Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansatte på Phillipinerne

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg går med tanker om at hyre 2 phillipinske content writers til at skrive for mine sider de næste par år. Men hvordan griber jeg det an?

De skal sidde derhjemme (på Phillipinerne) og arbejde for mig på de opgaver jeg giver dem og herefter maile resultatet til mig.

Hvordan skal jeg ansætte dem? skal jeg bare lave en slags kontrakt hvorpå der står at de udfører arbejde for mig hvorpå de bare får en faktura og jeg sætter det under driftsudgifter eller skal de ansættes som danskere, bosat i danmark, med alt hvad der til hører?

Hvis nogen har nogle praktisk råd eller erfaringer hører jeg dem gerne.

MVH NIL

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:58

Hej NIL,

Det smarteste vil helt klart være, at du bliver faktureret af et firma bosiddende i Philippinerne.

Peter Skouhuus fra 1902software er hjemmehørende i Manila og kan måske hjælpe dig. Du skal påregne et honorar til ham også, men det vil stadig være langt det billigste og nemmeste for dig, hvis han vil være med til det. Een faktura hver måned og intet som helst andet. Det kan ikke blive nemmere.

Prøv at kontakte ham.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 16:18

*host *host* BUMP *host*host*

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:22

Hej NIL

Jeg vil også forslå dig at kontakte Peter, han og hans staff er dygtige og han kan helt sikkert hjælpe dig på vej.

Jeg sender lige et link du nok kan have glæde af at læse

http://www.antphilosophy.com/outsourcing-bedre-pris/

Jeg har selv grafisk afd. i Phil, (del af Juul-s media) så det kan jo ikke rigtig sammenlignes med den måde du ønsker at udfører arbejdet på, dog kan jeg oplyse at der er stor forskel i pris alt efter hvor i Phil du hyrer dine folk. Leveomkostninger i Manila er 2½ halv gange større end i den sydlige del af Phil, men hvis du ikke har kendskab til fagområderne, arbejdskultur, uddannelses typeer, så vil det bedste være at starte op med en kontakt til Peter.

Jeg kan godt formidle nogle folk, hvis du er interesseret i det, men du må selv står for den daglige kommunikation da jeg har nok at se til, med de nye tiltag vi gennemfører PT.

Mvh
Juul

Fra Jyllinge
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 39
Fra  DiscoWorld Skrevet kl. 16:44

Hej Nil,

du kan også kigge på www.getafreelancer.com og sætte dine opgaver i udbud over hele verden og så byder de på dit projekt.

Du kan se deres rating og feedback, du overfører penge til websitet som så overfører til din freelancer når du har godkendt arbejdet.

Der er som regel mange gode freelancere fra hele verden, specielt thailand,kina indonesien,philipinerne m.fl. er dygtige og billige

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Nil,

Hvis jeg var dig ville jeg gøre følgende:

• Fasthold den aftale du har med dine content writers på en email.
  • Lad være med at lave en kontrakt, den kan du alligevel ikke bruge til noget som helst, spild af tid og penge.
  • Udbetal "lønninger" hver den 10 og 25 således de kan få pengene til den 15 og 1 hhv. Alt i her i landet betales den 1 og den 15 så hvis først du sender pengene den 1 så kan de få et problem.
  • Giv f.eks 50% af de USD 500 - USD 1000 du har aftalt med dem den 10, og så resterende den 25. Det kan du evt. sende gennem en normal bank overførsel for at gøre det nemt, husk at en Filippinsk bank normalt tager USD 10 - 20 per overførsel i, og de vil forvente at du betaler dem. Alternativ kan du bruge Paypal, Moneybooker eller en escrow service. 
  • Lad være med at betale forskud, udover de 50%, det bliver hurtigt en "never ending story". Du skal bare være hård i filten. Du får sikkert mange historier om at onkel Bob er syg, ungerne kan ikke komme i skole osv. Du kan ikke redde verdenen, hvis du giver forskud så bliver det en krig at få pengene igen. Trust me!
  • Gå i gang og se hvordan det går, går det godt så fortsæt, går det skidt så stop. Følg din mavefornemmelse, lad værre med at håbe at næste uge bliver bedre.
  • Husk på at de fortæller dig ikke hvornår de har ferie, det får du først af vide dagen efter...
  • Lad være med at gå i panik hvis ikke du høre noget fra dem en dag eller to eller tre selvom de har lovet det, der kan være mange grunde, ingen Internet, fiesta i landsbyen, ingen strøm, venner på besøg, taget på stranden eller hvad ved jeg.
  • Hvis du handler med privat personer så sørg altid for at have en plan b, hvis det nu skulle gå galt.

