Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Risikospredning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har lige et spørgsmål omkring opstart af virksomhed. Jeg er i den situation, at jeg har mere end en god ide. Jeg kan godt se den det positive i at man har flere "kort" at spille med, for at sprede risikoen i dødvande perioder ( den ene ide er absolut sæsonbetonet) Men hvilke åbenlyse negative sider er der forbundet ved ikke kun at fokusere på en ide? Det skal lige tilføjes at opstarten af mine ideer ikke har den store omkosning.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:38

Hej

Omkostninger en én ting, - tid noget ganske andet. Hvad der egner sig bedst til dig, afhænger af om du skal leve af det. Hvis det er lidt bibeskæftigelse som blot skal forsøde tilværelsen med lidt rare ekstra penge, har det jo ikke den store betydning om du spiller på flere kort.

De åbenlyse negative sider, er evnen til at fokusere. En sæsonbetonet idé kræver timing og tilstedeværelse i nuet (sæsonen) og hvis ikke firma 2 kan neddrosles/lukkes i samme periode, kan du nemt få et overlap der gør at du misser timingen.

Arten af virksomhederne betyder selvfølgelig også noget, for om man kan overkomme begge dele ;-)

Michael

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:06

Ja, jeg er helt enig med Michael her.

Hvis du skal lave to ting, så er der mindst een af tingene, der vil få mindre end 50% opmærksomhed. Kan det tåle det uden at stagnere? Hvis det bare klarer sig selv og drøner der ud ad, så er det jo fint, men det er meget sjældent at man oplever den slags.

Kun hvis du kan overlade roret til din førstemand, der 100% kan køre business 1 uden dig og du så kan koncentrere dig om business 2 i sæsonen, så ja - gør det! Ellers skal du nøje overveje konsekvensen af, at du fjerner dit fokus.

Iøvrigt, så ville jeg da se at komme igang med business 1 først og så finder du jo selv svarene hen ad vejen?

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:22

Hej Fjelle.

Læs lidt Darwin.

Udvikling sker kun ved variation og udvælgelse.

Ved at sætte flere projekter i gang skaber du variation.

Tiden vil vise, hvad du vælger at gøre.

God vind Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 00:23

Helt enig i det med manglende fokus...been there done that :-)

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Fra  Bioburn.dk - Kvalitets biopejse Skrevet kl. 19:04

Det er blevet videnskabeligt bevidst at hårdt arbejde er den mest prominente faktor forbundet med success. For mig virker det som om at du spreder risikoen ud på to projekter der begge får større risiko for at gå i vasken. Som det er blevet nævnt er penge faktisk blot et middel til at nå målet, hårdt benarbejde er vejen frem. Fokuser evt på en ide, og udvid med den anden hvis du får tid/overskud.

Vil du gerne have mere relevant trafik? Så læs min blog om content marketing.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:23

"Jeg er i den heldige situation at have mere end een god ide"

Velkommen på Amino.... de fleste af os herinde har hundrede ideer - nogle får en ny eller flere hver dag - og den lille hage er så, at man sjældent har tiden til at få dem ført ud i livet.

For nogle år siden, havde jeg to vidt forskellige virksomheder på samme tid. Ingen af dem fik den fulde opmærksomhed - helt naturligt da det jo ikke kan lade sig gøre. Jeg synes ikke det var godt for nogle af delene - og slet ikke for mig selv. Jeg ville så gerne gøre det fuldt og helt begge steder. Jeg droppede den ene og fokuserede på den anden - det var det rigtige for mig.

Igen er vi jo forskellige. Og det kommer jo også an på hvad dine ideer er - måske det kan matches - måske ikke. Hvis du fortalte om ideerne ville der måske være mere brugbar hjælp for dig :·)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)