Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God idé med synlig bud ved aminofreelance?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

....fair nok. Nogle gange! Håber det var bedre. Er ikke ude på at starte en ordkrig, men manden havde faktisk en pointe, og personligt ville jeg blive skidesur over at få smidt tudekiks i hovedet!

God dag til dig også.

Michael

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:23

Denni Pultz Gottfredsen:

Martin Thorborg:

Bare til info, så er det helt op til udbyderen om bud skal være åbne eller lukkede.
Hvis man kun konkurrer på pris i dag, så når man ikke langt.
Jeg ville sgu nødigt have et logo lavet for 350 kr. men for dem der er ligeglade, så er det jo fint.

Det der komme til at spille en rolle, det er hvor mange tilfredse kunder man har betjent. Hvis man har 8 gange 5 stjerner og mange gode udtalelser, så kan man også nemt slippe afsted med en højere pris, så det er bl.a. der kampen skal slås.

Dbh Martin

Du har ret, Martin. Men det kan jo være, at man ikke får ret mange opgaver fordi folk vælger med deres pengepung.

Det er langt fra alle der vælger med deres pengepung til den type opgave. Martin skriver det pænt som han formulerer det: Jeg ville squ nødigt.... , Og dermed også sagt mellem linierne, at man får hvad man betaler for.

MEN der kan også være dem der er gode til at designe, men ikke har mange referencer til at starte med, der er smarte og laver de billige designs for at opbygge deres portefølje.

Eksempelvis ville jeg da hellere lave 10 logoer til 350,00 hvis jeg var i opstartsfasen end at lave 1 til 3.500. Begrundelsen herfor er ene og alene i antallet at referencer. 10 logoer ude på markedet af god kvalitet er bedre end 1, for folk snakker. Og det er efter man har bevist sit værd utroligt meget nemmere at forhøje eller fordoble prisen. Jo bedre man er i forhold til pris, des flere opgaver får man.

Desuden m.h.t. åbne og lukkede bud. Så er der da ingen grund til at skjule noget. Ens pris, på den type opgaver, kan altid forklares med udbud og efterspørgsel. Men hvorfor skulle en tidligere tilfredskunde beklage sig? Det er oftest kun utilfredse kunder der beklager sig Smile

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:34

Indkøberen/Fokus:

....fair nok. Nogle gange! Håber det var bedre. Er ikke ude på at starte en ordkrig, men manden havde faktisk en pointe, og personligt ville jeg blive skidesur over at få smidt tudekiks i hovedet!

God dag til dig også.

Michael

Gider heller ikke ordkrig....

Ja, han har den samme pointe, som andre har nævnt mange gange tidligere (ca. i hver eneste tråd hvor en pris bliver nævnt Wink), hvis man ikke er billigst - Sagen er blot den samme som altid....Nemlig at man så må lære at sælge sig selv og sine ydelser rigtigt. Det nytter jo ikke at brokke sig over at verden er uretfærdig. Man må navigere i den uaset hvad, og det gælder jo også i en budsituation. Der er intet nyt i den her diskussion, for det er samme argumentation som i et utal af tråde med samme emne.

Måske skulle jeg hellere have skrevet, lev med det eller find et andet sted at sælge dine services, for det er jo reelt det valg man har...uanset om man kan lide det eller ej.

Har man fx. mange gode referencer, så vil det da tale til ens fordel osv....men der er også folk som tager chancen med at købe billigst. Min pointe var egentlig blot.......at sådan vil det altid være, så lær' at leve med det ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sådan får du en god pris som freelancer.

* Start med at udfylde hele din profil og fortæl hvad du er super god til og hvad din passion er. Det vil få dig til at fremstå seriøst og ja, et billede af dig betyder faktisk meget!
* Lav nu links til alle de flotte opgaver du har løst eller skriv at du gerne fremsender referencer.
* Sørg for at vinde 5 - 10 opgaver f.eks. med lav pris, mod at du må bruge dem som referencer.
* Sørg for at de 5 - 10 virksomheder får verdens bedste service og derfor får du 5 - 10 gange 5 stjerner og dertil udtalelser til dit eget website.
* Så skriver du lystigt på Amino Debat 1 times tid hver dag og hjælper alle dem du kan og sørg for at have din freelancer profil i din signatur.

