Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af kildekode til KarriereVeninder.dk - Rådgivning efterlyses

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lagersalg123:

Det er ikke noget problem at lave et site som dit fra bunden, det tager 1-2 måneder fuldtid programmering, det der har værdi er alt det arbejde du har gjort før det.

Tak for dit indlæg, men som du allerede selv har erkendt, er du ude på glatis ;-) Ret meget endda!!

KarriereVeninder er en videreudvikling af Social Engine, som jeg gætter på det har tagetn flere udviklere langt over 1 år at udvikle.

Dertil ligger der over 500 programmeringstimer i videreudvikling af sitet fra min side, plus design, plus fx oversættelse af sitet fra engelsk til dansk, hvilket i sig selv tager flere hundrede timer. Dertil kommer så de mange hundrede timer, jeg har brugt på at give feedback, komme med rettelser, kontrollere udvikling mv.

Det er en vild undervurdering af tro, at det kan laves på 1 - 2 måneder fra bunden!

Alene den videreudvilking af sitet, jeg har stået for taget månedsvis og har været en temmelig dyr fornøjelse. Står man derfor i en situation, hvor man gerne vil i luften med en portal, men ikke har flere hundrede arbejdstimer til projektudvikling + programmering + design at kaste efter projektet, kan det jo være en god ide at købe en allerede videreudviklet kildekode.  Efterspørgslen er der da bestemt også.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 13:54

Lagersalg123:

Det er ikke noget problem at lave et site som dit fra bunden, det tager 1-2 måneder fuldtid programmering, det der har værdi er alt det arbejde du har gjort før det.

Tak for dit indlæg.

Men som du selv allerede har erkendt, er du ude på glatis. Ret meget endda.

Alene de timer der går med projektstyring ved udvikling af et site som KarriereVeninder, har jeg brugt flere hundrede timer på. Dertil kommer der over 500 programmeringstimer + design + oversættelse af systemet fra engelsk til dansk, hvilket også har taget flere hundrede timer og indbåret oversættelse af mere end 6.000 elementer.

Jeg har endvidere brugt mange mange måneder på min del af videreudviklingen af sitet, så at tro, at det kan bygges fra bunden på 1 - 2 måneder - det kan jeg garantere er en umulighed Smile

Vil man i en virksomhed eller som selvstændig gerne spare sig selv for ar skulle lægge flere hundrede timer i selve projektstyrringen, og dertil kunne have et færdigt systemt forholdsvis hurtigt, er det en god ide at købe kildeoden, hvis de elementer der er på sitet iøvrigt er nogle man skal bruge på sin egen portal/intranet mv.

Dertil er det billigere. Havde jeg haft den mulighed, havde jeg gjort det. Kors i himmelen, hvor ville det have sparet mig mange frustrationer :-) Behovet er der dog også, det viser de mange henvendelser tydeligt.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 13:56

Beklager dobbeltpostningen!

Jeg troede ikke indlæget kom frem første gange, og jeg kan af uvisse årsager ikke få lov til at rette i nogen af mine indlæg??

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 14:03
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

sutjek:

Hej Rikke

Kan du fortælle lidt om hvad systemet kræver, indebærer mm? Er systemet lavet fra bunden? Hvad er kravene til serveren? Hvor nemt er det at integrere et andet design?

.Adam
Danmarks billigste C-map

Hej Adam,

Jeg kan ikke på stående fod svare på ovenstående, da jeg først skal have fat i min programmør.

Nu ved jeg jo, at du selv er udvikler...så hvorfor spørger du?

Smil

Rikke

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:37

Selektiv:

Niels kan dog have en pointe i, at Social Engine som sitet bygger på, kan kræve at jeg kun videresælger mine egne videreudviklede komponenter - og det vil under alle omstændigheder kræve, at køberen køber alle de nødvendige licencer af Social Engine, som mine komponenter er en videreudvikling af. Niels, når du får svar fra Social Engine på dit spørgsmål, vil du så ikke skrive svaret til mig?