Hvis du går igennem et firma så vil det naturligvis koste mere. I Filippinerne er det sådan at en person kun kan være freelancer i et firma i 6 måneder. Efter 6 måneder som freelancer i et firma er personen automatisk fastansat. En fastansat kan være meget svær og skille sig af med - grundet en total åndsvag lovgivning - med mindre den ansatte har stjålet eller lignende. Prisen, hvis du går igennem en virksomhed, vil derfor være højre en hvis du handler direkte med en freelancer. Fordelen ved en virksomhed er så at man må forvente at der er mere hånd i hanke med tingene, du får det som er aftalt etc.

Jeg ved godt at kloge Åge nu siger noget i retningen af...man kan sagtens komme af med medarbejderne, man giver dem bare lidt penge eller skælder ud, eller siger at de ikke duer (og så taber de ansigt) eller kombination i den retning. Yep, det er rigtigt, man kan sagtens komme af med dem, men a) Det er dårlig moral b) what goes around, comes around c) andre medarbejder ser den dårlige behandling og rejser så også.

Håber at du kan bruge ovenstående til noget :-)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:39

Hejsa

Jeg har pt et par filippinere ansat og det spiller indtil videre fint. Ud over dette er jeg ved at teste 3 forskellige filippinere af der skal skrive ebøger for mig.

Det absolut bedste sted jeg har fundet til at finde Filippinere er på bestjobs.ph. Desværre kan man ikke oprette en konto når man ikke har en IP adresse fra Filippinerne (men nu har jeg så fået en Filippiner til at oprette en konto til mig, så det er en måde at komme uden om).

Pt betaler jeg dem alle via Xoom.com og deres månedslønninger går fra 200$-400$. Jeg kender andre der har ret tunge udviklere siddende som de betaler om til omkring 500$ om måneden for (fuldtid!)

Indtil videre har jeg ikke gidet noget papir arbejde med dem, hvis de ikke arbejder får de jo bare ingen penge, så let er det (så de abejder Smile). Husk også på at selvom man laver en kontrakt med dem, hvor meget kan man så bruge den til?!

Mht bogføringen så aner jeg det ikke... Jeg sender bare alle bilag (også fra Xoom.com) til min bogholder så må han finde ud af det Smile

Mht gode råd, er du meget velkommen til at læse mere på min blog, hvor jeg blandt andet har skrevet lidt om outsourcing til Filippinerne.

http://my4hours.com

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:06

Hej Rasmus,

Jeg er meget interesseret i at komme i kontakt med de top notch udviklere til USD 500, du henviser til i din post. Det kan der spindes guld på!

Jeg tager naturligvis for givet:

