Hej Har lige et spørgsmål omkring opstart af virksomhed. Jeg er i den situation, at jeg har mere end en god ide. Jeg kan godt se den det positive i at man har flere "kort" at spille med, for at sprede risikoen i dødvande perioder ( den ene ide er absolut sæsonbetonet) Men hvilke åbenlyse negative sider er der forbundet ved ikke kun at fokusere på en ide? Det skal lige tilføjes at opstarten af mine ideer ikke har den store omkosning. |
Hej
Omkostninger en én ting, - tid noget ganske andet. Hvad der egner sig bedst til dig, afhænger af om du skal leve af det. Hvis det er lidt bibeskæftigelse som blot skal forsøde tilværelsen med lidt rare ekstra penge, har det jo ikke den store betydning om du spiller på flere kort.
De åbenlyse negative sider, er evnen til at fokusere. En sæsonbetonet idé kræver timing og tilstedeværelse i nuet (sæsonen) og hvis ikke firma 2 kan neddrosles/lukkes i samme periode, kan du nemt få et overlap der gør at du misser timingen.
Arten af virksomhederne betyder selvfølgelig også noget, for om man kan overkomme begge dele ;-)
Michael