Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Community/nyhedssite Opensource - Findes det?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Selvom jeg har travlt med min webshop Kidznet.dk, har jeg nu også fået flere idéer, men det kræver egentligt at jeg kan finde en Opensource-udgave af et community/nyhedssite.

Jeg syntes at vi i den kommune jeg bor i mangler en oplysningsside om hvad der sker i kommunen, f.eks. koncerter, diverse arrangementer osv.

Er der nogle som har kendskab til sådan en side som er gratis og lige til at udvikle videre på? 

Funktioner skal bl.a. have:

- Kalender

- Brugere skal selv have mulighed for at tilføje arrangementer mv., men jeg skal via adminmodulet godkende det først

- Database som alle kommunens firmaer kan blive oprettet i

- Alle firmaer skal selv have mulighed for at tilføje sig, jeg skal dog via adminmodulet godkende dem først.

- Nyhedssystem med mulighed for billede-upload

Om det er ASP eller PHP gør mig ikke så meget, bortset fra at jeg har mest erfaring med ASP-sider..

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 10:07

Hej Morten

Tag et kig på Wordpress! Det er faktisk et blog system, men mange bruger det som CMS eller nyhedssite. Du kan finde mange mods og gratis templates.

Mvh Adam
Danmarks billigste C-map

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 10:10

Hejsa

Jeg sidder faktisk og laver præcis det samme i tiden.

Jeg bruger Joomla, som er open source. Det kan med en række plugins bruges det netop det du skal bruge.

Du kan f.eks. se mere her: http://extensions.joomla.org/extensions/communities-a-groupware

Desuden bruger jeg jevents, der kan brugere selv tilføje arrangementer osv. (http://extensions.joomla.org/extensions/calendars-a-events/events/95)

// Peter

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 10:22

Hej begge, tak for svar..

Jeg har kigget på Joomlas side, og syntes ikke rigtigt jeg kan finde ud af hvor jeg skal downloade sourcecoden. Nogen der har et link?

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 10:24
Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 10:36

Hej

Hvis jeg har forstået dig rigtigt, så er det du søger et forum, med de forskellige detaljer som du har nævnt. Jeg bruger simplemachines som er gratis og som er nemt at sætte op. Desuden findes der et hav af extensions, som kan gøre det du efterspørger. Du kan se det her det skal dog siges at jeg ikke har arbejdet særligt meget på det.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 15:20

Hej CCC

Det var ikke helt sådan jeg mente det, men du skal have mange tak for svaret alligevel :-)

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 16:21

Er der nogen der kan give mig nogle gode eksempler på Joomla community sites?

Synes jeg har søgt og søgt men ingen success.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 16:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Hvis du skal lave et community-site mener jeg ikke der findes ret meget der er bedre end Joomla.

Ofre de få kroner der skal til for at købe komponenten JomSocial (www.jomsocial.com) og så har du nærmest en tro kopi af Facebook.

Det er kraftfuldt, effektivt og kan vokse sig stort uden problemer, samtidig med at et sådant site rummer mange af de features og muligheder man forbinder med et moderne community-site i dag.

Mange venlige hilsener
Peter Holmstrand 

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:42

Jeg ville klart råde dig til at bruge buddypress til WP. Der har du alle de muligheder du snakker om.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)