Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkelmands eller aps? Hvad er bedst for mig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg står og skal til at starte en webshop, og kan ikke helt finde ud af hvilken form jeg skal vælge. Jeg vil de første år hæve en minimal løn(red. hvis der er overskud). Jeg regner med at omsætte for mellem 30-50.000,- pr. mnd. Det første år og når alt er kommet op og køre så omkring 100-130.000,- pr. mnd.

Jeg vil beholde mit fuldtidsarbejde så længe det er muligt, og her tjener jeg 28.000,- mnd.

Jeg kan få nogle fordele ved at købe hovedparten af mit lager inden nytår(ca. 35.000,-), kan det give mig nogle skattemæssig fordel?

Håber i kan hjælpe mig, for min revisor kan ikke lige komme med et ordenligt svar...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:42

Hej!

Start op som enkeltmands...og spar op i VSO.

Senere kan du så konvertere skattefrit til ApS.

Dit varelager vil indgå som et aktiv, så skattemæssige fordel får du ikke ud af det....men besparelsen på

de 35k er da værd at tage med nu.

/peter

Fra Kbh.
Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:07

Tak - herligt

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:04

Lyder godt Peter, endelig en revisor som kan komme med et ordenligt svar... Jeg skal ikke svare skat af mit indkøb, hvis jeg ikke sælger noget før efter nyt`?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:40

Det kan de fleste revisorer da - når det så er sagt så er jeg enig i Peters forslag. Vedr. dine indkøb så vil varerne skulle optages som varelager pr. 31/12 hvorved du får et vareforbrug på 0 kr. Dvs. fradraget(vareforbruget) opstår i takt med at du sælger varerne.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)