Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovpligtige forsikringer for et ApS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er blevet kontaktet af en sælger fra et forsikringsselskab som under vores snak nævnte at en arbejdsskadeforsikring er lovpligtig når man har et ApS.

Jeg har ingen ansatte og arbejder (endnu) ikke selv fuldtids for firmaet. Jeg synes ikke jeg kan finde det nævnt nogen steder at det er lovpligtigt når der ikke er andre end mig som arbejder for firmaet.

Er der nogen der kan henvise til et sted hvor det står beskrevet, eller af/bekræfte det?

mvh

Brian

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Den lovpligtige arbejdsskadeforsikring skal du først have når du har medarbejdere. Så længe det er dig selv alene så kan du tegne en FRIVILLIG forsikring.

Henrik

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik, er du helt sikker?

Der er jo en ledelse - lønnet eller ulønnet - i et aps. Måske det er lovpligtigt med en arbejdsskadeforsikring til ledelsen. Indrømmet - jeg aner det ikke - men forsikringsfolk plejer at have styr på den slags regler.

 

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle ansatte der er på en lønliste i et selskab skal have en lovpligtig arbejdsskadeforsikring for sine ansatte, og det gælder uanset om man er direktør eller almindelig lønslave i selskabet.

Der er ingen vej udenom, hvis man får løn af sit selskab.

mvh

 

Tilmeldt 1. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Jeg udbetaler endnu ikke løn til mig selv, men kun udbytte, da jeg stadig har et fuldtidsjob "ved siden af". Jeg går nu ud fra at jeg kan vente med at tegne denne forsikring til jeg begynder at udbetale mig selv løn.

mvh
Brian

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Om man kalder det løn eller udbytte, skal du vel honoreres for et stykke arbejde i selskabet for at få udbytter og så er du i princippet også bundet af en lovpligtig arbejdsskadeforsikring.

Om du vil have den dækning bestemmer du selv, men selskabet kan hænges op på erstatninger på skader der forvoldes din person, når du gør et eller andet i selskabet, arbejde eller ej.

Men valget er dit..

mvh

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:
Henrik, er du helt sikker?

Nu er jeg sikker på at Lanther har ret (fik en snak med mit gamle job). Selvstændige herunder folk der driver virksomhed i enkeltmandsfirmaer, I/S, K/S mv. er ikke omfattet - men derimod for A/S og ApS er svaret i overensstemmelse med Lanthers, herunder også at det er underordnet om der kun tages udbytte ud. Det er arbejdsindsatsen der fanger.....

Henrik

Tilmeldt 1. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så er det jo på plads. Tak for det! :-)

Brian

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

.....fik en snak med mit gamle job...

Henrik

og dit gamle job svarede dig ikke imod Wink

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)