Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor må jeg / hvad må jeg med en salgsbil?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Eksempel:

Hvilke muligheder har jeg for, at udstyre en kassevogn med f.eks. sommertøj og så drage ud i sommerlandet, finde et sted med mange mennesker (tæt på strand, skov, stor rasteplads etc.), slå dørene op til bilen og derfra sælge mine varer?

Man ser jo ofte i sommerhalvåret at der langs landevejene er salg af jordbær etc. fra bagsmækken på en bil.

Jeg er klar over at der er forskellige politivedtægter, der skal overholdes. Men tror I, at ovenstående eksempel er fuldstændig umuligt at føre ud i livet og samtidig ulovligt?

Jeg har undersøgt muligheden for en torveplads, men her skal det dreje sig om egenproducerede varer eller spiselige varer. Og det er der i mit tilfælde ikke tale om.

En anden mulighed kan være at "leje" sig til en dagsplads på en benzintank etc. (Er jo set før i forbindelse med juletræssalg osv. ) Men hvis tankbestyrren giver grønt lys, er det så mon lovligt? Det er jo privat grund?

Har du nogle erfaringer med tilsvarende salgsform?

Tak for input.

Birger

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:52

Hej Birger

Jeg er selv igang med at checke lignende muligheder - blot for slik..

Men foreløbig er jeg kommet frem til følgende:

1. Faste stade pladser, her er det den lokale kommune som giver tilladelse, og fastsætter prisen.

i Korsør/Slagelse er det f.eks 500 kr. pr. gang, eller 5000 for et år. De har så en række steder hvor du må holde.

2. Omførsel , dvs. du kører rundt og sælger. Dette er ikke tilladt for andet end fødevarer som slik/is mv. , og dette skal så godkendes af Fødevaremyndighederne ( bilen).

Så dine muligheder ud over fast stadeplads vil være sommer- og kræmmermarkeder, hvor du betaler for at få midlertidigt stadeplads. Det varierer også meget efter størrelse på markedet, men starter omkring 3-500 kr. for de mindre.

Ellers er der private områder - som indkøbscentre, og her kan du købe dig til et stade - men det er klart at de lokale butikker nok ikke vil give tilladelse til konkurrende salg, men derimod til salg af varer/ydelser som ikke fås i centret i forvejen.

Tidligere udstillede jeg selv i centre, med salg af boliger i udlandet, og betalte typisk 500-800 pr. dag. , hvor jeg så kunne stå og dele brochurer ud. I de helt store centre i f.eks. København var prisen op til 2-3.000 pr. dag.

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh

Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 11:06

Hej Jesper!

Tak for dine input.

Særligt er jeg dog interessert i at grave mere i:

Ellers er der private områder - som indkøbscentre, og her kan du købe dig til et stade - men det er klart at de lokale butikker nok ikke vil give tilladelse til konkurrende salg, men derimod til salg af varer/ydelser som ikke fås i centret i forvejen.

Når du i ovenstående skriver at "her kan jeg købe mig til et stade" - så er det vel en "lejepris" jeg betaler til centerchefen, tankbestyren, osv. Og altså ikke noget kommunen etc. skal blandes ind i?

Tænkt eksempel:

Der er i dag mange erhvervsgrunde til salg / leje. Hvis jeg kan finde ejeren af en attraktiv grund, som måske har adgang fra en befærdet vej, og jeg aftaler en pris med ham, for benyttelse af grunden, er det så mon de samme regler som ovenstående, ved indkøbscentre osv. Man ser de jo mange steder i disse dage, hvor fyrværkeritelte bliver opsat på tomme byggegrunde, udtil indfaldsvejene.

Birger

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:23

Hej Birger

Vedr. indkøbs center, ja så vil det være mellem dig og Centerforeningen , og ikke kommunen eller andre.

Mht. til byggegrunde - udemærket ide...  ved jeg faktisk ikke , men her ville jeg også forhøre mig hos den lokale kommune først - de har det der hedder borgerservice, og er flinke til at hjælpe.

Mvh

Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 13:51

Hej Jesper

Takker for din hjælpsomhed og gode ideér - jeg prøver at arbejde videre.

Birger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)