Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste placering af blog

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at planlægge en blog, men er i tvivl om placeringen i forhold til SEO.

Jeg er amatør fotograf og har en hjemmeside dertil. Jeg vil starte en blog med et dagligt indæg om fotografering.

Men hvilken placering vil være bedst i forhold til at give mest SEO til min hovedside?

Vil det være www.marcobjensen.dk/blog (hvor jeg dog har en blog i forvejen som skal flyttes)

eller en mere sigende mappe som marcobjensen.dk/fotograf-tanker (et eksempel, bliver ikke titlen på bloggen).

Eller er det bedst at placere bloggen på et nyt domæne, fx www.fotograf-tanker.dk og så linke til min anden side?

Håber nogle har nogle gode inputs.

På forhånd tak
Marco

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:22

hvilken side kender folk dig fra?

Det er næsten altid bedste at placer bloggen det sted hvor folk kender dig fra .

Det er langt svære at søgeord optimere på flere forskellige domæner ,

Jeg synes vidste du køber dette domæne , synes jeg duskal  skrive en lidt kort tekst om dig selv og linke til din hjemmeside ,

Domænet fotograf har en lille SEO værdi i søgeord optimering , med der er mange ting du kan gøre med nuværende siden f.eks. dette

links til siden

Overskrifter h1

Mere tekst på siden

flere forskellige titler den der findes på google

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 25. Sep 09
Skrevet kl. 16:50

Tak for dit svar. Jeg synes dog at du går lidt rundt om svaret.

Jeg forstår ikke hvad du mener med hvor folk kender mig fra?

Mit spørgsmål handler om hvor jeg på www.marcobjensen.dk får bedst udnyttelse, i forhold til SEO, med placeringen af min blog!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:15

Jeg mener du skal lægge bloggen på www.marcobjensen.dk/blog  det giver  bedste i søgemaskinerne Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 25. Sep 09
Skrevet kl. 19:06

Altså det bedste for www.marcobjensen.dk? Er som sådan ligeglad med placeringen af min blog på google, da de fleste vil finde den gennem forummer, andre blogs, og venner!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:21

Hej Marco,

Hvis formålet med bloggen er at styrke dit primære domæne, bør du lægge den på domæne.dk/blog, som foreslået. (eller ethvert andet mappe-navn. Mappens navn gør ingen forskel).

Dermed giver du dit website en mængde nyt indhold og de fremtidige indgående links kommer også til at gavne selve dit domæne.

Tilmeldt 25. Sep 09
Skrevet kl. 22:52

Super. Det var sådan et svar jeg søgte :)

Jeg tillader mig at tilføje et tillægsspørgsmål.

Hvordan vil SEO være i forhold til at blive fundet på google på specifikke artikler. Lad os sige at jeg skriver en artikel om spejlreflekskamera. Vil det så være klogere at have et separat domæne til bloggen eller vil det være det samme som en /blog/ ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:01

marcojensen:

Hvordan vil SEO være i forhold til at blive fundet på google på specifikke artikler. Lad os sige at jeg skriver en artikel om spejlreflekskamera. Vil det så være klogere at have et separat domæne til bloggen eller vil det være det samme som en /blog/ ?

En separat blog giver mulighed for at gå aggressivt efter nogle yderligere søgeudtryk i forhold til dit hoveddomæne, men kræver jo så også en noget større arbejdsindsats. Da din hjemmeside handler om foto, dvs. temaet for hjemmesiden matcher blogartiklen, vil bloggen på dit eget domæne umiddelbart stå fornuftigt i forhold til at kunne blive fundet på søgninger (naturligvis med forbehold for din sides generelle tilstand, antallet af links og alt det der).

Husk nu, at en blogs absolutte styrke i denne sammenhæng er at tiltrække besøgende på et væld af long-tail-søgninger, hvoraf du formentlig ikke engang selv havde tænkt over en stor del af dem i forvejen. ("bedste brug af et spejlreflekskamera i en dunkel skov ved tusmørke" og lign.)

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2236
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 23:03

det vil være det samme. 

Så længe du husker de vigtigste ting. 

META tags

H1, H2

meget og god tekst

dine nøgle ord for artiklen i teksten

Kristian Ole Rørbye