Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

god hjemmeside til nybegynder :-)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenn Olsen:

Hej.

Prøv at se dette link. http://www.joomlatutorials.dk/ der finder du joomla, og det er så let det Rasmus har lavet her.. Der kan du lave det meste selv..

Fedt jeg ikke kan rette mit indlæg, Det jeg mente her var at følger du disse step som Rasmus viser. Ja så kan det ikke gå galt. Han er meget dygtig til Joomla..

Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:25

Helt enig Kenn, Joomla er et rigtig godt system, der gør det let at rette i tekster på hjemmesiden, hvis det bliver sat rigtigt op. Samtidig giver det en ret stor frihed, som ellers kan være et problem med den slags  pakkeløsninger: du kan ikke bare ændre design og indhold men tilføje en næsten uendelig række gadgets og funktioner til sitet. Det er vel og mærke også ret ubeværet at lave ændringerne til sitet selvom allerede er lavet: man kan tilføje kalendre, billedshows, og rigtig meget andet gøgl.

.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 08:26

En anden rigtig god løsning til en brugervenlig og ikke mindst søgemaskinevenlig hjemmesider er MODx. MODx er som Joomla og mange andre CMS-systemer open source ..... så det er bare at downloade, installere ved nogle få klik og så er du igang :-)

Se MODx her http://modxcms.com/

Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Nov 09
Skrevet kl. 21:34

Hej Anna.

Hvis/når du er faret helt vild i alle disse begreber, og ikke kan overskue det, så send en mail, så skal jeg give dig Aminos bedste tilbud på en hjemmeside  Wink

Mvh. Jesper Jakobsen

www.systemax.dk

jesper@systemax.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 08:01

Jesper Jakobsen:

Hej Anna.

Hvis/når du er faret helt vild i alle disse begreber, og ikke kan overskue det, så send en mail, så skal jeg give dig Aminos bedste tilbud på en hjemmeside  Wink

Mvh. Jesper Jakobsen

www.systemax.dk

jesper@systemax.dk

Dette er også et rigtig godt indlæg i en tråd hvor trådstarter ønsker en god hjemmeside til en nybegynder, og selv ønsker at lave den.  Flot og god iværksætter ånd at komme med sådan et indlæg.

Du kan sagnes lave en hjemmeside selv, og mangler du forståelse for begreberne, så spørg du bare igen. Der findes et utal og forums hvor der bliver hjulpet med Joomla.

Kenn

Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Nov 09
Skrevet kl. 20:29
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Kenn Olsen:

Dette er også et rigtig godt indlæg i en tråd hvor trådstarter ønsker en god hjemmeside til en nybegynder, og selv ønsker at lave den.  Flot og god iværksætter ånd at komme med sådan et indlæg.

Du kan sagnes lave en hjemmeside selv, og mangler du forståelse for begreberne, så spørg du bare igen. Der findes et utal og forums hvor der bliver hjulpet med Joomla.

Kenn

Det virkede som om trådstarter blev mere forvirret end inspireret! Desuden har alle de kloge hoveder der ved en masse, en slem tendens til at øse ud af deres viden på et sprog som almindelig dødelige ikke har en ærlig chance for at følge med i!! Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal gøres så besværligt!!

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 01:32

Jeg vil også forslå at starte med en wordPress Blog. Find et webhotel der har en såkaldt 1-click-installation af WordPress. Så behøver du ingen teknisk viden fra start af og har din egen hjemmeside oppe i løbet af ingen tid.

Når du har haft din Blog i et stykke tid og fundet ud af hvordan du bruger WordPress kan du så begynde kigge nærmere på koding. Der vil nemlig helt sikkert komme ting du gerne vil ændre, men som du ikke kan gøre direkte fra WordPress.

Den mest basale kodning til brug på Internet hedder HTML, og det er her du skal starte. En søgning på HTML tutorials giver masser af sider omhandlende dette. Når du så har fået styr på HTML kodningen kan du så tage fat på PHP - her begynder det dog at blive lidt mere avanceret da der her er tale om egentlig programmering.

Mestre du PHP kodning og databaser (databaser til PHP kaldes MySql) vil du (stort set) kunne lave præcis den hjemmeside du ønsker. WordPress er også kodet i PHP og du vil derfor kunne tilpasse din blog, tilføje dine egne features etc. og derved bygge videre på det domæne og indhold du allerede har Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)