Hej.
Jeg står og skal have et projekt igang med en kammerat, vi vil være festarrangører. Det vil sige at vi skal have en hjemmeside op og kører som fortæller lidt om det vi kan hjælpe folk med. men nu er vi kommet itvivel om hvordan det lige forgår. for vi vil jo ikke lave en webshop som sådan, siden skal bruges til at folk kan læse om os og på den måde kontakte os. derefter vil alt kommunikation forgå via tlf. og face to face. men vi skal vel oprettes et sted.? er der nogle som kan sende nogle punkter eller nogle sider hvor der står nøjagtig hvordan man skal forholde sig til alle de ting der nu er?
Det som i skal bruge er en side lavet i et CMS (content management system) , fordelen ved sådan et system, er at den er forholdsvis let for selv ikke særlig It kyndige at vedligeholde, så der kan nemt lægges nye tilbud billeder og den slags på siden. Yderligere en fordel kan være at skulle man få lyst til at skifte udseende på siden, ja så kan man gøre det uden at hele siden skal kodes om igen.
Inden i kontakter en designer/programmør, vil det være en god ide at bruge tid på at nedfælde jeres ideer med hvad hjemmesiden skal kunne, både rent funktionelt, samt ikke mindst hvilke signaler skal den udsende, på papir.
At lave en funktionel og spændende hjemmeside, kræver to gode spillere , jer på den ene part , og ikke mindst designer/programmør på den anden part ...
Hvad koster sådan en hjemmeside jer så, ja det er jo svært at spå om, det kommer jo helt an på hvad i vælger at bygge den på, og ikke mindst hvem i vælger til at gøre det.Som jeg lige tolker jeres behov ud fra jeres indlæg, vil en side i et Open Source CMS som feks Joomla være det perfekte valg, af den simple årsag at det meste af det i umiddelbart ville skulle bruge for at få skabt en funktionel hjemmeside er lavet til det system, enten som værende moduler man kan bruge uden betaling, eller mod rimelige beløb. Dertil kommer så beløb for at en designer/programmør stykker det hele sammen til en brugbar hjemmeside, Selve designet af siden (udseendet), er nok det som gør den store forskel i prisen, nogle designs kan være ret dyre, mens andre "standard designs" kan fåes til rimelige penge og efterfølgende rettes til til jeres brug.
Vil dog anbefale i sætter jer ned og laver en specifikation på hvad i nogenlunde ønsker af siden , og så derefter lægger opgaven i udbud på freelancer herinde på Amino, så vil der med garanti komme nogle gode tilbud op.
Skulle i have lyst til mere dybde gående info er i velkomne til at kontakte mig via PM, så hjælper jeg jer gerne videre i processen
Venlig Hilsen
Claus Nielsen
Lamplaimat , Thailand