Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At blive en god webdesigner? Hvad skal der til?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle grafikere

Jeg kan se, at der er mange herinde der er super dygtige til at bikse et lækkert design sammen til en webshop. Personligt er jeg en tung programmør/udvikler og har aldrig arbejdet med design, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at kunne lave flotte design til webshopløsninger - f.eks. til Dandomain eller Magento E-commerce. 

Hvad kræves det af en?

Hvilke kompetencer skal der til?

Som jeg ser det skal man:

- Beherske photoshop og kan lide at lege med det

- Beherske HTML/CSS

- Være kreativ og elske grafik

Men hvad er egentlig processen i at udvikle et unik design til et webshop koncept? Kræves det noget basalt viden/uddannelse?

Jeg kan også spørge på en anden måde: Hvad har gjort Jer til en grafisk webdesigner?

Jeg kan f.eks. personligt godt lide de designs som er lavet af:

- www.dyngby.com

cygnet.dk

www.wogw.dk 

www.cyklopstudio.com

Jeg håber der er nogen som vil give et par guidelines til hvordan man kan springe ud som fritids grafisk designer :-).

Med venlig hilsen 

- Nicklas Nguyen

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:33

Jeg er ikke grafisk designer, men det er en fordel at være på forkant med teknologierne. Prøv allerede nu at søge noget information om  HTML5 og CSS3...

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skal du være rigtig god, så kræver det også en hel del viden om:

- Komposition
- Kommunikation
- Købsadfærd
- Målgruppedefinition
- oma.

Med dette prøver jeg egentligt bare at pointere at det ikke er nok at være god til at lave noget visuelt flot i photoshop, og så programmere en hjemmesideløsning ud fra dette. Du skal også vide hvad du skal lave og hvorfor. Du skal vide noget om markedsføring, adfærdsanalyser, målgrupper, fonter, farveteori, usability og meget meget andet. Ellers er dine hjemmesider jo rent gætværk..... Men igen - det er størstedelen af alle online hjemmesider jo - inkl. vores egen Stick out tongue

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 22:09

hej, noget jeg blev overrasket over da jeg tog min multimedie designer uddannelse var den temmelig grundige gennemgang i virksomdsanalyse,målgruppe analyser,research interviews,projektledelse og forståelse,kommunikation,virksomhedens værdikæde og en hel del mere!!

Der var ikke så meget fokus på det kreative, så en fordel hvis man var meget kreativ fra start, men mere fokus på at vise os værktøjerne og så studere videre selv derfra.

En der er meget kreativ har en kæmpe fordel, men der skal også laves noget i databaser og programmering generelt i forskellige typer.

Så hvis man kan lidt af hvert og så hyre andre til det man ikke er så god til, er man rigtig godt rustet :-)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:36

Jeg vil sige at en god forståelse for farvesammensætning er vigtig. Og en god forståelse for farvernes betydning overfor brugerne og visuelle virkemidler generelt. Og så selvfølgelig, som du selv skriver, kendskab til f.eks. Photoshop.

Jeg synes desuden det er vigtigt at have kunden med på råd i startfasen, så kommunikation er også en vigtig faktor hvis du spørger mig. Man kommer meget langt hvis man forstår at lytte og sætte sig ind i hvad kunden ønsker, og så herefter slippe kreativiteten løs.

Laver du noget for dig selv, hvilket du lægger op til i dit indlæg, så tænk først over budskaber, farvetemaer og målgrupper. Der er masser af faktorer der umiddelbart kan virke besværlige at have med i overvejelserne om et design, men som i sidste ende kan hjælpe dig med at finde de helt rigtige farver, knapper og billeder.

Og så vil jeg anbefale dig at give dig selv nogle opgaver, eller at lave lidt gratisarbejde for venner og bekendte. Få noget feedback og find ud af hvad der virker og ikke virker. Det er altid godt at lave lidt elementer til sit portefølje imellem opgaver.

Og som designer så saml inspiration! Der er design overalt. Noget er godt og flot, andet er grimt og halvfærdigt. Lad dig inspirere af design du kan lide, og tag ved lære når du ser dårligt design.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 13:25

Jamen tak til alle!

Det ser ud til, at der ikke vil være tid en at være en fuldtidsprogrammør samtidigt med at være en super grafiker :-). Men nu er der i hvertfald noget at arbejde videre med.

Jeg siger mange tak.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)