Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophør af I/S og gæld

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har i samarbejde med en opbygget et I/S som er på r.... Vi er nu ved at få opgjort restgælden til diverse kreditorer og skal efter aftale have opdelt den i 50% hver,

Jeg skal nok overkomme at betale mine 50% men hvis nu min makker ikke er i stand til dette så kommer kreditorerne jo efter mig. og så har vi balladen.

Hvis jeg så bliver tvunget til at betale hans 50% kan jeg så opkræve dem af ham privat?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:03

i et I/S hæfter du/i solidarisk. det vil sige at medmindre din partner og dig ikke har lavet en kontrakt der beskriver hvem der hæfter for hvor meget ved en opløsning af I/S'et, så hæfter i begge 2 indtil det er betalt af. Så kan kreditorene bestemme hvem de vil "gå efter".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:14

Ja..men du må kunne gå efter ham, hvis han ikke betaler.

Det må så være et civilt søgsmål så, og har han ingen penge, så kan du næppe gøre det store.

/peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:30

Peter - Revisor:
Det må så være et civilt søgsmål så, og har han ingen penge, så kan du næppe gøre det store.

Enig! Men man er nødt til at tage det skridt (inkasso-skridtet) for selv at kunne fradrage tabet.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:31

Bautik:
det vil sige at medmindre din partner og dig ikke har lavet en kontrakt der beskriver hvem der hæfter for hvor meget ved en opløsning af I/S'et,

Overfor 3. mand hæfter du altid solidarisk.

Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 14:21

Blot for lige at samle op.

I værste tilfælde skal jeg tilfredsstille vores kreditorer af egen lomme, dvs huset bil osv. ryger, derefter inddrage pengene fra ham via en advokat, såfremt han ikke er i stand til at betale må jeg vel bare opretholde kravet imod ham, om så det tager 3-4 år for ham at betale korrekt?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:24

torben79:
I værste tilfælde skal jeg tilfredsstille vores kreditorer af egen lomme,

JA. .... I værste fald. Krydser fingre for at det ikke bliver nødvendigt.

Henrik

Tilmeldt 3. Mar 09
Skrevet kl. 14:29

Okay, tak for det alle sammen, så må vi bare håbe det hele går "nemt" og smertefrit.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)