Hej alle grafikere Jeg kan se, at der er mange herinde der er super dygtige til at bikse et lækkert design sammen til en webshop. Personligt er jeg en tung programmør/udvikler og har aldrig arbejdet med design, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at kunne lave flotte design til webshopløsninger - f.eks. til Dandomain eller Magento E-commerce. Hvad kræves det af en? Hvilke kompetencer skal der til?
Som jeg ser det skal man: - Beherske photoshop og kan lide at lege med det - Beherske HTML/CSS - Være kreativ og elske grafik
Men hvad er egentlig processen i at udvikle et unik design til et webshop koncept? Kræves det noget basalt viden/uddannelse? Jeg kan også spørge på en anden måde: Hvad har gjort Jer til en grafisk webdesigner?
Jeg kan f.eks. personligt godt lide de designs som er lavet af:
Jeg håber der er nogen som vil give et par guidelines til hvordan man kan springe ud som fritids grafisk designer :-).
Med venlig hilsen - Nicklas Nguyen |
Jeg er ikke grafisk designer, men det er en fordel at være på forkant med teknologierne. Prøv allerede nu at søge noget information om HTML5 og CSS3...
Med venlig hilsen
Casper Schneider