Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af leverandør

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg overvejer at købe nogle produkter hjem til videresalg og jeg har været så heldig, at komme i kontakt med en virksomhed der har fremsendt en produkt- og prisliste.

Så langt så godt!

Mit spørgsmål til jer er så: Kan man komme i klemme, såfremt leverandøren ikke har sit på det rene, eller er det tilstrækkeligt at sørge for kvitteringer etc.? Jeg går naturligvis ud fra, at leverandøren har tingene i orden - jeg spørger simpelthen blot af ren nysgerrighed.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen.

Christopher

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 23:26

Hvis der er en dansk leverandør og denne ikke er helt nystartet ville jeg ikke være bekymret.

Den største risiko er hvis leverandøren går konkurs og der er er garantiforpligtelser på de varer du sælger - eller du har betalt forud og varene aldrig kommer frem.

Held og lykke.

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 00:16

Tak for svaret! Er ret sikker på at vedkommende jeg har i tankerne er helt okay!

Følgende skal ikke tolkes som om jeg anklager nogen eller noget, slet ikke - men hvad hvis en leverandør sælger smuglervarer, hælervarer, noget der er importeret ulovligt etc.? Det kan man vel i princippet ikke vide, kan man? Og er man på røven hvis det viser sig at forholde sig sådan?

Dette er egentlig ikke så meget i forhold til min egen problemstilling, da dette bestemt ikke er min overbevisning, det er blot en tanke jeg, i alle mulige andre sammenhænge, har haft.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:32

ChristopherB:

men hvad hvis en leverandør sælger smuglervarer, hælervarer, noget der er importeret ulovligt etc.? Det kan man vel i princippet ikke vide, kan man? Og er man på røven hvis det viser sig at forholde sig sådan?

- Smuglervarer lyder som noget der ik er reelt allerede fra starten. Så opsøger man selv varer, som man godt ved er farlige...
- Hælervarer bliver taget fra dig, da det jo er tyvekoster. Så er noget for billigt til at være sandt, så skal man lige overveje det en gang eller to ekstra...
- noget der er importeret ulovligt hænger du på... Det går under illegal parallelimport, og det er virkelig en kamp at få ret, selvom man har gjort alt efter bogen. Men du kan få ret, det er blot spørgsmålet om det er prisen værd...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 00:35

Jeg kan i så fald konkludere en ting: Længe leve gode, solide referencer/anbefalinger! Smile

Tak for hjælpen til jer begge!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)