• At de kun bruger licenseret software, ikke noget med kopieret software. Jeg forventer at en grafiker skal bruge den store Photoshop pakke til ca. USD 1500 = 3 måneders lønninger, så skal vi have Office til USD 1000 = 2 måneders lønninger og så det løse, computer software etc. til USD 1000 = 2 måneders alt i alt = USD 3500 = 7 måneders lønninger.
  • En .net udvikler er lidt billigere, han skal kun bruge 6 måneders lønninger på at få det udstyr som skal til.
  • Der arbejdes i et ordentligt kontor / lejlighed med aircon, redundant Internet forbindelse og generelt ordentlige arbejdsforhold.
  • At man har ordentlig udstyr som er i orden, ikke noget med gamle glas skærme og 5 år gamle computere - jeg skal jo have høj effektivitet!
  • At kontoret har generatorer som virker ved strømafbrydelser.
  • At der er en fastlagt procedure hvad der ske, hvis en udvikler ikke kan arbejde (sygdom, uheld, familieproblemer etc.), hvem skal overtage, hvordan bliver han oplært etc.
  • Der bliver betalt normal skat, ikke noget med at undlade at rapportere indtægterne (det underminerer et i forvejen hårdt prøvet land).
  • Der bliver betalt pension.
  • Der bliver betalt social security (SSS) og hvad man ellers skal betale til regeringen.
  • Hvis jeg køber fra en virksomhed forventer jeg at man ikke er bagud med lønningerne, skat etc.
  • Hvis jeg køber fra en virksomhed forventer jeg at virksomheden tager sig godt af sine medarbejder således de bliver i virksomheden i lang tid. Der er mange måder man kan gøre det på, f.eks kan man vaccinere, man kan sende dem på kurser, man kan have bowling eller biograf aftener osv.  Men det er jo meget vigtigt for mig som kunde at jeg føler mig tryg ved den måde som virksomheden er drevet på således at jeg er rimelig sikker på at medarbejderne bliver langt tid i firmaet. Det giver mig sikkerhed for at jeg kan få hjælp, når jeg har brug for det uden at ny medarbejder først skal oplæres i mit system.

Videre, så vil jeg forvente

• At udviklerne har minimum 4-6 års erfaring.
  • At der er en projektleder, som har den daglige kontakt med mig eller hvem jeg nu sætter til at løse opgaven i min ende.
  • At de er i stand til at løse opgaver på samme niveau som vi gør i dag.
  • At man også har andre ressourcer, hvis jeg pludselig skulle få brug for det.
  • At man har et fornuftig project managemnet system på plads, som virker og holder mig informeret hver eneste dag.

Uden ovennævnte vil det være alt for farligt at handle med en virksomhed i udlandet, ja jeg vil faktisk heller ikke turde handle med en Dansk IT virksomhed uden ovenstående.

Man kan også fristes til at sige at aftageren har et moralsk ansvar for at købe fra virksomheder med klare retningslinjer, der overholder lovgivning osv.

Hvis du kan fortælle mig, hvor jeg kan få ovenstående til USD 500 /mdr. vil jeg gerne bestille 10 top notch udviklere :-)

Mvh,

Peter

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:26

Peter Skouhus:

Hej Rasmus,

Jeg er meget interesseret i at komme i kontakt med de top notch udviklere til USD 500, du henviser til i din post. Det kan der spindes guld på!

Jeg tager naturligvis for givet:

• At de kun bruger licenseret software, ikke noget med kopieret software. Jeg forventer at en grafiker skal bruge den store Photoshop pakke til ca. USD 1500 = 3 måneders lønninger, så skal vi have Office til USD 1000 = 2 måneders lønninger og så det løse, computer software etc. til USD 1000 = 2 måneders alt i alt = USD 3500 = 7 måneders lønninger.
  • En .net udvikler er lidt billigere, han skal kun bruge 6 måneders lønninger på at få det udstyr som skal til.
  • Der arbejdes i et ordentligt kontor / lejlighed med aircon, redundant Internet forbindelse og generelt ordentlige arbejdsforhold.
  • At man har ordentlig udstyr som er i orden, ikke noget med gamle glas skærme og 5 år gamle computere - jeg skal jo have høj effektivitet!
  • At kontoret har generatorer som virker ved strømafbrydelser.
  • At der er en fastlagt procedure hvad der ske, hvis en udvikler ikke kan arbejde (sygdom, uheld, familieproblemer etc.), hvem skal overtage, hvordan bliver han oplært etc.
  • Der bliver betalt normal skat, ikke noget med at undlade at rapportere indtægterne (det underminerer et i forvejen hårdt prøvet land).
  • Der bliver betalt pension.
  • Der bliver betalt social security (SSS) og hvad man ellers skal betale til regeringen.
  • Hvis jeg køber fra en virksomhed forventer jeg at man ikke er bagud med lønningerne, skat etc.
  • Hvis jeg køber fra en virksomhed forventer jeg at virksomheden tager sig godt af sine medarbejder således de bliver i virksomheden i lang tid. Der er mange måder man kan gøre det på, f.eks kan man vaccinere, man kan sende dem på kurser, man kan have bowling eller biograf aftener osv.  Men det er jo meget vigtigt for mig som kunde at jeg føler mig tryg ved den måde som virksomheden er drevet på således at jeg er rimelig sikker på at medarbejderne bliver langt tid i firmaet. Det giver mig sikkerhed for at jeg kan få hjælp, når jeg har brug for det uden at ny medarbejder først skal oplæres i mit system.

