Hej!
Det er muligt at man som Bent siger ,ikke kan svare entydigt på det.
Men en af ideérne med en mandskabsbil er at den er fritaget for (en del) afgift. Jeg har selv undersøgt sagen og er kommet frem til / fået at vide hos skat, at der ingen mulighed er, for at betale sig fra at bruge bilen til privat kørsel. Og det uanset om det er en kassevogn, stor 4x4 eller noget helt tredje.
Det som jeg fik ud af min forespørgelse var, at jeg jo kunne betale hele afgiften og så få hvide plader på..... men så er fidusen vist forduftet.
Derimod har jeg set, at der er flere forhandlere, som har en bilmodel, som de har stående som mandskabsvogn, men som du mod ekstra betaling (vel sagtens afgift differencen), kan få som alm. gulpladebil. Så hvis det lige nøjagtig er en helt bestemt bil du har forelsket dig i, behøves det ikke at være umuligt.
Men pointen er, at uanset hvad, så kommer du aldrig nogen sinde til at kunne køre på sommerferie i den lækre 4x4 med familien ombord på "mandskabssæderne" omme bagi.
(Har dog set at du faktisk kan få bl.a. Toyota Hilux, som jo er en pick up, men med bagsæder i og på hvide plader. Jeg tror det er noget med 450.000-500.000 den koster)
Birger