Findes der et stykke software der kan gør sådan at man kun kan besøge nogen bestemte websider ???
Er træt af at mine uge medarbejder bruge tid på webcrap i arbejdestiden...
Det kan du sætte op i Internet Explorer under Funktioner - Internet indstillinger - Sikkerhed. Men det forhindrer selvfølgelig ikke brugerne i at hente og installere en anden browser og benytte den.
Ellers kan du overveje en Microsoft ISA server, som er en firewall, hvor du har totalt kontrol over, hvilke sider den enkelte bruger besøger internettet.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Jeg skal lige være helt sikker: Vil du udelukke folk fra at besøge bestemte sider, eller vil du tillade folk kun at besøge bestemte sider? Det er en væsentlig forskel :-). Der findes masser af software til at blokere for websites, men du vil kunne få et bedre råd ved at fortælle hvilken relation internet maskinen har til arbejdspladsen, og hvordan den indgå i ungarbejdernes daglige arbejde (altså hvad de bruger den til).
Mine lærninger må kun besøge disse 5 sider (2 pc'er): Dandomain.dk, Post.dk, Krak.dk, de gule sider.dk og hvor egen webshop, ikke andet. Alt anden tager fokus væk fra arbejde :-)
Jeg sider på samme net linje og der skal være åben for alt Så ved jeg ikke hvad der nemmest for mig ?
Mine lærninger må kun besøge disse 5 sider: Dandomain.dk, Post.dk, Krak.dk, de gule sider.dk og hvor egen webshop, ikke andet. Alt anden tager fokus væk fra arbejde :-)
Jeg sider på samme net linje og der skal være åben for alt Så ved jeg ikke hvad der nemmest for mig ?
Hvis dine lærlinge sidder på andre computere end du, vil jeg foreslå, at du sætter det op i deres brugerprofilers Internet Explorer.
Med en MS ISA server kan du stadig give fri adgang til din egen bruger og begrænse adgangen for andre.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Jeg vil tro det nemmeste ville være at banke det ind i hovedet på dine ansatte, at internetmaskinen kun er til arbejde, og ikke underholdning som facebook. Du kan hurtigt se hvilke sider den bliver brugt til, og skulle de slettet oversigten, så har de helt sikkert ikke rent mel i posen :-).
En løsning er at fjerne DNS servererne under TCP/IP, og lade dig hosts fil stå for al DNS. Det kræver noget opsætningsarbejde, med at finde de ip adresser som du gerne vil tillade. Bemærk det er ikke en blokering, men de vil ikke komme ind på Facebook, ved at skrive "facebook.com". Og det kræver en smugle indsigt i at vide hvordan det omgås.
Her kan du læse, hvordan du kontrollerer hvilket internet indhold, der vises på computeren.
Håber det hjælper dig.