Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaring med Amino´s freelancer del. Både fra dem der udbyder opgaver og for dem derløser dem? Fungere det og er der aktivitet og hvad har i gjort af erfaringer?
Altså, selve systemet har da helt klart sine begrænsninger, men Martin har jo meldt ud at der er ændringer på vej, så det gider jeg ikke bruge krudt på at pive over.
Jeg har haft udbudt én opgave indtil videre, og det forløb sådan set uden problemer, hvis man ser bort fra førnævnte begrænsninger og uhensigtsmæssigheder. Endda til en rigtig god pris. Jeg havde forinden været ude og skaffe tilbud rundt omkring, og de var konsekvent dobbelt så dyre. Og der var sådan set masser af bud at vælge imellem.. nogle mere kvalificerede end andre, naturligvis. Så alt i alt er det nok ikke sidste gang jeg har udbudt en opgave.
Altså, selve systemet har da helt klart sine begrænsninger, men Martin har jo meldt ud at der er ændringer på vej, så det gider jeg ikke bruge krudt på at pive over.
Jeg har haft udbudt én opgave indtil videre, og det forløb sådan set uden problemer, hvis man ser bort fra førnævnte begrænsninger og uhensigtsmæssigheder. Endda til en rigtig god pris. Jeg havde forinden været ude og skaffe tilbud rundt omkring, og de var konsekvent dobbelt så dyre. Og der var sådan set masser af bud at vælge imellem.. nogle mere kvalificerede end andre, naturligvis. Så alt i alt er det nok ikke sidste gang jeg har udbudt en opgave.
Hej Uffe
Det er jeg glad for at høre. Hvis du har gode ideer, så kom endelig med dem. Jeg har virkelig knoklet med freelancer og det er til sidst svært at se de indlysende fejl, når man står begravet i skidtet :-)
Jeg har endnu ikke tilmeldt mig freelance-delen, men ser tiden lidt an.
Det der bekymre mig er, at systemet virker lidt omstændigt og uvishedden om "hvad skal det koste" at deltage i fremtiden er jeg ikke vild med. (Jeg løser opgaver). Der findes jo andre sites for freelancer, hvor det ikke koster noget at deltage, selv om jeg godt er klar over at her er der tale om en forretning der gerne skulle ende ud i et overskud på lang sigt. Men tanken om, at jeg skal betale en "afgift", hvis jeg er så heldig at få en opgave, tiltaler mig ikke. Selv om afgiften bliver lille er det mere princippet i det. Nu er der jo store bannere på Amino gennerelt og de må da give lidt i den slunkne kasse... Hvis jeg skal provokere lidt og drage en parallel er det jo både og, som DR og TV2. Betal licens og slip for reklamerne og så få reklamerne aligevellet.
Vil gerne høre fra flere, der har gjort erfaring med freelance delen.
Jeg har endnu ikke tilmeldt mig freelance-delen, men ser tiden lidt an.
Det der bekymre mig er, at systemet virker lidt omstændigt og uvishedden om "hvad skal det koste" at deltage i fremtiden er jeg ikke vild med. (Jeg løser opgaver). Der findes jo andre sites for freelancer, hvor det ikke koster noget at deltage, selv om jeg godt er klar over at her er der tale om en forretning der gerne skulle ende ud i et overskud på lang sigt. Men tanken om, at jeg skal betale en "afgift", hvis jeg er så heldig at få en opgave, tiltaler mig ikke. Selv om afgiften bliver lille er det mere princippet i det.
Kan du ikke forklare mig hvorfor det er urimelig at den der skaffer dig en opgave bliver betalt for det? Du bruger vel penge på en hjemmeside og evt. annoncer for at skaffe dig noget at lave, hvorfor skulle vi ikke f.eks. få en femmer, hvis du fik en 100 kr. seddel?
Nu har så slet ikke taget stilling til hvad vi gør med freelancer, men jeg kan godt love dig, at du altid kan melde fra igen hvis du bliver utilfreds, så jeg kan ikke se hvad du taber ved at hoppe på nu?