Nu begynder du stille og roligt at hæve priserne på opgaverne og bruger som argument at du er pisse dygtig og henviser til alle de rare referencer du har.

Du vil stadigvæk ikke vinde opgaver fra den uerfarne eller meget fattige indkøber, men du vil helt sikkert vinde gode opgaver fra dem der ved at kvalitet og pris ofte hænger sammen.

Og slutteligt, prøv at tænke på alle de referencer du får på Amino Freelancer, dem kan du for fremtiden bruger som argument til alle fremtidige kunder, det vil helt sikkert give pote.

Så lad være med at være bange for at nogle bud vil være åbne, det vil blot tiltrække mange flere opgaver og en del af dem vil lade sig overtale til at betale den pris du forlanger.

Dbh Martin

Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:38

Hej Freelancere,

Jeg skrev det samme til Martin. Jeg synes incitamentet for at byde lavt lå i det skjulte bud. Og det er heller ikke fedt at man kan se priserne.

Ikke så meget fordi jeg tror at det vil ændre prisudvikligen meget,  men bare at det virker forkert.

I forhold til at være konkurrence dygtig på prisen, så er det en underlig kommentar at komme med. Jeg mener at der er folk herinde der tager alt for meget for det de laver, men jeg mener også at man skal holde et vågent øje til de "skæve" bud der kommer.
En person der laver et logo for 350,- aner jeg jo ikke om er skolet i farvespektre, og forskellen mellen tryk og web. Selv ville jeg synes det var vildt ærgelig at jeg havde fået lavet et logo for 350,- til en hjemmeside, som så er anderledes på tryk. Ved personen alt om det, så må vi andre vel finde et andet sted at hente vores kunder.

Men jeg kan ligemeget priser og evner, ikke se nogen fordel i at budet er vist. Det virker unødvendigt fordi det i stedet for at skabe et skjult bud, hvor vi ikke ved hvad de andre byder, nu skaber et faldende bud, hvor folk lave en slags pristrappe. Det må da heller ikke være fedt som kunden at blive udstillet på den måde. Det ville jeg da ikke bryde mig om som kunde. Jeg vil have mine købsforretninger for mig selv, både når jeg køber hus, bil og ydelser fra andre virksomheder.

Venlig hilsen

Christian

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:48

Jamen er det ikke op til den der ønsker opgaven udført, at give korrekte oplysninger om hvilket format man ønsker det i og til hvilket brug?

Hvis en skriver man bare skal have logo, så kan det være alt fra håndtegnet til computergeneret, så jo mere omhyggelig man er med at definere opgaven, des mere kvalificerede bud får man og man sorterer alle dem fra der ikke ved hvad de har med at gøre.

En bygherre er efter min mening selv udenom ekstraregningerne, hvis ikke man har anvendt en professionel til udbuddet. Alt det der med jeg troede, jeg gik ud fra, jeg mente...er kun selvforskyldt.

Det gør sig gældende for alle opgaver man lægger ud af huset som skal udføres af andre. Beskriv opgaven præcist og du vil blive mere tilfreds.

Køb ren argan olie her

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:45

Så er der godt nyt til Amino Plus freelancerne.
Nu kan du, selvom det er et åbent bud, skjule dit bud, så ingen ved hvilken pris du tager for opgaven.
Snart bliver det også muligt for Plussere at lave helt lukkede udbud, hvor det kun er inviterede freelancer der kan deltage.
Så nu bliver det endnu mere vigtigt at være synlig (Læs Amino Plus medlem).

Dbh Martin

Fra Hjørring
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 103
Fra  Dyngby.com Skrevet kl. 17:57

Super initiativ :) Må sku nok grave ned i tegnedrengen snart og blive plus :)

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)