Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du købe et tilgodehavende på 60.000 kr.?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver lige nødt til at skrive på den her tråd. Det er uhyre vigtigt at du, såfremt du mener at have et tilgodehavende hos den pågældende debitor, sender rykker ud med det samme. Du står meget meget dårligt, retsligt, hvis du ikke gør krav på beløbet, og det gør du ikke ved at gøre os opmærksom på det eller ved at ringe til dem. Det gør du kun ved at sende en rykker.

Det er let at være bagklog, men lav en kontrakt i fremtiden på alt du laver.

Du kan når de har afvist din rykker eller ikke betalt den, tage til retten og få dem til at ordne sagen for dig, det koster ikke det store, og de vil tage stilling til kravet.

Dit krav må dog ikke overstige 50.000, hvis du ønsker at gøre brug af den ny forenklet inkassoprocess, hvilket dit vel ikke gør idet moms udgør en del af beløbet. Den skal du lige høre om i fogedretten.

http://www.domstol.dk/om/publikationer/HtmlPublikationer/Vejledninger/Vejledning%20om%20forenklet%20inkassoproces/978-87-92367-55-6.pdf

Det skal dog gælde, at de mails du har tydeligt redegør for det arbejde som du har udført for virksomheden.

Jeg har flere gange haft penge ude, og det er ikke altid man er herre over, hvorvidt folk betaler eller ej. Lige i øjeblikket har jeg 400.000
ude. Jeg tror at lige for tiden er mange presset på pungen.

Held og lykke med pengene, og send nu nogle rykkere, minimum to styk med 10 dages betalingsfrist. Den første nu, og den næste når de 10 dage er overskredet med eksempelvis 3 dage.

/Christian

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 09:21

Jeg kan anbefale dig at se den danske film inkasso - de har nogle gode teknikker til at kradse penge ind.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 11:22

Er der nogen der har erfaringer med om det er bedst at bruge advokat til at håndtere en fogedsag efter at man har vundet en sag eller om det er ligeså nemt at gøre det selv?

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:09

Tak for al jeres gode response.

Jeg har valgt at kreditere mine fakturaer, og prøve at sælge det udviklede produkt til anden side.
Læste lidt om ophavsret, og efter §6 i ophavsretsloven, har vi fælles ophavsret fordi meget af systemet består af moduler der er udviklet i mit eget regi.
Derudover, går jeg ud fra at jeg nu har 100% ophavsret på de produkter jeg har krediteret.

Så godt nok har jeg mistet nogle penge, men jeg står tilgengæld tilbage med et genialt koncept :-) som jeg inten søsætter selv, eller udbyder til salg.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:21

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)