Ja det er lovligt hvis dine brugere selv kontakter deres venner/familie. Du bør dog ikke give penge for at de gør det, da du vil opleve at nogen bare sender ud til alle de mail adresser de kan komme i nærheden af for at få nogen penge.
Ja det må du gerne, dog skal du lige overveje hvilken form for trafik det er, som sådan et tiltag generere... Hvis du har et site, som sælger varer, så vil du nok opleve en voldsom trafik stigning, men konverteringen følger slet ik med. Du vil få en masse besøg, fordi det bliver "spamet" rundt, men de besøgende er ik opsøgende besøgende, som har en interesse i din side. De kommer kun fordi deres venner tjener penge/point på det.
Dertil skal du tillægge den voldsomt negative branding et sådan tiltag har... Overvej lige om du vil have en halvt sløjt ry pga sådan en "kampagne" eller om du hellere vil spilde pengene på adwords eller Seo, hvor du reelt fanger de opsøgende kunder...
Forbrugerombudsmanden (eller nogen lignende) var tidligere i år inde i en sag, hvor CBB Mobil gav deres kunder/brugere en gevinst ved at tippe venner. Her vurderede Forbrugerombudsmanden at dette var No Go og CBB stoppede.
Sagen er mig bekendt ikke prøvet ved domstolene endnu, men hvis forbrugerombudsmanden mener det er ulovligt så er det jo lidt op ad bakke :-)
Så snart der er betaling involveret, så betragtes dine brugere som ansatte, da de er "lønnede". Når de er ansatte, så vil de også repræsentere dit firma på samme måde som hvis det var dig selv som sendte mails ud.
NU havde jeg ikke lige tænkt mig betale dem med penge. Meningen var/er at de skal kunne tjene nogle point ved sende mails til sine venner. Og de point kan de så brug til "bedre service på siden".
¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har ** Skriv pm