Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

undersøge af Finanskrisen

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123:

Hej mp

Det er en kedelig historie.

Jeg var selv ude for, for nogle år siden, at der var nogle medarbejdere der stjal hele konceptet, så jeg kender den følelse du står med.

Det tog mig efterfølgende et par år at komme ovenpå igen, efter at være blevet snydt af nogle andre også, men heldigvis med support fra venner og familie, så lykkedes tingene igen og er på rette vej.

Jeg kender intet til din branche, men jeg har nogle ideér til min branche, som kræver noget materiel som jeg tror smede skal lave. Det er en stor succes i udlandet, og hvis du ønsker det, så vil jeg gerne give dig informationerne kvit og frit til den type produkter, så du evt. via en hjemmeside, kan komme i gang igen. Det er ting der kan laves i fritiden, og derfor være et godt supplement til et evt. job.

Produkterne er ikke at finde her i Europa, og dem der fremstiller det (meget enkle ting) sælger direkte fra USA til næsten 100 lande. Da det indeholder en del stål. så koster det naturligvis en bondegård at sende fra USA, og der er derfor gode muligheder for at lave tilsvarende i Europa.

Skriv en besked til mig hvis du ønsker at få lidt gang i iværksætterfølelsen igen :-)

Det skal nok gå!

Sådan dér! Super flot tilbud og venlig omtanke for andre. Dejlig måde at starte en mandag på. 5 stjerner for det!

Mange hilsner,

Flemming

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 10:47

Hej Lagersalg123

Hold kæft det varmer....

Jeg vil gerne sende dig en PB, men den er lukket... SÅ her er min direkte mail : mp@lagerinventar.dk  -så snakkes vi ved.

Men ja det er surt at miste hele kartoteket, suveræne domænenavne mv... 

Og så ligger planen klar til det at komme op igen, men skal lige have virksomhedsplan helt færdig. og så vil konen nok også se noget indkomst når man ikke har hævet løn i de sidste pr. år.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:54

Normann:

Jeg vil start min egen butik med salg af modetøj fra ulande, Have lidt brugeskunst + egen hjemmelavet glaskunst og malerier.

Hej Normann,

Den fysiske verden - altså butikkerne ude på gaden - mærker noget mere til finanskrisen end internethandlen, der faktisk har vækst. Disse tal er bruttotal og dermed dækker de ikke over brancheforskydninger/forskelle. Men det generelle billede er, at gadebutikkerne taber terræn til internettet. Om dette så alene skyldes finanskrise er ikke sikkert. Det kan sagtens tænkes, at det er fordi at en stor del af internetbutikkerne rent faktisk er blevet så dygtige i dag, at de kaprer kunder fra detailhandlen?

I hvert fald, så kan alting lykkes for den, der har de rette ideer og viljen med sig.  Hvis du har en niche, så er der større muligheder for overlevelse end hvis du blot gør som alle andre. Nu er din niche vist noget mindre end de fleste - og her skal du være opmærksom på, at vi ofte som turister synes det er lækkert med en sarong på Bali, men vi kunne ikke drømme om at gå i den, når vi kommer hjem.

Så vær påpasselig med at sælge afrikansk og asiatisk modetøj, hvis det er meget lokalt præget - så får du ikke danskere til at bære det. Jeg har ikke meget forstand på den slags, men få endelig nogen til at vurdere dit koncept og forretningsplan inden du går igang.

Held og lykke med det!

Flemming 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23

Nu var det ikke fra afrikansk og asiatiak lander jeg mente.

Det er fra Tyskland, italien og polen.

Jeg siger mange tak for svare til alle dem der har svaret

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:03

Hej Norman.

Jeg vil støtte op om at du skal starte op uden de store forventninger til salg.
Og så lade din forretning blive solid med tiden.
Har selv i efteråret startet en webshop med importerede kunstpelse fra USA, og vi har ikke haft et særligt stort salg. Vi havde ellers troet at salget ville være større på grund af det mediehype der var omkring forhold hos pelsfarmerne.
Men så længe vi ikke er økonomisk afhængige af webshoppen, så er vi tålmodige og optimistiske.

Og så lige et thumps up til Lagersalg123's svar. Det varmede mig at se! :)

Tilmeldt 5. Dec 07
Skrevet kl. 13:05

Hej Aminoér 

Så har LAGERSALG123 sendt mig en hurtig mail.. 

Det er rart at der virkelig er vilje til at finde det som er meningen med Amino Big Smile

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:16
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Av av, mp. Hvis du vidste hvor mange kunder jeg har haft, som har prøvet noget lignende. Det bedste råd jeg kan give til alle med et nyt concept er: Ssssh! Hold det for dig selv, og hvis det er fordi ens kolleger / partnere stikker af med idéen, så gælder det om at søsætte den så absolut hurtigst muligt, inden de kommer dig i forkøbet.

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Normann,

Jeg synes, at det er meget svært at vurdere, fordi det kommer an på så meget. Som udgangspunkt ville jeg personligt ikke afholde mig fra at starte noget nyt op i en kristetid, HVIS du ikke sætter så meget på spil, at det vil mærke dig i årevis fremover.

Spørgsmålet er jo, hvad du på nuværende tidspunkt har af likvide midler. Har du allerede nu en opsparing, der vil kunne hjælpe dig med at købe en butik eller betale huslejen i en længere tidsperiode, mens din forretning (forhåbentlig) mærker fremgang - eller skal du ud og låne en del penge?

Hvis du skal ud og låne penge, er der trods alt den fordel, at mange banker virker meget ivrige efter at oprette kassekreditter og hæve maksimum-grænsen løbende. Jeg har en ven, som ovenikøbet blev ringet op og over telefonen blev tilbudt at få hævet sin kassekredit, selvom hun overhovedet ikke havde udtrykt en interesse i det. Selv modtog jeg en kassekredit kontrakt, der var hævet med 20.000 kr. til underskrivelse, selvom vi slet ikke havde diskuteret det. Bankerne spiller i disse tider sjovt nok ikke nær så kostbare, som de ellers har for vane.

Dog skal du selvfølgelig have et eller andet form for økonomisk fundament som "forsikring" eller en vis tillid fra din banks side. Jeg tror personligt, at hvis du skal føre din drøm ud i livet, så skal du vælge at lave den butik, du virkelig ønsker, som jo kombinerer flere forskellige tilbud i stedet for "bare" modetøj. På den måde vil du højst sandsynligt tiltrække en større kundekreds og minimere risikoen for en økonomisk fiasko.

Mvh

Thomas Thomsen

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 5. Dec 07
Skrevet kl. 13:47

Hej Thomas

Det er fuldstændig rigtigt at man skal gå stille med nye ting...  Men her er alle mine ting blot blevet kopieret ud fra det fremviste på min hjemmeside... men alle de nye ideer er der ikke blevet pillet ved.

Men netop ham som har kopieret det hele forslog slev i sommers at vi kunne sammenlægge vores produktion. så kunne jeg blive ansat hos ham. Men han ville ikke afgive nogen form for vederlag og der kunne ikke stilles nogen sikkerhed for ansættelse i kontrakten overhovedet ( min bank, min advokat, min revisor rystede på hovedet). så her  i konkursen smuttede han lige indenom og forhandede med med konkursboet... 

så pyt - han får det at mærke senere, for jeg får det nye op at køre i starten af Januar, incl. alt den positive markedsføring der skal til...Men det hele må ikke koste noget - det er jo udfordringen.. Og så går jeg stille ved dørene indtil da

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)