Jeg har fundet på et navn som passer perfekt til mit kommende projekt
Du bør overveje om dit projekt kan vente med at få domænenavnet i f.eks. op til 2 år. Dels er der hele sagsprocessen med replik, duplik og mulighed for anke. En sag kan nemt tage 2 år før der du "måske" har et domænenavn i hus.
Hvis jeg for et kort øjeblik satte mig i domæneejers sted ville jeg anke til det egentlige retssystem, hvis jeg tabte i klagenævnet. Det kan blive et dyrt domæne at vinde, hvis man dertil lægger den badwill som en sådan sag kan give dig.... Så skal det være et godt domænenavn.
Juridisk ved jeg ikke om du har en chance. Det finder du næppe svar på her Amino. Det afhænger jo i høj grad af hvad den nuværende ejer har af planer....
Henrik
ja det er noget der skal til vurdering. Men som sagt, jeg vil undersøge alle muligheder for at være bedst klædt på. Jeg vil også gerne kontakte dem for en pris men tvivler der kommer et bud ud af det for min side ihvertfal.
Tak for svarene:) der er lidt at tænke over og arbejde med:)
vi kan sige dine chancer er rimelige vidste der nærmeste intet indhold er på siden .?
Vil de sælge domænet ?
Har de ingen indkomst på siden ?
Hvad har de haft før på siden og hvad er planerne med siden?
Er der kun forside på siden ?
Hvor lang tid de har ejet domænet 10 år , du står lidt dårligere.?
Med at tage et domæne fra en domæne haj , tror jeg ikke du får dårlige markedsføring udad , ringe evt. til dk-hostmaster.dk vedr. spørgsmål de kan svare langt bedre end os alle samme tilsammen herfra amino.dk
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Nu vil jeg gætte på det er din vurdering at personen er domæne haj?
Men Jeg ville personligt ikke bryde mig om denne form for moral/etik. Og du ville rimelig sikkert skulle kæmpe dig igennem en skov af badwill. Så tvivler på det ville være kampen værd.
Hvis der er tale om et generisk ord eller navn såsom pandekager kan det blive meget svært da de ord ikke kan patenteres så at sige. Du skal passe på med at stemple folk som domænehajer bare fordi de her et domæne du gerne vil have fat i.
Nu har der været endda meget snak om Orangu afgørelse og meget af det fremførte er noget folk selv har tolket uden at det har noget hold i virkeligheden. F.eks. tror folk nu at det er nok at ejeren vil have penge for det for at kunne få det. Dette er ikke sandt og nævnes heller ingen steder i Orangu sagens afgørelse.
Prøv først at kontakte dem og spørg om de vil af med det. Og husk at det ikke er ulovligt at kræve penge for at afstå det. Har de planer med det vil pengene kunne være kompensation for at ændre deres planer.
Jeg har selv vundet en sag angående et domænenavn over et firma som brugte det i deres firmanavn. Da der var tale om et generisk ord kunne de ikke få medhold på nogen måder,
Find et andet domænenavn. Der er så mange muligheder så det burde ikke være umuligt at finde noget der passer til.
Hvis du gør dit arbejde godt nok, så vil hovedparten af dine besøgende nok komme igennem søgemaskinerne og så er det næsten lige meget om navnet hedder asdfasdfasdfasdfa.dk
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Helt enig med Niels. Du virker kvik, så hvorfor ikke brain breeze til et navn der er endnu bedre i stedet for at tude.
Evt, giv os et hint om hvad du søger efter og - hvem ved.. Det kunne være vi kunne hjælpe dig
Dennis
Ingen tvivl om at jeg sagtens kan finde på et andet navn. Tråden er også lavet for at give mig en idé om hvad der var af muligheder på det punkt, og slet ikke en final solution.
Jeg har et par navne i tankerne og jeg lover jeg vender tilbage når det hele er oppe og køre :) Tak for responsen, det var godt at få lidt feedback på det morale og etiske også :)