Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrev - billede vises ikke?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Bolette Obbekær - Bedre web Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med-aminoer

Jeg har lige lavet et nyhedsbrev som et billede (ønske fra kunden, da det skal være meget styret grafisk set.) Det har jo betydet at læserne skal acceptere at se billeder fra min kunde - og det gør de jo ikke alle...

Men hun har fået at vide, at det kan lade sig gøre at lave en billed- eller flash-fil, der automatisk åbner op i læserens mail - uden at de skal acceptere noget.

Det er jo så nok ikke min kernekompetence Wink og jeg har da foreslået hende at bruge en udbyder som fx e-brev....men det vil hun ikke endnu.

Nogen der kan forklare mig i hvilken HTML-time jeg sov Big Smile

Venligst

Bolette Obbekær

www.bedreWEB.dk

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:46

Det kan godt lade sig gøre, rent teknisk, men det er ikke direkte noget vi normalt anbefaler.

I stedet for at linke til billedet på en ekstern server, kan det integreres som en del af mailen, så det dermed downloades og vises når mailen vises. Hvordan det gøres i praksis, afhænger af hvilket system du bruger til din udsendelse.

Vi anbefaler altid at linke til billedet på en ekstern server, da det dermed giver mulighed for at køre statistik på udsendelsen og se hvor mange læsninger man får. Hvis I ikke har det behov, er der dog intet i vejen for blot at inkludere billedet i e-mailen.

Mht. valget af ét stort billede i stedet for tekst, kan det have en indflydelse på hvor mange mails, der ender i spamfilteret - vi anbefaler altid at have i det mindste nogle få linjers tekst med for at minimere risikoen for at ramme spammappen. Det bør din kunde være opmærksom på, før hun endeligt beslutter sig. :)

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:13

David Mc Nally:

Det kan godt lade sig gøre, rent teknisk, men det er ikke direkte noget vi normalt anbefaler.

I stedet for at linke til billedet på en ekstern server, kan det integreres som en del af mailen, så det dermed downloades og vises når mailen vises. Hvordan det gøres i praksis, afhænger af hvilket system du bruger til din udsendelse.

What? Det svar havde jeg ikke ventet af én der ved så meget om det :)

For i Thunderbird skal jeg eksempelvis altid godkende afsenderen for at få vist billeder - og det uanset om de hentes fra nettet eller er embedded i mailen. Jeg kan forestille mig der er tilsvarende problemer i andre klienter.

I mine øjne findes den 100% sikre (sikre som i at billeder vises uden man skal gøre noget for det) løsning ikke.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 14:28

Uffe Fey:

What? Det svar havde jeg ikke ventet af én der ved så meget om det :)

For i Thunderbird skal jeg eksempelvis altid godkende afsenderen for at få vist billeder - og det uanset om de hentes fra nettet eller er embedded i mailen. Jeg kan forestille mig der er tilsvarende problemer i andre klienter.

Jeg bruger selv Thunderbird som min primære e-mail-klient, og er billedet embedded i e-mailen, vises det uden yderligere handling fra min side. Det gør sig blandt andet gældende for bannere i ComputerWorlds to daglige nyhedsbreve, og jeg har ikke tilføjet afsenderadressen til min adressebog.

Gad vide om du har en særlig sikkerhedsindstilling, som jeg ikke har - eller omvendt? :)

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:36

Der må jo tydeligvis være forskel et eller andet sted :)
Men jeg vil lige indskyde at det er et problem jeg altid har oplevet. Også i Outlook og Windows Live Mail. Det ligger dog nogle år tilbage.

Men anyway. Hvis Bolettes kunde påstår at der findes en 100%-løsning, tager vedkommende grueligt fejl. Det var egentlig bare min pointe.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 16:06

Uffe Fey:

Men jeg vil lige indskyde at det er et problem jeg altid har oplevet. Også i Outlook og Windows Live Mail. Det ligger dog nogle år tilbage.

Vi har naturligvis testet mulighederne, da vi blandt andet selv embedder billeder i de oprettelsesmails vi sender fra Ubivox, og vores erfaring er, at det er understøttet meget bredt, og at billederne altså vises uden at man skal klikke på noget.

Konkret har jeg desuden fundet en undersøgelse fra Campaign Monitor, som bekræfter vores erfaringer. Dog vil jeg tilføje, at embeddede billeder fungerer fint i Hotmail, og vises korrekt.

Men anyway. Hvis Bolettes kunde påstår at der findes en 100%-løsning, tager vedkommende grueligt fejl. Det var egentlig bare min pointe.

Uanset hvad er der aldrig nogen 100%-løsninger - det er jeg helt enig i. Vi har jo selv fundet en forskel i opførslen fra samme e-mail-klient her i tråden, og interne spamfiltre, mærkeligt opsatte mailservere og e-mail-klienter som Lotus Notes skal nok ødelægge nogle brugeres resultat. Dog vil jeg stadig fastholde, at embeddede billeder vil give den bedst mulige oplevelse for flest mulige brugere, hvis indholdet er ét stort billede uden tekst.

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Bolette Obbekær - Bedre web Skrevet kl. 17:10

Tak til Uffe og David Smile

Jeg vil foreslå min kunde en kombination af tekst og billede - hun vil stadig selv sende fra Outlook...

Det er godt at have jeres ord med mig, når jeg skal forklare hende hvad der sker.

Så tak Wink

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)