Jeg har prøvet mig med 2 opgaver på freelancer indtil videre (jeg får opgaver løst), og var det ikke for at jeg lige er blevet snydt for en masse penge, jaså havde jeg haft 3-4 opgaver liggende åbne lige nu.
Jeg har 5-6 opgaver liggende, der skal løses, og de bliver smidt på til Januar. Dermed sagt, at jeg er meget tilfreds med med amino freelancer og vil bruge det i fremtiden. Så bare spring på toget, der er med garanti penge at tjene. (og spare for mig).
Jeg har kun lige oprettet en profil og det eneste jeg ikke er helt tilfreds med pt søgningen.
Jeg bor i London, UK og bliver som standard ikke vist i resultaterne da den står som standard til Danmark. Jeg kan kun finde mig selv, hvis jeg laver en ekstra søgning (efter den første) og ændre land til United Kingdom. Område burde ikke tages med i standard søgningen - http://www.amino.dk/freelancer/user/search_jobs.aspx, men kun vis man vil filtrere sine resultater.
På jobmarket sætter den der søger en person til en opgave, en annonce i evt. avis, på nettet osv. Hvis jeg f.eks. søger det job betaler jeg for selve mediet det er i. Avisen, nettet osv. Jeg betaler ikke til annoncøren, redaktion eller den person der har formet, tastet annoncen ind. Mediet er bindeledet mellem de partner der søger hinanden. I de jobs jeg har udført gennem tiden, har jeg aldrig betalt formidleren, men mediet. Mange jobs er også kommet gennem mund til mund metoden og der har jeg heller ikke skulle punge ud til den der var bindeledet. Tag f.eks. jobindex Jeg kan godt forstå, hvis det evt. vil krævede et medlemskabsbeløb at være med, men at skulle betale pr. opgave syntes jeg er omstændigt og en ny metode.
Ved godt i ikke har besluttet, hvordan det skal køre endnu. Jeg får bare lidt luft, for de tanker jeg har gjort. ;-) Ja, måske jeg skulle tilmelde mig, så kan jeg jo også bedere snakke med.
Jeg har kun lige oprettet en profil og det eneste jeg ikke er helt tilfreds med pt søgningen.
Jeg bor i London, UK og bliver som standard ikke vist i resultaterne da den står som standard til Danmark. Jeg kan kun finde mig selv, hvis jeg laver en ekstra søgning (efter den første) og ændre land til United Kingdom. Område burde ikke tages med i standard søgningen - http://www.amino.dk/freelancer/user/search_jobs.aspx, men kun vis man vil filtrere sine resultater.
På jobmarket sætter den der søger en person til en opgave, en annonce i evt. avis, på nettet osv. Hvis jeg f.eks. søger det job betaler jeg for selve mediet det er i. Avisen, nettet osv. Jeg betaler ikke til annoncøren, redaktion eller den person der har formet, tastet annoncen ind. Mediet er bindeledet mellem de partner der søger hinanden. I de jobs jeg har udført gennem tiden, har jeg aldrig betalt formidleren, men mediet. Mange jobs er også kommet gennem mund til mund metoden og der har jeg heller ikke skulle punge ud til den der var bindeledet. Tag f.eks. jobindex Jeg kan godt forstå, hvis det evt. vil krævede et medlemskabsbeløb at være med, men at skulle betale pr. opgave syntes jeg er omstændigt og en ny metode.
Ved godt i ikke har besluttet, hvordan det skal køre endnu. Jeg får bare lidt luft, for de tanker jeg har gjort. ;-) Ja, måske jeg skulle tilmelde mig, så kan jeg jo også bedere snakke med.
Det er nu helt almindeligt på freelance sites, både danske og udenlanske, at man betaler for vundne opgaver. Vi leverer jo en værdi til dig og derfor syntes jeg egentlig et er helt rimeligt: Hvem der så betaler kan vi så diskutere, men er det dem der sætter opgaver i, så kommer der bare færre opgaver og det er jo ikke smart. Men ja, meld dig til og se.