Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ukraine - handel med firmaer der

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er der nogle her som give mig nogle informationer omkring med Ukraine, er der nogle produkter der som er attraktive at handle med, er der nogle huller som man skal passe på og ellers hvad har I af erfaringer med Ukraine.

Alle gode råd og ideer ønskes.

Takker

Jesper

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 13:58

Hej Jesper

Vores au-pair er fra Ukraine og hun leder p.t. efter studie job og hun ved en masser om Ukraine og taler de fleste af de sprog der tales i den region.

Måske I kunne få lidt nytte af hinanden, send mig en mail på kim@billigtisverige.dk, så skal jeg etablere kontakten.  

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 14:06

Hej Jesper

Jeg har hørt fra flere at de er ret gode til bestikkelse - så vær OBS. på det i dine kalkulationer.

Hørte om en som havde købt og betalt sin vare som aftalt, men han skulle så give en pæn pose penge (under bordet) for at få det frigivet fra tolden.

Så være forsigtig, men er man det så tror jeg bestemt det er et spændende marked.

Hilsen

Thomas

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 11:23

Der er jo mange ligheder mellem Ukraine og Rusland pga mentaliteten fra det gamle "moderland". Som jeg har omtalt andetsteds så er det næsten et "must" at have et godt netværk eventuelt gennem et såkaldt agentur. Disse agenturer sørger for feks eksportpapirer og forsendelse, men problemet er at finde et pålideligt. Et andet er at det er et must at have en person på din side som taler og skriver sproget. Har man ikke selv et netværk må man altså finde et egentur/speditør og helst en man kan stole på.  Mht direkte returkommisioner (bestikkelse) så kan det ofte misforståes en smule.

Lad mig give et eksempel. Jeg var i Orlando Disney World og stod i kø i timevis. Andre passerede hurtigt i en anden kø. Jeg fandt ud af at jeg kunne tilkøbe en VIP billet og undgå kø. Det kan jo ikke kaldes bestikkelse men det viser at betaler man noget ekstra så undgår man at stå i kø.

Nogenlunde sådan kan man opfatte det der foregår. Om det så er nedfældet i en lov er en anden sag. I DK har vi en pris for A og B post - ekspres og ikke ekspres osv. Har man ikke en sådan lov i det pågældende land kan man sige at de laver den selv.

Hvis det drejer sig om forholdsvis små beløb thjae....

Vi dyrker det princip når det gælder den Russiske Føderation "if you can¨t beat them - join them " sådan indenfor rimelighedens grænser.

mvh sören

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)