hvor i finder løsninger, som i begge kan acceptere.
Jeg mener ikke at 3 måneder med stillads for udskiftning af tag, giver dig en god vinderchance i retssystemet. En udlejer skal have mulighed for at udskifte tag, uden krav om erstatning fra lejerne, hvis det ellers foregår inden for rimelig tid og uden unødvendige gener for lejerne. Hvad der er rimelig tid afhænger af omstændighederne, men 3 måneder er indenfor rimelig tid i de fleste situationer.
De bedste hilsener
Finn Pedersen