Lige så snart jeg får svar, får du det også

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 15:22

Selektiv:

- Overtagelsen sker på egen risiko - jeg vil dog naturligvis være forpligtet til at videregive alt information om sitet, herunder hvad jeg har af viden om eventuelle mangler

Jeg synes ikke at du skriftlig skal binde dig til noget, når du ikke selv har programmeret det.

Hvis man køber kildekode, må man være forberedt på at skulle sig sig ind i hele koden.

Selvfølgelig er det god forretningsmoral at oplyse om det man ved samt prøve at besvare evt. spørgsmål der måtte komme.

Selektiv:

En evt. overtager skal endvidere have assistance fra min programmør til at lære koden at kende.

Dvs. at "overtager" køber supporttimer ved din programmør?

Selektiv:

Dertil er det mig, der har alle rettigheder til kildekoden og ikke programmøren. Jeg har iøvrigt ikke mødt nogen der har udviklet noget specifik til en kunde, hvor de har krævet retten til kildekoden?

Det kan godt forekomme. Faktisk bør der stå i kontrakten, om hvem der har rettighederne til kildekoden.

Selektiv:

Niels kan dog have en pointe i, at Social Engine som sitet bygger på, kan kræve at jeg kun videresælger mine egne videreudviklede komponenter - og det vil under alle omstændigheder kræve, at køberen køber alle de nødvendige licencer af Social Engine, som mine komponenter er en videreudvikling af. Niels, når du får svar fra Social Engine på dit spørgsmål, vil du så ikke skrive svaret til mig?

Hvis køber kan forevise en licens til Social Engine, kan jeg ikke se at der skulle være nogle problemer i at overdrage hele kildekoden.

Hvis du kun videresælger dine egne videreudviklede komponenter har du i hvert fald slet ingen problemer.

Selektiv:

Dertil er det ikke så meget de juridiske aspekter jeg er i tvivl om, mere de eventuelle praktiske forhold der gør sig gældende - har I nogen erfaringer med disse hører jeg dem meget gerne. 

Kan du være mere specifik mht. hvilke praktiske forhold som du tænker på?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:06

Selektiv:

Lundsby:

Personligt har jeg aldrig hørt om nogen, der succesfuldt har solgt kildekode på den måde. Men en gang skal jo være den første! Det er ihvertfald et fint site, du har fået lavet.

Hvad er det særlige ved videresalg af en kildekode ud fra de opridsede betingelser, som adskiller sig fra øvrige salg af kildekoder?

Det særlige er at kildekoden, er udviklet til din forretning med udgangspunkt i dine behov og prioriteringer. Imodsætning til software der fra starten, er bygget til at blive udrullet til mange kunder.

Det kan godt virke lidt mærkeligt, for man fristes til at tænke at kildekode er kildekode. Men der meget stor forskel på hvordan man udvikler kildekode til videresalg og hvordan man skræddersyer til en specifik kundes behov. Så det er lidt det usædvanlige ved salget! og nok grunden til at jeg ikke har oplevet et lignende.
Men dermed er det jo ikke en evigt gyldig regel! Det kan sagents være at der er andre, som vil havde meget glæde, af købe din kode.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 17:08

Laver et kort test-indlæg for at se om jeg nu kan rette i indlægget efterfølgende.

Jeg svarer på jeres svar shortly :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:30

Selektiv

Jeg er aldrig på glatis, og heller ikke selvom folk giver negativ karma.

Og jeg vil til enhver tid kunne få det udviklet på 2 måneder, om du så vil tro det eller ej er sagen uvedkommende. Men er ikke interesseret i den business du laver, så du får ikke en konkurrent herfra.

Men kan se, at du ikke forstår at læse mellem og på  linierne, da mit budskab i bund og grund var noget andet, men det er vist sådan som du er kan man læse Smile

Held og lykke i fremtiden med dit site Cool

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)