Videre, så vil jeg forvente

• At udviklerne har minimum 4-6 års erfaring.
  • At der er en projektleder, som har den daglige kontakt med mig eller hvem jeg nu sætter til at løse opgaven i min ende.
  • At de er i stand til at løse opgaver på samme niveau som vi gør i dag.
  • At man også har andre ressourcer, hvis jeg pludselig skulle få brug for det.
  • At man har et fornuftig project managemnet system på plads, som virker og holder mig informeret hver eneste dag.

Uden ovennævnte vil det være alt for farligt at handle med en virksomhed i udlandet, ja jeg vil faktisk heller ikke turde handle med en Dansk IT virksomhed uden ovenstående.

Man kan også fristes til at sige at aftageren har et moralsk ansvar for at købe fra virksomheder med klare retningslinjer, der overholder lovgivning osv.

Hvis du kan fortælle mig, hvor jeg kan få ovenstående til USD 500 /mdr. vil jeg gerne bestille 10 top notch udviklere :-)

Mvh,

Peter

Hej Peter

Nu er der jo stor forskel på vores to forretninger og jeg har ikke et fast kontor til dem jeg hyre. De arbejder hjemmefra med deres egne computere, net forbindelse osv. Det betyder så også at jeg en gang imellem må finde mig i at netforbindelsen er nede (hvis der fx. kommer en tyfon forbi).

Nu har jeg ikke selv Java eller .net kodere ansat, men jeg har hjulpet Daniel ovre på http://www.masteringwave.com/ med at finde nogen af sine folk. Han har som sagt 6 ansat hvor jeg ved at 3 af dem er Java kodere (som han nu også prøver at lære Ruby on Rails). Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke kan huske udviklernes erfaring, men de var i hvert fald ikke nyuddanede (jeg gætter på mellem 2-6 år) og dem betaler han 500$ for om måneden. De blev alle fundet på bestjob.ph.

Selv har jeg ikke brug for hardcore udvikling og den udvikler jeg har ansat har kun et par års erfaring (efter universitet), men ham betaler jeg så også kun 250$ for om måneden (han sætter Wordpress/joomla sites op, laver linkbuilding og research).

Nu har jeg ikke haft mine folk i et år endnu, men jeg har lade mig fortælle (og det kan du sikkert be-/afkræfte) at man på Filippinerne også betaler en "13. måned" når personen har været ansat hos dig i et år (en slags bonus). Dette havde jeg under alle omstændigheder tænkt mig at udbetale.

I det nedenstående har jeg fundet et par eksempler på udvikler profiler som ligger på bestjobs.ph (bemærk at det er min erfaring at man godt kan slå dem lidt på prisen):

http://www.bestjobs.ph/em-cv-trK2v0CU.htm

http://www.bestjobs.ph/em-cv-edRV4lSZ.htm

http://www.bestjobs.ph/em-cv-frDIbV9Q.htm

http://www.bestjobs.ph/em-cv-rlwkIvJG.htm

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:04

Hej Rasmus,

Jeg kender ikke din virksomhed, og hvis det virker for dig, så er det jo perfekt.

Hvad angår 13. måneders løn så udbetales den normalt d. 30 november, så hvis du vil betale den er det nu.

Alene det den software som skal bruges koster, gør at de priser du nævner ikke kan lade sig gøre.

Eller rettere sagt, jo det kan det hvis man er fløjtende ligeglad med om leverandøren bruger stjålet software....du kan også være sikker på at der betales heller ingen skat, igen du kan jo være ligeglad.

Jeg kan tænke på 20 ting som kan gå galt, så mit råd til dig vil være at du skal have en plan b klar.

Mvh

Peter

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)