Tak for dit indlæg, men som du allerede selv har erkendt, er du ude på glatis ;-) Ret meget endda!! KarriereVeninder er en videreudvikling af Social Engine, som jeg gætter på det har tagetn flere udviklere langt over 1 år at udvikle. Dertil ligger der over 500 programmeringstimer i videreudvikling af sitet fra min side, plus design, plus fx oversættelse af sitet fra engelsk til dansk, hvilket i sig selv tager flere hundrede timer. Dertil kommer så de mange hundrede timer, jeg har brugt på at give feedback, komme med rettelser, kontrollere udvikling mv. Det er en vild undervurdering af tro, at det kan laves på 1 - 2 måneder fra bunden! Alene den videreudvilking af sitet, jeg har stået for taget månedsvis og har været en temmelig dyr fornøjelse. Står man derfor i en situation, hvor man gerne vil i luften med en portal, men ikke har flere hundrede arbejdstimer til projektudvikling + programmering + design at kaste efter projektet, kan det jo være en god ide at købe en allerede videreudviklet kildekode. Efterspørgslen er der da bestemt også. |
Lagersalg123:Det er ikke noget problem at lave et site som dit fra bunden, det tager 1-2 måneder fuldtid programmering, det der har værdi er alt det arbejde du har gjort før det.
Tak for dit indlæg.
Men som du selv allerede har erkendt, er du ude på glatis. Ret meget endda.
Alene de timer der går med projektstyring ved udvikling af et site som KarriereVeninder, har jeg brugt flere hundrede timer på. Dertil kommer der over 500 programmeringstimer + design + oversættelse af systemet fra engelsk til dansk, hvilket også har taget flere hundrede timer og indbåret oversættelse af mere end 6.000 elementer.
Jeg har endvidere brugt mange mange måneder på min del af videreudviklingen af sitet, så at tro, at det kan bygges fra bunden på 1 - 2 måneder - det kan jeg garantere er en umulighed
Vil man i en virksomhed eller som selvstændig gerne spare sig selv for ar skulle lægge flere hundrede timer i selve projektstyrringen, og dertil kunne have et færdigt systemt forholdsvis hurtigt, er det en god ide at købe kildeoden, hvis de elementer der er på sitet iøvrigt er nogle man skal bruge på sin egen portal/intranet mv.
Dertil er det billigere. Havde jeg haft den mulighed, havde jeg gjort det. Kors i himmelen, hvor ville det have sparet mig mange frustrationer :-) Behovet er der dog også, det viser de mange henvendelser tydeligt.