Sig dog en masse svar du får, ja det er ikke nemt.
1. Backup er det vigtigste.
2. Få et it-firma til at hjælpe dig selv om det måske er dyrt, pengene er givet godt ud
3. Du bør ofre nogle penge på en almindelig server, med RAID (flere diske som spejler hinanden) og samtidig bygget op på den måde, at der tages ekstern backup dagligt.
En løsning med ovenstående burde kunne laves for under 10.000.
Start med et (gratis) abonnement på www.dropbox.com - så kan I dele filer på tværs af computerne og har samtidig en langt højere sikkerhed end med et NAS. +så kan I tilgå filerne både hjemmefra og på kontoret.
Jeg er på ingen måde enig i, at en virksomheds fælles-drev og datasikkerhed bør baseres på en løsning som Dropbox. Dropbox tilbyder heller ikke mulighed for fælles E-mail og kalender.
I stedet vil jeg anbefale at vælge en mindre lokal Small Business server.
Med en Small Business server får I fælles diskplads og E-mail / Kalender løsning, som også giver plads til at virksomheden med tiden kan vokse. I vil med en Small Business server også kunne få fjernbetjent adgang til jeres fælles-drev og fjernskrivebord/terminal service adgang fra hjemmet eller et hvilken som helst andet sted med internetadgang.
Med Small Business serveren får I også mulighed for at have jeres egen webmail og pushmail (altid online / opdateret email og kalender på moderne mobiltelefoner som understøtter det.)
Til backup af data anbefaler jeg online backup, som både kan sikre jeres fælles-drev og E-mail /kalender.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Start med et (gratis) abonnement på www.dropbox.com - så kan I dele filer på tværs af computerne og har samtidig en langt højere sikkerhed end med et NAS. +så kan I tilgå filerne både hjemmefra og på kontoret.
Jeg er på ingen måde enig i, at en virksomheds fælles-drev og datasikkerhed bør baseres på en løsning som Dropbox. Dropbox tilbyder heller ikke mulighed for fælles E-mail og kalender.
Det er en afvejning af omkostninger/behov. Din mailløsning lyder absolut som noget man vil blive glad for i længden, men datasikkerheden for fildelingen er ikke bedre end med en Dropbox-løsning.
Men hvad regner du med at det setup som du foreslår vil løbe op i?
Vores printer er trådløs, så den skriver vi bare ud til.
Jeg valgte den løsning ,som en midlertidig løsning indtil jeg havde besluttet mig for server mv. Men vi er blevet så glade for det, så vi ændrer det ikke. Det er også en god løsning til hjemmearbejdspladser, da der ikke er noget, der skal installeres mv.
Det er en afvejning af omkostninger/behov. Din mailløsning lyder absolut som noget man vil blive glad for i længden, men datasikkerheden for fildelingen er ikke bedre end med en Dropbox-løsning.
Men hvad regner du med at det setup som du foreslår vil løbe op i?
En mindre Small Business server med f.eks. 2 x 250GB diske i Raid1 og MS Small Business Server installeret kan fås til under 15k ex moms. Det er inkl. 3 års onsite hardware service. Professionel online backup af både data og Exchange E-mail / kalender koster få hundrede om måneden afhængig af mængden af data.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Vores printer er trådløs, så den skriver vi bare ud til.
Jeg valgte den løsning ,som en midlertidig løsning indtil jeg havde besluttet mig for server mv. Men vi er blevet så glade for det, så vi ændrer det ikke. Det er også en god løsning til hjemmearbejdspladser, da der ikke er noget, der skal installeres mv.
Microsoft Online Services er bestemt også en mulig og brugbar løsning.
Microsoft har med Online Services valgt at gå ind på markedet med hosted desktops i et så lavt prisniveau, at flere hostingudbydere i Danmark ikke kan være med.
Det er spændende at se, om Microsoft Online Services får den markedsandel, som deres størrelse og prisniveau burde give dem.
Jeg har undersøgt det lidt, og også snakket med en af mine venner som arbejder lidt med det. Tror det bliver sådan en NAS, sammen med en switch og så bliver det nok Microsofts Exchange løsning. :)