Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manskabsbil, privat kørsel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Et hurtigt spørgsmål vedr. en mandskabsbil som jeg overvejer at købe.

Kan man betale sig ud af den manglede afgift således man kan kører privat i mandskabsbilen ?

Mvh.

Ajb

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:00

Det kan man ikke svare entydigt på. Det afhænger af den konkrete bil. Forespørg Skat.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 2. Dec 09
Skrevet kl. 20:00

Tak for det hurtige svar..

Mvh. Allan

Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:54

Hej Allan

Jeg havde samme tanke for et års tid siden.. og der fandt jeg frem til at mandskabsvogne er off limit på det private marked! Desværre.

Ved ikke om det har ændret sig siden, men tvivler stærkt.

Mvh. Jesper Jakobsen

www.systemax.dk

Tilmeldt 2. Dec 09
Skrevet kl. 20:59

Tak for det svar.

Jeg har lavet en ansøgning hos told og skat omkring at betale den manglede afgift. På den måde kan jeg måske også sparer den dyre afgift der ligger på sådanne en mandskabsbil.

mvh. AJ

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:08

Hej!

Det er muligt at man som Bent siger ,ikke kan svare entydigt på det.

Men en af ideérne med en mandskabsbil er at den er fritaget for (en del) afgift. Jeg har selv undersøgt sagen og er kommet frem til / fået at vide hos skat, at der ingen mulighed er, for at betale sig fra at bruge bilen til privat kørsel. Og det uanset om det er en kassevogn, stor 4x4 eller noget helt tredje.

Det som jeg fik ud af min forespørgelse var, at jeg jo kunne betale hele afgiften og så få hvide plader på..... men så er fidusen vist forduftet.

Derimod har jeg set, at der er flere forhandlere, som har en bilmodel, som de har stående som mandskabsvogn, men som du mod ekstra betaling (vel sagtens afgift differencen), kan få som alm. gulpladebil. Så hvis det lige nøjagtig er en helt bestemt bil du har forelsket dig i, behøves det ikke at være umuligt.

Men pointen er, at uanset hvad, så kommer du aldrig nogen sinde til at kunne køre på sommerferie i den lækre 4x4 med familien ombord på "mandskabssæderne" omme bagi.

(Har dog set at du faktisk kan få bl.a. Toyota Hilux, som jo er en pick up, men med bagsæder i og på hvide plader. Jeg tror det er noget med 450.000-500.000 den koster)

Birger

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:06

Jeg overvejede det faktisk selv (til vores andet firma) som alternativ til en gammel bus eller en varevogn hvor der kan sidde 3 personer og der tog jeg fat i en kontakt hos Skat som henviste mig til en anden. Sidstnævnte svarede at de skulle vide hvilken bil der var tale om (og der var den solgt) for at kunne udtale sig om hvorvidt den kunne indregistreres til privat kørsel. Helt udelukke det ville han dermed ikke.

Fidusen er der for mig at se stadigvæk: Hvis man har brug for det store lukkede varerum (som man ikke har i en bus med ruder) men ønsker at kunne sidde 4 personer i en bil kunne en mandskabsvogn faktisk være ideelt (det ville det være for os men det blev en kassevogn igen)

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)