Hej med-aminoer Jeg har lige lavet et nyhedsbrev som et billede (ønske fra kunden, da det skal være meget styret grafisk set.) Det har jo betydet at læserne skal acceptere at se billeder fra min kunde - og det gør de jo ikke alle... Men hun har fået at vide, at det kan lade sig gøre at lave en billed- eller flash-fil, der automatisk åbner op i læserens mail - uden at de skal acceptere noget. Det er jo så nok ikke min kernekompetence Nogen der kan forklare mig i hvilken HTML-time jeg sov Venligst Bolette Obbekær |
Det kan godt lade sig gøre, rent teknisk, men det er ikke direkte noget vi normalt anbefaler.
I stedet for at linke til billedet på en ekstern server, kan det integreres som en del af mailen, så det dermed downloades og vises når mailen vises. Hvordan det gøres i praksis, afhænger af hvilket system du bruger til din udsendelse.
Vi anbefaler altid at linke til billedet på en ekstern server, da det dermed giver mulighed for at køre statistik på udsendelsen og se hvor mange læsninger man får. Hvis I ikke har det behov, er der dog intet i vejen for blot at inkludere billedet i e-mailen.
Mht. valget af ét stort billede i stedet for tekst, kan det have en indflydelse på hvor mange mails, der ender i spamfilteret - vi anbefaler altid at have i det mindste nogle få linjers tekst med for at minimere risikoen for at ramme spammappen. Det bør din kunde være opmærksom på, før hun endeligt beslutter sig. :)