Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må min hjemmeside brugere reklammere for min hjemmeside ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 279
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

'Hej alle sammen,

Er det LOVLIGT, at man på sin hjemmeside opfordre  brugerene til at gøre reklame for min hjemmeside ved at de sende mails rundt til deres venner...?

Tjæææ måske betale dem penge for at sende mail rundt til sine venner og fortællle om min hjemmeside.

¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 00:01

Ja det er lovligt hvis dine brugere selv kontakter deres venner/familie. Du bør dog ikke give penge for at de gør det, da du vil opleve at nogen bare sender ud til alle de mail adresser de kan komme i nærheden af for at få nogen penge. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:16

Ja det må du gerne, dog skal du lige overveje hvilken form for trafik det er, som sådan et tiltag generere... Hvis du har et site, som sælger varer, så vil du nok opleve en voldsom trafik stigning, men konverteringen følger slet ik med. Du vil få en masse besøg, fordi det bliver "spamet" rundt, men de besøgende er ik opsøgende besøgende, som har en interesse i din side. De kommer kun fordi deres venner tjener penge/point på det.

Dertil skal du tillægge den voldsomt negative branding et sådan tiltag har... Overvej lige om du vil have en halvt sløjt ry pga sådan en "kampagne" eller om du hellere vil spilde pengene på adwords eller Seo, hvor du reelt fanger de opsøgende kunder...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 00:29

måske kan det her link hjælpe dig lidt =)

Thorborg selv snakker om noget lignene, jeg meeener det er i det her klip/podcast PR og Viral marketing

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 00:32

Forbrugerombudsmanden (eller nogen lignende) var tidligere i år inde i en sag, hvor CBB Mobil gav deres kunder/brugere en gevinst ved at tippe venner.
Her vurderede Forbrugerombudsmanden at dette var No Go og CBB stoppede.

Sagen er mig bekendt ikke prøvet ved domstolene endnu, men hvis forbrugerombudsmanden mener det er ulovligt så er det jo lidt op ad bakke :-)

http://www.marketingportalen.com/default.aspx?pageID=569

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:41

Så snart der er betaling involveret, så betragtes dine brugere som ansatte, da de er "lønnede". Når de er ansatte, så vil de også repræsentere dit firma på samme måde som hvis det var dig selv som sendte mails ud.

Så det mener jeg bestemt ikke er lovligt.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:41

Men det er selvfølgelig lovligt, hvis de ikke er betalt.

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 279
Skrevet kl. 10:40

NU havde jeg ikke lige tænkt mig betale dem med penge. Meningen var/er at de skal kunne tjene nogle point ved sende mails til sine venner. Og de point kan de så brug til "bedre service på siden".

¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:17

Enhver form for værdiforøgelse hos brugerne er vel at betragte som betaling?

Om du så betaler i kroner, euro, rødvin, cykler, point, gavekort, bøffer eller høns er vel ligegyldigt...?

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 11:21

Martin E. Jensen - InvestorKapital.dk:

Enhver form for værdiforøgelse hos brugerne er vel at betragte som betaling?

Om du så betaler i kroner, euro, rødvin, cykler, point, gavekort, bøffer eller høns er vel ligegyldigt...

Det er ihvertfald forbrugerrådets opfattelse, det er helt sikkert. Desværre - det ville ellers være skønt hvis vi måtte. Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)